Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam wszystkich szukam pomysłów na zwiększenie momętu-mocy w mojej bawarze wiem że najprostrzym sposobem było by sfap na 3.5l do mojej e30 ale narazie z tym się wtrzymam posiadam zmodyfikowany dolot powietrza z przegrodą dojście zimnego powietrza ze zderzaka, chip , kolektory wydeczowe łagodne (barany) od M3,zmodyfikowany układ wydechowy z dwoma strumienicami i końcowym wydechem od disla odłączoną odmę w atmosfere co jeszcze mogę zrobic jak coś słyszeliście to dajcie znać w stylu (korbowody od 2,3 lub wał od disla 2.4 ) jak coś wiecie to się podzielcie turbina nawet w najgorszym wypadku ale to właśnie testuje w silniku 2.3l to w 2l bym niechciał przynajmiej dopuki nie sprawdzi się w 2.3 wielkie podziękowania za pomysły POZDRAWIAM
Opublikowano
dokładnie nieznaczna żecz gdy ktoś chce wymienić sam końcowy mi zalerzało żeby auto jeżdziło w miarę cicho i wyglądało seryjnie dlatego jakieś sportowe odpadały a disel ma większą przepustowość
Opublikowano
jesli chcesz wzmocnic moc to wal korbowy od 2.4D jest tam mile widziany jest ciezzszy o 1.5kg ale duzo wiecej wytrzymalszy. mam caly opis tuningu mechanicznego M20. znajduje sie on w miesieczniku GT MARZEC 2007 poszukaj moze jeszcze kupisz bo naprawde warto jest tam doslownie wszystko .
Kierowco jeszcze dyszka zajrzyjmy smierci w oczy !!
Opublikowano
wiem kolego swap najleprze wyjście ale nie teraz a jak już to 3.5l lub 2.5 24v ale został bym 3.5 lub 2.7(eta) i wtedy tuning mechaniczny ale skupiam się na b20 może ostry wałek
Opublikowano
moim zdaniem pchanie gratow w m20 to strata czasu ETA znow ma niezly moment obrotowy ale znow nie chodzi na wysokich. a z tego co kombinujesz raczej zalezy ci na obrotach. jesli czujesz sie na silach co do M50 B25 to chyba najlepsze wyjscie. pamietaj tez ze przy podniesieniu az do takiej mocy seryjne hamulce i zawiasy nadaja sie do kosza.
Kierowco jeszcze dyszka zajrzyjmy smierci w oczy !!
Opublikowano

zdaje sobie z tego sprawę i nie tylko pewnie ja a jednak się pakuje w to co się ma

 

 

 

witam wszystkich szukam pomysłów na zwiększenie momętu-mocy w mojej bawarze wiem że najprostrzym sposobem było by sfap na 3.5l do mojej e30 ale narazie z tym się wtrzymam

 

 

czekam na pomysły w temacie modyfikacji (nie wymiany)

Opublikowano
rozumiem do czego dążysz ale tego typu przerubki jak w opisano w GT tyczą się silników 2.5l

 

Ale 2.5i M20, wiec ten tuning w 2.5i pewnie sprawdzi sie również w 2.0 :cool2:

Opublikowano
nie nie sprawdzi się bo w M20b25 eta zeby dodać mocy zakłada sie głowice od M20b20 tu jedynie można założyc wał od 2.4D żeby wrazie innych modyfikacji wytrzymał ani korbowodów się nie przełoży też na odwrot jak masz b25 to od b23 się zakłada
Opublikowano

ile zyskasz pchajac w m20b20??

w b25 na dzien dobry masz 40km wiecej........ moim zdaniem nie ma to sensu, chyba ze ma to byc sztuka dla sztuki.

POSZUKAJ ZANIM ZAPYTASZ, NIBY NIC A TAK WIELE!!!!!!!!!!!
Opublikowano
wiem koledzy że mocniejszy silnik to najrozsądniejsze i najprostrze wyjście ale proszę was skończmy temat sfapa PROSZĘ O PROPOZYCJĘ WZMOCNIENIA M20b20
Opublikowano
rozejzyj sie za walkiem , barankami , i kolek.wydechowym pomysl tez o dolocie pow.
Kierowco jeszcze dyszka zajrzyjmy smierci w oczy !!
Opublikowano
kolego tajnos nie przeczytałeś uważnie mojego tematu poza ostrym wałkiem z tego co wymieniłeś w tym aucie siedzi wszystko PS..........JAK KTOŚ WIE GDZIE OSTRY WAŁEK MUGŁ BYM ZAKUPIĆ PROSZĘ O NAMIAR
Opublikowano
:duh: sorka przeoczenie zwykle :) powiem ci ze mialem kiedys taki motor i z tego co sie orientowalem to gratow do tiuningu mechanicznego tego silniczka to raczej brak!! o kazdej przerubce jjakiej czytalem i z jaka sie spotkalem to byly przerobki na wlasna reke ale w powaznych warsztatach.
Kierowco jeszcze dyszka zajrzyjmy smierci w oczy !!
Opublikowano

