Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Mam zamiar w swojej założyć sekwencję - silnik M20B25 90r po remoncie

 

Mam już instalację jednak nie jeżdżę na niej od czasu wymiany silnika i remontu - jest w aucie i częściowo będzie wykożystana do sekwencji

 

W zw. z tym pytania:

 

- jakiej firmy zakładać

 

- jaki reduktor - wiem że są bardziej i mniej wydajne - z KME jakieś silver, gold...

- jakie wtryski

 

-podobno do instalacji firmy tartarini potrzeba czujnik położenia przepustnicy... wie ktoś coś więcej na ten temat?

 

- na allegro można kupić instalki już za 1500 zł - podobno bez problemów można je założyć w odpowiednim warsztacie. Kupował ktoś z Was już w ten sposób instalkę?

-

- co z używanymi instalacjami? zdażają się ciekawe propozycje na allegro...

Edytowane przez mauser
Opublikowano
a wtryski matrix? podobno są super ekstra, najwydajniejsze, najszybsze, najcośtam.....

 

tak zgodze sie ale nie lubia niskich temp i polskiego gazu , super szybko padaja , pozatym one sa dla aut o malych czasach wtrysku , ty masz duze wiec u ciebie najlepsze bede valtec czerwone

Opublikowano
a wtryski matrix? podobno są super ekstra, najwydajniejsze, najszybsze, najcośtam.....

Jeśli chcesz mieć matrixy to od razu kup filtr do nich dedykowany bo przy naszym gazie będzie trzeba czyścić co 2-3 miechy

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano

no to w takim razie matrixy odpadają.....

instalacja stag o której pisze Nikos.... jest troszę droga - no ale jesli jest bdb to się na nią skusze.... co jeszcze trzeba będzie do niej dokupić? tak jak pisałem mam już instalkę tylko nie podłączoną.....

Opublikowano
Czy przy sekwencji jest obowiązek odpalania na benzynie?
"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Opublikowano
No raczej :lol: W sumie to konieczność nie obowiązek chociaż np. Stag 300 ma taką możliwość ale jest to tzw. "awaryjne" odpalanie.
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
no to w takim razie matrixy odpadają.....

instalacja stag o której pisze Nikos.... jest troszę droga - no ale jesli jest bdb to się na nią skusze.... co jeszcze trzeba będzie do niej dokupić? tak jak pisałem mam już instalkę tylko nie podłączoną.....

 

1 raz musisz odpalic z wachy , a 2 to jeszcze musisz nagrzac plyn chlodniczny do 35 stopni , a 3 jak masz juz nagrzany silnik to musisz poczekac 30 sekund od opdpalenia to sa warunki przleaczenia na gaz

 

2.musisz dokupic lutownice , cyne , izolacja , termo izolacje , gwintownik 5mm II , wiertlo 4mm , dysze u ciebie 2,2 mm na poczatek potem ew je zmieniaj .

 

3.Koniecznie Dokup Odolejacz !!! jak nie chesz by wtryski pozyly dlugo

 

4.prawdopodnie bedziesz musial kupic nowa uszczelke kolektora ssacego.

 

5. ze strarej gazowni wykorzystasz kable :

czerwony - +12v

czerwono - czarny +12v po stacyjce

brazowy - sygnal obrotów

czarny - masa -

biały - rezerwa

 

6.jaka masz rure butla maska ? jak 6mm to odpala musisz ja zmienic na 8mm

 

ogolnie chesz cos wiecej to pisz na gg numer gg znajdziesz w profilu

 

Pozdrawiam

Nikos Wariat

Opublikowano

Warunki przejścia na gaz można zmieniać wystarczające jest 20*C temp. płynu, przejście na wolnych obrotach, 3sek po uruchomieniu silnika :cool2:

Najgorzej jest gdy silnik jest po nocy ale w cieplejsze dni poprostu odpalasz na benie i po 3 sek jesteś na gazie.

