Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam forumowiczów zaczne nowy temat a tylko dlatego ze jest tego pełno na forum ale nie jednoznacznie dlatego nie wyzywajcie mnie że jusz było a pytanie moje jest jak w tytule jak zmienic olej w automacie -czy ciepły silnik czy zimny czy na postoju czy na chodzie a może jak gdzies czytałem uniesione jedno koło i włączony bieg ,prosze niech ktos jasno wypowie się w tej kwesti Pozdrawiam i dziekuje za wypowiedzi. :(
Opublikowano

odkręcasz "spust" ... zlewasz olej (najlepiej na ciepłym, bo łatwiej spływa)

 

Przy otwartym spuście i pracującym silniku (na samym końcu zlewania) wciskasz hamulec, wrzuasz R ... Wrzucasz N ... Wrzucasz D ... Wrzucasz N ... Wrzucasz D Wrzucasz R ... Wrzucasz P ... Oleju już prawie nie ma ...

 

Oczywiście czas pracy bez oleju nie może być wyjątkowo długi (bez przygazówek) ...

 

Następnie uzupełniasz Olej (chyba, że chcesz płukankę zrobić).

 

 

Miska olejowa w skrzyni: Czyścisz michę z "opiłków" , czyścisz magnesy na dnie michy, wymieniasz olej, i najlepiej od razu uszczelkę michy (nie zaszkodzi) ... ot polityka.

Opublikowano
odkręcasz "spust" ... zlewasz olej (najlepiej na ciepłym, bo łatwiej spływa)

 

Przy otwartym spuście i pracującym silniku (na samym końcu zlewania) wciskasz hamulec, wrzuasz R ... Wrzucasz N ... Wrzucasz D ... Wrzucasz N ... Wrzucasz D Wrzucasz R ... Wrzucasz P ... Oleju już prawie nie ma ...

 

Oczywiście czas pracy bez oleju nie może być wyjątkowo długi (bez przygazówek) ...

 

Następnie uzupełniasz Olej (chyba, że chcesz płukankę zrobić).

 

 

Miska olejowa w skrzyni: Czyścisz michę z "opiłków" , czyścisz magnesy na dnie michy, wymieniasz olej, i najlepiej od razu uszczelkę michy (nie zaszkodzi) ... ot polityka.

 

 

Super dzięki a z nalaniewaniem w ten sam sposób

Opublikowano

Nie wiem jaką masz skrzynię, ale u mnie jest ta z tych "niby bezobsługowych" ZHP, co to bmw pisało, że się oleju nie wymienia ... Wlewanie oleju w każdym bądź razie dokonujesz po wcześniej opisanych przeze mnie manewrach (czyli spuszczanie i czyszczenie michy) ... Zakręcasz spust, mich założona ... i wlewasz ...

 

 

I co do tej "zethapowej" skrzyni - wlew u mnie nie jest "dostępny" łatwo ... wchodzi się do niego wielką strzykawą z "cewką" w kształciue litery U ... nalewasz aż "przelejesz" czyli aż zacznie olej się przelewać ... zakręcasz wpust i po robocie.

 

P.S - da to się samemu zrobić.

 

Aha - zapomniałbym : Przy okazji spuszczania oleju : Obwąchaj go, czy nie śmierdzi spalenizną - jeśli nie , znaczy , że masz spokój na długie lata i skrzyni nic nie doskwiera ;) Jeśli śmierdzi spalenizną, to pali się coś w skrzyni (znaczy się wali) :)

 

Generalnie zabieg jest banalnie prosty, choć opis troszkę zagmatwałem.

 

Sumując:

 

Otwierasz spust, zlewasz olej, odpalasz silnik, mieszasz biegami (skrzynia działa "ciśnieniowo" olejem, więc zmiana ciśnienia w skrzyni przez zmianę biegów wyrzuci resztki oleju ... Czyścisz michę, zmieniasz filter i uszczelę, zakładasz michę, zakręcasz spust ... zalewasz do oporu.

 

VOILA !

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.