Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Tematów jest o tym sporo, ale generalnie ciężko wyciągnąć z nich konkretne wnioski. Przymierzam się do zmiany audio w moim samochodzie - na początek będzie radio - wybrać nie łatwo, bo trochę boję się używek (w końcu napęd CD się zużywa) - a tu wszyscy starszą Alpine radzą.

 

Głośniki - nie chcę w samochodzie robić super instalacji rozwalającej bębenki w uszach - to ma być system który daje przede wszystkim dobrą jakość a głośność to drugorzędna sprawa. Nawet głośność fabrycznych głośników mi wystarcza - niestety jakość jest słaba.

 

Muzyka jaką słucham - powiedzmy tak, że w samochodzie słucham różnych gatunków - bez muzyki klasycznej, jazzu - może z naciskiem na trance i pop - czyli generalnie przydałby się dynamiczny bas.

 

I tu pytanie - czy wystarczą mi 13 w standardowe miejsca z przodu + gwizdki (też w standardowych miejscach)? Do tego waham się pomiędzy elipsami a subem z tyłu - elipsy rozwiązały by po części problem słabego przodu, a sub znowu jest nieoceniony do basu (choć czytałem opinie, że elipsy też nieźle sobie radzą - a też mniej zabawy jest z elipsami). Oczywiście jeszcze wzmacniacz, ale tu już nie ma problemu dopasowania do samochodu, więc po prostu kupię używany z tych co ludzie polecają.

 

Cena - z głośnikami i wzmacniaczem chciałbym się w 2000zł zmieścić - choć przyznam, że wolałbym mniej - zwłaszcza, że nie mam zbyt wielkich wymagań (myślałem nawet żeby obyć się bez wzmacniacza). Najpierw jednak radyjko - może da mi to jakiś pogląd na przyszłość jak zobaczę jak oryginalne głośniki grają napędzane czymś lepszym - może je nawet zostawię :wink:

Edytowane przez Varrol
Opublikowano

Witam. oto moja propozycja:

System przedni bez podłączenia pod wzmacniacz http://www.allegro.pl/item174313084_hertz_dsk_130_nowe_gwarancja_f_v.html

Na tył elipsy 6/9 pod wzmacniacz http://www.allegro.pl/item174773714_jbl_cs_3196_3_drozne_210w_bonus_od_ss_raty_.html

Subwoofer 25cm 10" infinity http://www.allegro.pl/item174360463_subwoofer_infinity_ref_1050w_nowy_masa_gratisow.html

Wzmacniacz 4 kanałowy JBL http://www.allegro.pl/item173786675__doskonaly_jbl_gto4000_600watt_4x75w_rms_.html

A do tego radio alpine nowy model nówka http://www.allegro.pl/item172994394__alpine_cde_9881r_rb_sklep_car_hifi_w_wa_.html

i masz sprzęt za około 2000. Jak poszukasz dokładniej to może uda Ci się kupić taniej i starczy na kable (koszt około 100 zł http://www.allegro.pl/item175154362_kable_dietz_do_montazu_wzmacniacza_20_mm_23089.html

A instalke jak umiesz to zrobisz sam :8)

Masz już pełen obraz sytuacji

Pozdrawiam

Będziesz Musiał Wyprzedzać
Opublikowano

Wstaw do firmy typu: KlinikaDźwięku, BudWil itd., powiedz co chcesz, ile masz, a oni jako spece coś Ci zmyślnego zrobią :cool2:

Jakie maty wygłuszeniowe też by się przydały dla "ozywienia" basów

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Opublikowano
Wstaw do firmy typu: KlinikaDźwięku, BudWil itd., powiedz co chcesz, ile masz, a oni jako spece coś Ci zmyślnego zrobią :cool2:

Jakie maty wygłuszeniowe też by się przydały dla "ozywienia" basów

 

Niestety tego typu firmy to raczej dla większych budżetów, gdzie już w grę wchodzą większe przeróbki - przy małych kwotach nie bardzo się to opłaca - w końcu firma musi coś zarobić...

 

radek_bmw - dzięki za zestawienie - ten subik Infinity całkiem fajny. Pomysł ze wzmacniaczem tylko na tył jest dobry, bo nie trzeba ciągnąć sygnału do przodu - pytanie na ile ucierpi na tym przód?