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano

mozna wsadzic opornik zamiast czujnika temp i ustawic czas przejscia na 0 sekund i odrazu sie bedzie przelaczac nawet przy -35 stopniach

ale bez powodu ktos nie wymyslil tych warunkow przejscia na gaz jesli ktos chce by jego wtryski i reduktor pozyly dlugo preferuje min 30 sekund i mim 35 stopni

Opublikowano

Hmm o jakiej instalce mówisz? Jeśli o Stagu 300 to przejście standardowo jest ustawione na 3sek po odpaleniu i załączanie cylindrów co 200ms, 30*C temp. płynu ale jeśli jest reduktor wydajny to 20* jest optymalne. Nie trzeba rezystorka :) Nikt nie pałuje auta zimnego a jeśli zapalasz na ciepłym to bardzo szybko łapie temp. stąd możliwość ustawienia nawet 15*C w Stagu.

 

EDIT: zapomniałem, że masz Diego :duh: No tak tam min jest 30*C i 10sek.

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano

napisalem ze mam klona diego sigas ale mam opcje zmian i moge se ustawic temp przelaczania 0 stopni i opoznianie 0 sekund ale po co ? przy 30 stopniach reduktora gaz ma okolo 0 stopni , bardzo dobrze dziala to na membrame w redukotrze i gumki we wtryskiwaczach .... efekty nie beda widoczne odrazu ale zywotnosc troche to skruci.

 

 

 

ps . silnik monzna tez palowac na zimnym , wkoncu ma mocne elementy i olej w silniku jest , smarowanie jest.... tak jak przelaczenie w niskich temp. nie jest szkodliwe

Opublikowano

-> Przełączanie na LPG - polonez mnie nauczył - minimum dwie minutki - obojętnie ciepły zimny... jak jest automat i dobrze ustawiony to super

 

-> uszczelka kolektora - nowa podczas remontu więc OK

 

-> przewody - muszę sprawdzić - ale znając życie 6mm - rozumiem że to za mała średnica i może nie wystarczyć?

 

-> ODOLEJACZ - Co to jest jak działą do czego słuzy, po co jest itp... no i ile kosztuje

 

-> Stag 300 + Valtec żółte - to dobre połączenie? Wtryski działąją w M20 i w M30 półsekwencyjnie, no i czasy wtrysków - o ile dobrze kojażę są krótkie - jednak możecie mi to potwierdzić? Jeśli tak to żółte valetc ....? Nie wiem czy przypadkiem stag 300 jest z czerownymi valtecami, no ale chyba mi je zamienią na wg życzenia.....

 

Dziękuję za informację i proszę jeszcze........

Opublikowano
Prędzej cewki w matrixie klękną niż te gumki czy reduktor. Jeśli ktoś jeździ na krótkich dystansach to temp. 35*C jest stanowczo za wysoka. U mnie matrix zaczyna trzeci rok i narazie oprócz czyszczenia nic mu nie dolega - gumki też całe, reduktor trzyma ciśnienie więc nie jest to znowu takie delikatne. Reduktor to koszt 300PLN można obliczyć czy zaoszczędzona bena pokryje ewentualny zakup nowego red. np. raz na 3 lata - w przypadku częstych rozruchów pewnie sporo jeszcze zostanie. Ale zgadza się im wyższa temp. tym lepiej dla instalki.
Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano
-> Przełączanie na LPG - polonez mnie nauczył - minimum dwie minutki - obojętnie ciepły zimny... jak jest automat i dobrze ustawiony to super

 

-> uszczelka kolektora - nowa podczas remontu więc OK

 

-> przewody - muszę sprawdzić - ale znając życie 6mm - rozumiem że to za mała średnica i może nie wystarczyć?

