Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Mam problem z nivo. Kontrolka zapala się po przejechaniu ok 3 km. Gdy postoi dłuzej to poczatek jest ten sam, najpierw ok a potem się zapala.Komfort jazdy pogorszył sie wiec wymieniłem amortyzatory bo były juz i tak szmelc.Czy to pomoze? Czy też konieczna bedzie wymiana którejś z poduszek? Zaznaczę że przed wymiana amorków przekrzywiona była na prawy bok (tył).Co zrobić? Czy mozna jakoś sprawdzić stan poduszek?
Opublikowano
prawdopodobnie niepotrzebnie wymieniłes amory , np. ja mam nowe zaksy i skuteczność tłumienia drgan na testerze 40% , czyli niby masakra , ale z doświadczenia wiem , ze to maks w aucie z poduchami . jezeli masz całe poduszki to masz problem ze sterowaniem , czyli skaner i sprawdzenie błędów na sterowniku , mozesz mieć padniete czujniki na zawiszeniu , zawory w pneumatyce , albo po prostu słabą mase na sterowniku i głupieje , reasumując wywrózyć sie tego nie da , trzeba po kolei sprawdzać.
Opublikowano
prawdopodobnie niepotrzebnie wymieniłes amory , np. ja mam nowe zaksy i skuteczność tłumienia drgan na testerze 40% ,

Kurde to mnie zmartwilas! Jak kupowalem auto wjechalem na 'sciezke zdrowia' i wyszlo, ze jeden amorek jest na wykonczeniu - zamowilem Bilsteiny B6 i zastanawiam sie po Twoim poscie czy instalowac?

Tomek

Marzenia się spełniają...

Opublikowano

Ja też w moim e39 kupiłem i wymieniłem amorki do tyłu bo diagnosta na 1szym przegladzie technicznym powiedział, że są sprawne 50% i gdyby były chyba w okolicy 40 % to by mi nie zarejestrował auta. Poźniej okazało się że wpędzi mnie w koszty.

Kupiłem na allegro za 700 zł. Po wymianie inny mechanior powiedział, że nie trzeba było bo taka sprawność generalnie wychodzi przy zawieszeniu pneumatycznym. I gdybym teraz pojechał z nowymi na sprawdzenie to wyjdzie też około 50% :shock:

Opublikowano
Ja B6 kupilem za 850 zl. Kurde, poprosze mechanika aby zerknal w amorki, zanim zdecyduje sie je wymienic!

Tomek

Marzenia się spełniają...

Opublikowano
przy dużej różnicy wskażnika tłumienia drgań , proponowałbym wymontować te słabszy/ w kombi to pietnaście minut/ i sprawdzenie go organoleptycznie tj, wciskać i wyciągać trzpień / tak jak w autach cieżarowych/ powinien dawać duzy mozolny opór w jedną i druga strone , jednak jezeli róznica jest znaczna a drugie wskazanie testera / róznica skoku/ nie przekracza 5% to oznacza to z duzym prawdopodobieństwe jego tech. smierć . przy zawieszeniu pneumatycznym mamy do czynienie z calkiem inną filozofia pracy amortyzatora , o ile przy sprężynie lub piórze resora jego rola polega na ograniczeniu wzbudzenia drgań go którego tendencje ma stal przez co są odpowiedzialne za ograniczanie komfortu , to przy poduszkach mają maja one przeciwną tj. stwarzanie wrażenia komfortu poprzez /mimo swej twardości/ pierwszoplanowe działanie gdyż poduszki to praktycznie rozwiązanie całkowicie sztywne.
Opublikowano

Dzieki Joanna.

Byłem dzisiaj u mechaniora i poduszki przy pomocy kompa wyeliminował jako powód. Zaznaczył ze najprawdopodobniej jest to problem z czujnikiem prawym w tym wypadku ktory albo ma brak styku albo przegniły przwody elktryczne albo tez w co bardzo watpie jest nie podłączony( bo miałbym ten problem juz dawno). Jak rozwiażę tą zagadkę to napiszę co było przyczyną.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.