 

Zastanawiam się nad paroma rozwiązaniami:

- z tyłu takie same głośniki jak z przodu (13 + tweetery odseparowane) (no bo i tak sub będzie, więc potrzebuję średnich i sopranów)

- tweetery w słupkach przednich (to straszne, ale chyba jednak zrobię otwory)

 

 

No i radyjko - bo to na dniach kupię (przejściówkę ISO już zamówiłem) - model który poleciłeś Alpine CDE 9881 jest dobry, ale zastanawiam się, czy nie kupić tańszego modelu: CDE 9871 za 570zł (9881 kosztuje 750zł), z Alpine jeszcze ciekawe znalazłem CDA 9852 za 800zł.

 

Tu zrobiłem zestawienie cenowe ciekawych (według mnie) propozycji:

JVC KDG722 - 640zł

JVC KDG821 - 730zł

Alpine CDE 9871 - 570zł

Alpine CDE 9881 - 750zł

Alpine CDA 9852 - 800zł

Pioneer DEH-P 4900 - 580zł

Pioneer DEH-P 5900 - 650zł

Pioneer DEH-P 6900 - 780zł

 

Spotkałem się z negatywnymi opiniami o JVC, ale znowu też z wieloma pozytywnymi dla modeli, które podałem. Pioneery (zwłaszcza 5900 i 6900) świetnie wyglądają i też wiele osób poleca tą firmę. Alpine - czy faktycznie nowe są tyle gorsze? - w ogóle ten CDA 9852 jest ciekawy, bo w USA jest jako CDE 9852...

 

Przeglądałem też używane radia, ale totalnie nie ma w czym wybierać - albo mocno zniszczone, albo chore ceny. Moja 12-letnia Bavaria wygląda jak nowa i nie chciałbym założyć czegoś co sprawia wrażenie, jakby było na sznurku za samochodem wożone...

Opublikowano

Przód

Głośniki separowane 16,5cm. Wiem, że oryginalnie wchodzą 13cm, ale jak założy się dystane to wejdą 16,5cm

 

JBL GTO 6507C

INFINITY REF 6510CS

HERTZ ESK 165.1

Signat H16 + T3

 

 

Na tył elipsy + plastikowe przejściówki aby je zamocować

 

INFINITY REF 9613I

JBL GTO 927

JBL GTO 937

 

To czy będzie to dwu drożny czy trójdrożny zestaw to nie ma znaczenia.

 

Jeśli głośniki uda Ci się kupić ze starszej serii niż te co Ci podałem to zaoszczędzisz jeszcze kilka złotych. Ja ostatnio znajomemu kupiłem nowe JBL GTO 926e za 220zł

 

 

Wzmacniacz:

 

Axton C502

AUDISON SRX4

INFINITY 7541a

Lanzar Vibe 421

JBL GTO-75.4

Signat Fury 800

 

 

Radio

Ja polecam kaseciaka (tego nikt już raczej nie kradnie) + zmieniarka

 

Pioneer KEH-P7020R (wy na wzmacniacz 4 kanały + subwoofer)

allegro

opis

 

Pioneer KEH-P6020R (wy na wzmacniacz 4 kanały) - na allegro kupisz za 200zł w ładnym stanie

 

Zmieniarka Pioneer CDX P670

 

lub CD np:

JVC KD-SH77r

 

Z mp3:

JVC KD-SH909R (osobiście testowałem KD-SH707R i wiem, że jest spoko - SH707R jest bez mp3)

 

 

 

Do tego kable sygnałowe firmy DIETZ lub Lanzar (koszt 70-100zł)

Kabel zasilający do wzmacniacza 10mm + bezpiecznik z oprawką oprawka

Kable sygnałowe do elips 2,5mm2

Kable sygnałowe na przód 1,5mm2

 

 

-------------------

 

Co do subwoofera to nie śpiesz się z tym. Być może taki zestaw co podałem w zupełności Ci wystarczy. Subwoofer zawsze można dołożyć np JL Audio 10W0-4 (głośnik 25cm) lub JL Audio 12W0-4 (głośnik 30cm)

 

 

Ja u siebie mam od pół roku głośniki Infinity (przód 16,5 i tył elipsy) na wzmacniaczu JBL i jak na razie mi wystarcza (cenię sobie jakość i lubię głośno posłuchać muzyki). Jednak myślę, że z czasem dołożę subwoofer, bo jak wiadomo apetyt rośnie w miarę jedzenia. :lol:

 

Jeśli chodzi o bas to jeśli nie jesteś maniakiem basu (np wylatujące szyby z auta) to spokojnie elipsy wystarcza (mówię o tych co podałem bo takie odsłuchiwałem i nie opieram się tylko na opinii innych użytkowników).