 

-> ODOLEJACZ - Co to jest jak działą do czego słuzy, po co jest itp... no i ile kosztuje

 

-> Stag 300 + Valtec żółte - to dobre połączenie? Wtryski działąją w M20 i w M30 półsekwencyjnie, no i czasy wtrysków - o ile dobrze kojażę są krótkie - jednak możecie mi to potwierdzić? Jeśli tak to żółte valetc ....? Nie wiem czy przypadkiem stag 300 jest z czerownymi valtecami, no ale chyba mi je zamienią na wg życzenia.....

 

Dziękuję za informację i proszę jeszcze........

 

Miedź 6mm powinna wystarczyć do 200KM, z 8mm jest więcej zabawy bo trzeba kupić/przerobić elektrozawory ich koszt jest większy, reduktor przystosowany do 8mm np. KME Gold około 400-450PLN.

 

Odolejacz - w przypadku Valteków z powodzeniem może być zwykły filtr

Krótkie czasy to zazwyczaj poniżem 3ms w BMW chyba nie spotyka się tak krótkich czasów ale moge się mylić wtedy wystarczą zwykłe Valteki ze wskazaniem na BFC różnica w cenie chyba nie występuje

 

Stag 300 działa z półsekwencją w instrukcji jest schemat połączeń w takim przypadku.

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano

6mm teroretycznie do 200 koni owszem zgodze sie kolego ale od 150~170 koni moze byc potrzebna 8mm (zalezy od zapotrzebowania auta na paliwo) .

 

KME Gold po co Silver Wystarczy , wystarczaja przejsciowki 8->6mm jedna 15zl na cale auto potrzeba 4 = 60zł , miedz fi 8mm jest droza od 6mm 1zł na metrze wiec na całym aucie ile bedzie 6zł?

 

Odolejacz Ma za zadanie zatrzymywać drobinki oleju znajdujace się w gazie

aby zapobiec dostaniu się ich do filtra fazy lotnej i dalej do listwy wtryskiwaczy. W znacznym stopniu przedłuża to żywotność samego filtra fazy lotnej,oraz zapobiega najczęstszej awarii listwy wtryskiwaczy

spowodowanej właśnie poprzez zalanie jej olejem.

 

kolega pisze ze do valtecow nie trzeba , jak ktos che by instalka dobrze dzialala przez dluszy okres czasu lepiej zastosowac.

 

Wtryskiwacze Wystarcza zwykle Valtec Czerwone , BFC tez nie bardzo BFC sa do aut z 62 koniami na gar zwykle do 45koni na gar , zolte tez nie maja sensu.

 

Czas wtrysku w m20b25 na wolnych jest okolo 3,50ms wiec nie ma krotkich czasow wtrysku

 

Stag dziala bez problemu z pol sekwencja , tylko pol sekwencja wymaga idalnie dobranych dysz , inaczej kiepskie wolne obroty lub brak mocy przy max obrotach

Opublikowano

Po co fi 8mm :duh: jeśli potem będzie wąskie gardło na fi 6mm po co 8-ka do silvera? Po co dwa filtry na wężu żeby zatkać system?

Niepotrzebne szrpanie 8mm => 6mm a potem do tego dwa filtry jakie ciśnienie chcesz dać na reduktor po tych filtrach żeby nie było spadków :mad2: lepiej od razu puścić 3mm miedź :duh: nadgorliwość jest gorsza od ... Wystarczy, że się filtry przybrudzą i jak to zestroisz? Potem będzie, że gaz niedobry albo instalka bee bo polska.

Chcesz dać 8-kę bo braknie gazu a potem red silver :lol: Przecież nie bez powodu producent przewidział gold'a na 8mm.

Do Valteka nie trzeba wyszukanych filtrów bo jest toporny i odporny a jak się zepsuje to można go regenerować w ostateczności kupić nowy bo koszt np. przy matrixie nie jest duży.

