Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ostatnio bylem na ustawieniu zbierznosci

Na elementach zawieszenia nie mam luzu (chodzi o sworznie drazki laczniki itp) Gosc stwierdzil ze na kolumnie mam luz(nasluchujac stuki ) i ze to mozna ustawic zbierznoscmimo ze ma lekki luz .Dokrecile potem srube regulacyjna na przekladni(wg instrukcji z forum) i nadal stuka co to moze byc.Stuki sa odczuwalne najbardziej na drobniutenkich wybojach np kostka brukowa trelinka i czuje je na kierownicy.

Czy ktos moze mi doradzic czego sie uczepic (jeszcze podejrzewam krzyzak na kolumnie ale czy to mozliwe ze luz na nim powoduje delikatne stuki czy moze jednak przekladnia

BMW 730iA wcześniej

BMW 520i E34, BMW 318 E21, BMW 525 TDS E34, BMW 525i E34

Opublikowano
Ja Ci powiem tak, byłem na przeglądzie, obadali mi wszystko, na dobrej od lat stacji ,,,,powiedzieli mi że nie ma luzów,,choć jadąc łomotało jak zęby kota o drabinę,,,, pierwsza sprawa to wahacze, musisz to sprawdzić sam, podnosisz bryczkę, na kanale centralnie przód na środku,,kładziesz rączkę i każdy po kolei sworzeń, badasz,,napierając ręką,,powinieneś wyczuć,, mi padł prawy górny,, stukanie może brać się z kolumny, ale,,,, sprawdź tulejkę po prawej stronie bryczki na której podwieszony jest drążek kierowniczy,,,,lubi pukać, sprawdź czy mocowanie drążka kierowniczego do kolumny osadzone na wieloklinie nie jest luźne, śróbka na 17stkę klucz,, (u mnie to pukało !!) koniecznie zajrzyj,nad nogi kierowcy, zdejmij osłonę plastikową, i sprawdź luz na wieloklinie drążka,,,Dziwne, ale to też puka i jest takie dziwne wrażenie że pukanie dochodzi asz z zawieszenia, a to nie zawsze prawda,,,sprawdź to, najlepiej sam, bo tak jak sprawdzają na stacji drazkiem napinając na boki sworznie i przeguby, to źle robią, bo to stuka na ogół góra dół, a nie na boki więc,,,,polecam samemu obadać,,sprawdź na dole i nad nogamina łączeniu regulacji wysokości kierownicy,,jak nad nogami masz luz to dokręć trochę nakrętkę klucz 32' ,,,napisz o postępach,,pozdrawiam, ja u Siebie wyeliminowałem wszystkie luzy i stuki, a łomotało nieźle, wymieniłem tylko prawy górny wahacz, reszta tylko dokręcona,,,
Teraz to ja mam radość z jazdy :)
Opublikowano

Wszystko poprawione

Dokrecilem śrube na wieloklinie po nogami kierowcy.Teraz zero stukow i luzow.Dziekuje za pomoc i dorade.

BMW 730iA wcześniej

BMW 520i E34, BMW 318 E21, BMW 525 TDS E34, BMW 525i E34

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.