 

Pamiętaj, że za tylnym siedzeniem masz blachę co dość mocno osłabi subwoofer. Kiedyś u siebie wsadziłem do bagażnika sub Mac Audio (30cm) i była wielka lipa. Jeśli wstawić subwoofer to coś lepszego a nie jakieś badziewie.

Opublikowano
...

 

Dzięki - faktycznie chyba lepiej wstrzymać się z subem - będę musiał odsłuchać jakieś słuszne elipsy, żeby się przekonać co do basu. Na przód 16.5 - tak to na pewno lepiej niż 13 - skoro piszesz, że dobrze to gra.

 

Maniakiem basu nie jestem w samochodzie - wystarcza mi, że w domu trochę ścianami poruszam :lol: - w samochodzie muzyka ma uprzyjemniać jazdę a nie otępiać/przeszkadzać.

 

No to już mniej więcej mam jakąś wizję głośników w samochodzie - kabelki też - z ciekawości spytam, czy dało by się ze skrzynki bezpieczników pociągnąć zasilanie do wzmacniacza (bo tam sporo miejsc mam wolnych), a jeszcze mnie czeka założenie elektrycznych szyb, to też by się obwód przydał.

 

W najbliższych miesiącach poluję na używany wzmacniacz.

 

 

A radyjko właśnie zakupiłem - Alpine CDA 9852RR - w Media Markcie :lol: - dla mnie to kompromis pomiędzy ceną, a jakością dla nowego radia. W każdym razie na pewno mi wystarczy. (BTW wyciągnięcie Bavarii nie było takie proste jak by się wydawało, ale dałem radę - i nawet nic nie uszkodziłem).

Opublikowano
czy dało by się ze skrzynki bezpieczników pociągnąć zasilanie do wzmacniacza (bo tam sporo miejsc mam wolnych), a jeszcze mnie czeka założenie elektrycznych szyb, to też by się obwód .

 

Nie polecam takiego rozwiązania!!!!

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

OK, powoli zbliża się czas kolejnych zakupów.

 

Na tył już zdecydowałem, że będą JBL GTO 937.

 

Z przodu jeszcze mam wątpliwości. Zastanawiam się nad:

HERTZ ESK 165 - 259zł

INFINITY REF 6510cs - 379zł

JBL GTO 6507 - 369zł

Hertze są najtańsze - ale te 100zł mi dużej różnicy nie robi - może opłaca się dołożyć? Zależy mi tu na jakości, nie na głośności (a najgłośniejsze chyba właśnie Hertze są).

 

Wzmacniacz - tu zdecyduję jak będę kupował - pewnie w przeciągu miesiąca.

 

Kable sygnałowe - ile tego wychodzi? 4 kable idą z radyjka do wzmacniacza (tu dać 1.5mm?), potem dwa do przednich głośników (czyli 6 kabli długości 3-4 metry) i dwa to tylnych (te akurat są krótkie). Nie chciałbym za mało kupić, bo potem jest niefajnie przy montażu.

 

 

Czy moje radio pociągnie te głośniki co wymieniłem bez obaw o uszkodzenie czegokolwiek - docelowo oczywiście będzie to pod wzmacniaczem chodzić, ale założenie głośników nie zajmie dużo czasu - za to kabli... W domowym audio za słaby wzmacniacz może być problemem - ale tam są moce dość jasno podane, a tu mam radio niby 4x50W, ale realnie nawet nie wiem ile jest.

 

 

Aha - znalazłem jeszcze coś takiego: http://www.allegro.pl/item176789722_panele_pod_glosniki_w_drzwi_bmw_e36_inzu_car_audio.html - choć mam bardzo mieszane uczucia co do paneli. Choć się mocno nad tym zastanawiam - bo teraz np. przednie grają bardzo cicho w porównaniu do tylnych - zresztą ciągle spotykam się z opinią, że trzeba w drzwi wsadzić głośniki...

Opublikowano

Witam!

 

Ja mam INFINITY REF 6510cs i wiem, że ładnie grają. Jak rozważałem zakup to sporo się oczytałem na innym forum (dużo o car audio) i tam bardzo dużo ludzi poleca Hertze. Hertze podobno mają mocny bas i dość ostry sopran (osobiście nie słyszałem). Ja zdecydowałem się na Infinity z dwóch powodów:

1. Z tyłu miałem Infinity

2. Infinity mają zwrotnicę, a Hertze mają jakieś cewki (bynajmniej nie zwrotnice)

 

 

Kable sygnałowe - ile tego wychodzi? 4 kable idą z radyjka do wzmacniacza (tu dać 1.5mm?), potem dwa do przednich głośników (czyli 6 kabli długości 3-4 metry) i dwa to tylnych (te akurat są krótkie). Nie chciałbym za mało kupić, bo potem jest niefajnie przy montażu.