 

Silniki w BMW powyżej 2 litrów najlepiej robić na KME Gold i Valtekach BFC wtedy daje się mniejsze dysze i wszystko śmiga. Jednak koszt jest trochę wyższy bo trzeba dać przystosowane do 8-ki elektrozawory.

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano

kolego kup se przejsciowke 6-8mm i prownaj srednice weza 8mm i 6mm i sie zdziwisz bo pomimo ze jest przejsciowka na 6mm srednica wewnetrza jest taka sama jak w 8mm . skoro kolega taki madry to skoro miedz 6mm przenosi 200 koni to jakim cudem kme silver z wezem 6mm ma byc do 270 koni ?

 

Fakt Valtecki sa dosyc odporne na syf , ale to nie oznacza ze nie sa niezniszczalne , czemu nie dac im dobrych warunkow , odolejacz + dobry filtr ? napewno odbije sie w trwalosci

 

Silniki powyzej 2 litrow najlepiej robic na kme gold czyli nie kumam silver jest do 270 koni a 192 ma nie uciagnac ? a gold uciagnie bo wejscie 8mm ?

 

BFC daje sie mniejsze dysze bo wtyskiwacze do sa do wiekszej mocy np. 2,2 mm dla BFC to 2,7 mm dla zwyklego ale nie zmienai to faktu ze jesli auto ma 40 koni z gara to zarowno bedzie chodzic dobrze na 1 i na 2.

 

ps. kup se sufmiarke i zmierz weza 8mm w srodku , nastepnie 6mm w srodu a nastepnie przejsciowke 8mm->6mm w srodku i napisz co ci wyszlo

Opublikowano

Kolego a Ty se poczytaj jeszcze troche np. o dynamice płynów i zapotrzebowaniu energetycznemu silników kumasz już? Założyłeś se instalkę i już wszystko wiesz nie no ja pasuje :duh:

Dobrze, że se ze sufffmiarką radzisz :lol:

Pozdrowiony :cool2:

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano

Nie będe z Tobą dyskutował bo niby o czym, argumenty na co, Twoje domysły?

Twierdzisz, że Valtek zwykły na 2,7mm to to samo co BFC na 2,2mm czy aby napewno? A przy np. 7000rpm też będzie to samo? Nigdzie nie znajdziesz sztywnych zaleceń, że 6mm jest do 200KM.

Silver do 270KM ok pewnie "pociągnie" ale popytaj ludzi jakie mają/zalecają reduktory do silnika 2,5L i większych.

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!
Opublikowano

7000 obrotow czy 6000 czy 1500 obrotow to nie ma znacznia liczy sie czas wtrysku .... ale to temat OT

 

typ napisal co polecamy by za gazownie pod maske wlozyl , kazdy napisal co poleca a ty zaczeles sie bawic w OT

ps. jestes gazownikiem ? bo jesli chesz wiedziec to moze ja juz nie jedna zalozylem glownie w autach amerykanskich typu v6 , v8 , v12 i japonczykach.

 

dlatego bmw dla mnie to nowosc bo to prywatne auto

 

zakoncz te komentowanie OT jak chesz sie poklucic zapraszam na PW , numer GG masz w profilu

Opublikowano
7000 obrotow czy 6000 czy 1500 obrotow to nie ma znacznia liczy sie czas wtrysku .... ale to temat OT

 

Powodzenia w gazowaniu :mad2:

 

Hehe kłótnia? Napisałem, że nie będe dalej dyskutował co wg Ciebie oznaczało brak argumentów teraz prosisz o zakończenie dyskusji hehe piaskownica - zdecyduj się w końcu czego chcesz :duh:

 

W tym konkretnym przypadku trzeba wziąść pod uwagę typ zasilania benzynowego dopiero potem dobrać odpowiednią listwę i reduktor.

Tyle w temacie ode mnie. Nie chce się kłócić nie potrzebne mi Twoje GG itd. znajdź kogoś innego :cool2:

Wyłącz światła w dzień - wróć do normalności !!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.