Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam.mam bmw e34 520i 12v z 89r. i chcialbym zmienic na taka sama tylko z mocniejszym silnikiem w gre wchodza silniki do 3,5 litra.czyktos moze mi doradzic jaki bylby najlepszy liczy sie kultura pracy i nie zawodnosc silnika.z gory dziekuje :modlitwa:
Opublikowano
A dlaczego chcesz rzędówkę? Ceny V8 już są śmiesznie małe a silnik nowocześniejszy. Poszukaj 540 i powinieneś być zadowolony a koszt utrzymania podobny do dużej rzędówki.
"Aerodynamika jest dla tych, którzy nie potrafią budować silników" - Enzo Ferrari
Opublikowano
witam.mam bmw e34 520i 12v z 89r. i chcialbym zmienic na taka sama tylko z mocniejszym silnikiem w gre wchodza silniki do 3,5 litra.czyktos moze mi doradzic jaki bylby najlepszy liczy sie kultura pracy i nie zawodnosc silnika.z gory dziekuje :modlitwa:

 

Trudno uwierzyć ale dwa lata temu w Szwecji miałem okazję spotkać się z z-cą szefa hamowni BMW. Twierdził, że 3.5 litrowa jednostka jest"niezniszczalna" biorąc pod uwagę usterkowość i odporność na kilometraż. Mój kolega swoim E32 735iL dobił na Sztokholmskiej TAXI do 1 235 000 km! Ja jeżdżę E34 (2.5l) ze 192 kucykami i też mi wystarcza ale... Pozdrawiam

Opublikowano
witam.mam bmw e34 520i 12v z 89r. i chcialbym zmienic na taka sama tylko z mocniejszym silnikiem w gre wchodza silniki do 3,5 litra.czyktos moze mi doradzic jaki bylby najlepszy liczy sie kultura pracy i nie zawodnosc silnika.z gory dziekuje :modlitwa:

 

Trudno uwierzyć ale dwa lata temu w Szwecji miałem okazję spotkać się z z-cą szefa hamowni BMW. Twierdził, że 3.5 litrowa jednostka jest"niezniszczalna" biorąc pod uwagę usterkowość i odporność na kilometraż. Mój kolega swoim E32 735iL dobił na Sztokholmskiej TAXI do 1 235 000 km! Ja jeżdżę E34 (2.5l) ze 192 kucykami i też mi wystarcza ale... Pozdrawiam