 

Kable sygnałowe to nptakie.

Tymi kablami idzie dźwięk do wzmacniacza. Osobno musisz puścić żyłę sterującą wzmacniaczem (od radia do wzmacniacza, cieniutki kabel na którym będzie 12V - czyli wzmacniacz będzie sie włączał dopiero jak włączysz radio) chyba, że kupisz inne kable z żyłą sterującą. Kable możesz oczywiście kupić - dwa komplety po dwa kanały.

 

Kable od wzmacniacza do przednich głośników:

dwa kable 2x1,5mm

 

Kable od wzmacniacza do tylnych głośników:

dwa kable 2x2,5mm

 

Czy moje radio pociągnie te głośniki co wymieniłem bez obaw o uszkodzenie czegokolwiek - docelowo oczywiście będzie to pod wzmacniaczem chodzić, ale założenie głośników nie zajmie dużo czasu - za to kabli... W domowym audio za słaby wzmacniacz może być problemem - ale tam są moce dość jasno podane, a tu mam radio niby 4x50W, ale realnie nawet nie wiem ile jest.

 

Na położenie kabli pewnie stracisz pół dnia. Jak podepniesz głośniki pod radio to będzie tylko brzdękało, a jak dasz głośniej to będą duże zniekształcenia i będą sypać się głośniki (ja tak załatwiłem swoje - od kiedy chodzą pod wzmacniaczem wszystko jest OK).

 

Radio ma około 4x17W lub jeśli jest MOSFET to max 2x27W.

 

 

Co do tych paneli to nie mam zdania. Ogólnie wszyscy twierdzą, że lepiej gra jak głośniki są w drzwiach. Ja jeszcze nie miałem okazji porównać, ale wiem jedno - będzie drożej (koszt paneli i wygłuszenia drzwi).

Opublikowano
1. Z tyłu miałem Infinity

2. Infinity mają zwrotnicę, a Hertze mają jakieś cewki (bynajmniej nie zwrotnice)

 

 

małe sprostowanie , to co ty masz w pudełeczku w swoich infinity to hertz ma to na kablu . Po prostu zaoszczędzili na plastiku - ot cała róznica .

marnujesz życie jeżeli nie jesteś dobry w tym co robisz
Opublikowano
2100zl :mad2: :mad2:

 

Chodzi o sposób umieszczenia suba w samochodzie - akurat dzięki takiemu ułożeniu mogę kupić lepszy mniejszy głośnik niż jakiegoś potwora, bo będzie bił do kabiny.

 

Jednak sub trochę poczeka - najpierw zrobię przód - już postanowione, że na panelach.

 

 

Generalnie kupuję coś takiego:

przód: PowerBass ES-6C - 379zł na panelach z mdfu (220zł) w drzwiach

tył: subwoofer Vibe BlackAir II 10" z obudową zamkniętą (w dziurze za podłokietnikiem) - ok 600zł z obudową

kable: Dietz zestaw 20mm zasilanie, 2.5mm głośnikowe - 200zł

wzmacniacze: będą dwa - do suba Carpower 1502 - 350zł (albo inny mocny używany), a do przodu może Alpine V12 - 300-400zł (używany jakiś - będę polował)

 

razem wychodzi: ~1800zł - ale będę składał stopniowo - najpierw położę kable, potem kupię przód i wzmacniacz, a sub na końcu.

Opublikowano

Jesli zalezy Ci na jakosci i nie jestes maniakiem basu to zainwestuj w dobry przod i odpusc suba na wzmaku Carpower

 

Pierwszy bład to elipsy z tyłu (wyrzucona kasa)

przecierz prawdziwa scena dzwiekowa usytuowana jest z przodu

dobry 16.5 cm zestaw na przod i sub w bagazniku rozwiazuje cały problem

 

Wystarczył by 4 kanałowy wzmacniacz (przod + sub na mostku)

 

Co do paneli do drzwi to jest to jedyny sposob zeby uzyskac dobry dzwiek

Musisz jeszcze wygłuszyc drzwi bo bez tego kicha, zadne głosniki nie zagraja poprawnie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.