siemka skoro upierasz sie przy silniku b20 to do dobrego tuningu musisz zainstalować wal od ety lub diesla m21 ale te te drugie mimo że cieszą się opinia trwalszych lubia pękać przy 4 wykorbieniu pozatym nię są wyważone do wysokich obrotów więc polecam etę. Tłoki 84 mm najlepiej od b25 ale bez katalizatora mają wyższą kompresję. Blok silnika trzeba zeszlifować 1.6 mm w dół a tłoki od dołu skrócić o 6 mm. Korbowody zostają twoje 130 mm długości. Głowica twoja ale dobrze by było zaspawać kanały wodne od strony dolotu coby nie pękła -służę foto dla zainteresowanych. Wałek rozrządu 174 -186 stopni najlepiej od mgr.Swiątka bo najtańszy a niemiałem z nim nigdy problemów. Barany już masz to dobrze. Kolektor dolotowy od b25 wiadomo większa przepustnica i kanały. Ja dodatkowo rozwierciłem otwór przepustnicy i zainstalowałem przepustnicę od m30b35.

Przepływomież obowiązkowo b25 wiadomo dlaczego :). Ja mam przepływkę od m30 z elektroniką przełożoną od m20. Wtryskiwacze o wydajności min. 170 cm/s m20b20 ma chyba 145 cm/s optymalne są 185 cm/s od m30b35 maja numer 260160203 i regulator ciśnienia paliwa 3.5 atm. Dla pełnej radości ducha możesz jakiś chip zarzucić ale ma to znaczenie tylko psychologiczne :). Z całej listy możesz sobie coś wybrać ale najlepiej zrobić wszystko i pozostawić w tyle każdego z m50b25

Opublikowano
dziękuję ślicznie oto mi chodziło wreszcie jakiś konkretny gość a już traciłem nadzieje (dla równowagi dodam iż dlatego ciągle bawię się z tym silnikiem bo mam mnustwo gratów od takich motorów to jest moja trzecia e30 i żadnej nie sprzedałem wszystkie stoją w garażu a tylko jedna zarejestrowana to się bawię wszystko tobię sam więc większych kosztów nie ponoszę) dzięki pozdrawiam KOLEGO PROSZĘ O FOTO W TYM TEMACIE [email protected] DZIĘKI
Opublikowano

Moc mierzona na chamowni Vtech'a

Apropo pojemności 81 x pi x 85,6/2 do kwadratu x 6 = 2796796 mm = 2796 cm . Więc zaszalełem i nazwałem sobie mój silnik b28 zresztą JAKIE ZNACZENIE MA NAZWA GDY SILNIK SKŁADA SIĘ Z CZĘŚCI m20b20 m20b25 m21 m30b28 m30b35 m70 a reszta orginalna została przerobiona rozwiercona skrócona zaspawana i takie tam. :)

Opublikowano
dzieki kolego za zdięcia a powiec czy wymiana samych tłoków na b25 bez planowania bloku ma sęs czy wtedy mija się to z celem
Opublikowano
i jeszcze jedno czy wał od ety(lub disla) ma inne wykorbienie (skok tłoka) i ze wzgląd na to używa się ich w tuningu czy tylko na ich wytrzymałość w stosunku do b20 i jeszcze kolego kacper ile płaciłeś za ostry wałek
Opublikowano
Wymiana samych tłoków może coś da może nie niewiem ??? Jak założysz korby od b25 długości 135mm to tłoki walną w głowicę , jak będą krótkie od ety lub b20 130mm to stopień sprężania będzie jak w przedwojennych ciężarówkach więc TRZEBA SPLANOWAĆ blok do stopnia sprężania przynajmniej 10,5:1 aby przeróbki przyniasły przyzwoity efekt bo oto chyba chodzi. Wał od diesla i od ety ma takie same wykorbienie 81mm tyle że wał od ety jest lżejszy.Z diesla jest kuty całkowicie z pręta a eta to odlew. Poza tym diesel ma trochę większe kanały olejowe w wale i panewki lepiej znoszą wysokie obroty rzędu 7000-7500 tyś

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.