Zrobie troche podtemat;czy jednostka 3.5 litrowa ma 6 czy tez moze 8 cylindrow?jak bys mogl to prosze o odpowiedz.pozdro
Opublikowano
Oczywiście tak jak kolega wspomnial w E 34 3.5 to rzędowa 6 cylindrowa jednostka. Moim zdanie silnik bardzo wytrzymały i dynamiczny, lecz w przeciwieństwie do 2.5 24 V dużo pali. Wg katalogu BMW 535i z mocą 211 koni przyspiesza do 100km/h w 7,7s max prędkość to 235 km/h a spalanie wynosi od 7,6 do 16,6, natomiast 525i 24V z mocą 192 koni przyspiesza do 100km/h w 8,6s max prędkość to 230 km/h a spalanie 6,8 do 12,1. Oczywiście dane które podałem to dane katalogowe w praktyce zużycie paliwa znacznie może dobiegać od podanego przez producenta. Faktem natomiast jest że 525i 24V spala znacznie mniej. Co do kosztów utrzymanie 540 i 535 to znacznie droższe jest utrzymanie BMW 540.
Opublikowano
ciekawe czy pisze to ktos kto mial jedno i drugie i ma zdrowe i realne porownanie a nie wyczytal z katalogu lub innego folderu ktorego znalazl na lawce w poczekalni dworcowej lub tez szpitalnej :cool2:
Nigdy Sie Nie Myle I Jestem Najmadrzejszy Jak Kazdy Kto Ma BmW :)
Opublikowano
dv czy jak się tam nazwałeś. Dla Twojej informacji miałem wcześniej E 36 325i, mój brat ma E 34 535, a znajomy 540 Touring, więc wierz albo nie ale mam porównanie, nie tylko Ty jesteś wszechwiedzącym królem BMW.
Opublikowano
Zresztą jakie ma znaczeni9e czy informacja jest wyczytana z katalogu czy sprawdzona ze stoperem albo systemem GPS??? Ja podałem w poście że informacje są danymi katalogowymi, a Ty jak nie umiesz czytać ze zrozumieniem to nie graj ważniaka bo się osmieszasz.
Opublikowano
Czyli z tego co piszecie to najrozsadniej jest kupic 525 jest tania i dosc mocna,a moze 530 e34?dzieki za odpowiedzi.Pozdro :roll2:
Opublikowano
Ja osobiście nie jeździłem nigdy 530. Ale jak bym sie miał decydować na wersję 6 cylindrową to lepiej kupić 535 niż 530. Natomiast jeśli chodzi o wersję 8 cylindrową to leiej wybrać 540 niż 530. Ale generalnie tak jak wspomniałeś jeżeli zależy Ci na rozsądnych kosztach eksploatacji to zastanów się nad 525i 24V, gwarantuję Ci że jeśli do tej pory jeździłeś 520i 12V to różnica będzie ogromna.
Opublikowano
no wlasnei tak myslalem ze nic nie wiesz ktos cos ma i cos ci powiedzial a ty cos zauwazyles ale byles ostro nawalony i nie wiesz co a teraz piszesz duzo aby postow nalapac ;) :liar: :clap:
Nigdy Sie Nie Myle I Jestem Najmadrzejszy Jak Kazdy Kto Ma BmW :)
Opublikowano
a co do wersji silnikowych to bym w ogole sobie odpuscil m60 bo to moim zdaniem nie jest za rozsadny wybor wybral bym 535i i bym nia jezdzil az bym zajezdzil bo wsrod e34 i e32 nie ma lepszego silnika w porownaniu do kosztow awaryjnosci i rzeczy ktore moga dawac o sobie znac po okresie eksploatcji
Nigdy Sie Nie Myle I Jestem Najmadrzejszy Jak Kazdy Kto Ma BmW :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Grubers, miałem taką samą jak Ty. Może się ktoś na mnie obrazić, ale muszę to napisać: to auto nie chce jeździć (w porównaniu z innymi E34). Robiłem tym autem bardzo dużo tras, wygoda tak, ale wyprzedzanie - czy ja wiem. Jak się już rozpędziła, to jechała, ale zanim się rozpędziła... No i spalanie, mogę nawet stwierdzić, że może nawet większę odrobinę od mojej aktualnej 525i M50.

 

Ogólnie doradziłbym Ci, jak koledzy, coś między 525i na M50, a 540i na M60. Odnośnie 530i (M60 V8) to raczej js bym nie wybrał, bo koszty utrzymania jak 540i, a osiągi bliżej 525i niź 540i. Jeżeli masz wybór, to jednostki M30 (3,0l lub 3,5l R6) są już dość leciwe i jednak palą więcej niż 540i. Nie twierdzę, że są złe lub mało trwałe, wręcz odwrotnie, jednak znajdź taką w dobrym stanie... Nie każdy dba o auta tak, jak my :)

 

Masz tak duży wybór aktualnie, że możesz przebierać ile wlezie, powodzenia :)

Kai
Opublikowano
Dzieki wielkie chlopaki za informacje,pewnie zdecyduje sie na ktorys z tych wiekszych"3.5 lub 4.0"jak tylko na to zarobie :) a moze jeszcze ktos wie gdzie znalezc info. o silnikach ktory to jest M50 a ktory M60 itd. jestem poczatkujacy.jeszcze raz wielkie dzieki.pozdro :modlitwa:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.