Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jutro popatrze w katalogu AC-Schnitzer'a, ktory mam w pracy.

tam podaja wartosci cisnienia dla roznych rozmiarow ogumienia.

zobacze, czy bedzie tam taki rozmiar jak Twoj. dam znac jutro.

http://forum.7er.pl/images/signatures/212758479446f629c8be0f9.png
Opublikowano

no niestety, nie ma tam takich danych :(

ja mam ogumienie 255/45R18 i 285/40R18 i pompuje

odpowiednio 2,5 i 2,8.

http://forum.7er.pl/images/signatures/212758479446f629c8be0f9.png
Opublikowano
Witam, ja mam 19 cali i pompuje tak jak w książce kazali, skoro niema różnicy w ciśnienieniu na 16 calowych i 18 calowych kołach(według mojej instrukcji obsługi) to doszedłem do wniosku że 19'stki trzeba tak samo pompować czyli 2.0 przód i 2.2 tył. Ale jeśli ktoś ma inne dane to chętnie się dowiem, mam oryginalne felgi z E66 19cali, 245/45/19 przód i 275/40/19 tył-chyba ale napewno oryginały, kupiułem nówki w zeszłym miesiącu. Pozdr.
Opublikowano

z tego co ja wiem, to im nizszy profil tym pompuje sie wieksze cisnienie.

podobnie im szersza opona tym cisnienie wieksze.

w/g instrukcji oryginalne kola 235/60r16 powiniwnem pompowac 2,4 przod, 2,6 tyl (zimowki 2,6 i 2,8). teraz majac 255/45R18 i 285/40R18 i pompuje odpowiednio 2,5 i 2,8. fakt - wielka roznica to nie jest, ale jak ktos chce byc dokladny, to powinien dotrzec do informacji jak liczyc cisnienie przy danym rozmiarze ogumienia dla danej masy pojazdu i typu napedu.

http://forum.7er.pl/images/signatures/212758479446f629c8be0f9.png
Opublikowano
A może ktoś poprostu ma info jakie powinno być ciśnienie w e66 na oryginalnych 19' ? Będzie to zawsze jakiś punkt odniesienia.
Opublikowano
Witam, ja mam 19 cali i pompuje tak jak w książce kazali, skoro niema różnicy w ciśnienieniu na 16 calowych i 18 calowych kołach(według mojej instrukcji obsługi) to doszedłem do wniosku że 19'stki trzeba tak samo pompować czyli 2.0 przód i 2.2 tył. Ale jeśli ktoś ma inne dane to chętnie się dowiem, mam oryginalne felgi z E66 19cali, 245/45/19 przód i 275/40/19 tył-chyba ale napewno oryginały, kupiułem nówki w zeszłym miesiącu. Pozdr.

 

na atostrade to moze i ok, ale na pewno to jest za niskie cisnienie na miasto, o duzo za niskie

 

2.5 to minimum na tych felgach i oponach

poza tym to co za roznica czy nowki czy oryginaly?? :)

 

ja pompuje 2.5 na tyl i przod, mam takie same opony i felgi od e65

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano

poza tym to co za roznica czy nowki czy oryginaly?? :)

 

No dla ciśnienia to żadna ale nie pamiętałem jaki to dokładnie rozmiar miało to zasugerować że są to koła od najnowszego modelu, a najnowszy model ma może inny rozmiar niż ten trochę starszy.... :oops: No dobra, przyznaję, chciałem się publicznie pochwalić moimi NOWYMI super wypasionymi felgami :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: pierwszy raz w życiu mam takie wilkie koła w osobówce są poprostu zajefajne na maxa i w końcu moja siódema wygląda naprawdę extra :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: Wiem, wiem jest to trochę w dresowym stylu ale naprawdę po zakupie e38 i teraz tych kół wstąpiła we mnie dusza cynka, uwielbiam się wozić moją siódemą i nic na to nie poradzę, przepraszam....
Opublikowano
mam takie same fele i opony, jesli mowisz o sloneczkach z e65

 

znam to uczucie :)

 

a jak wyglada sprawa z ET? odsadzenie pasuje do budy E38?

kola sa rowno z obrysem, czy chowaja sie pod blotnik?

moze wrzucicie jakies fotki?

http://forum.7er.pl/images/signatures/212758479446f629c8be0f9.png
Opublikowano
mam takie same fele i opony, jesli mowisz o sloneczkach z e65

 

znam to uczucie :)

To cieszę się że nie tylko ja tu taki jestem.... :lol:
Opublikowano

a jak wyglada sprawa z ET? odsadzenie pasuje do budy E38?

kola sa rowno z obrysem, czy chowaja sie pod blotnik?

moze wrzucicie jakies fotki?

No więc z tego co pamiętam to tylna felga ma 10 cali i et23 jest wpasowana co do milimetra i to dosłownie bo jak z jednej strony lekko mi wyskoczyło to plastikowe nadkole z tego gzymsu w który wchodzi w błotniku to już były ślady na oponie..., a z przodu z kolei miedzy szczytem koła, a mcpersonem jest ok 3-4mm(nie można wcisnąć czubeczka palca nawet), zrobiłem na tych kołach ok 5tyś. km i nie ma śladów nienormalnego zużycia. Moim zdaniem jest to absolutne maximum które wchodzi do BMW, każdy następny, większy rozmiar felgi musi nieśc za sobą obniżenie profilu opony, koła są i tak o wiele większe niż seria co niesie za sobą przekłamania w liczniku przebiegu(a to daje wrażenie sporego zwiększenia spalania) jak i prędkości, odczuwalny spadek dynamiki(mam 3,0 V8 motor). Teraz zastanawiam się czy nie zmienić przełożeń w dyfrze i tu pojawia się pytanie czy ma ktoś dane dotyczące przełożeń tylnego dyfra w różnych wersjach silnikowych?
Opublikowano
przy zmianie opon mozesz zalozyc gumy o nizszym profilu tak zeby srednica kola byla taka sama jak oryginalna. wtedy przeklaman i spadku dynamiki juz nie bedzie.
http://forum.7er.pl/images/signatures/212758479446f629c8be0f9.png
Opublikowano (edytowane)

u mnie sie chowa idealnie, nic nie obciera nic nie wystaje, zero problemow

moze mam inne et, bo jak przegladalem katalogi zamiennikow to byly te 19stki z roznymi et wlasnie

 

moze sa rozne rodzaje

 

albo inne bylo zawieszenie w starych e38, bo z tego co widze to 730 mialo wezsze opony w standardzie

 

ale ja mam oryginaly

 

opony mam z tylu 275x40x19

z przodu mam 245x45x19

 

jedze juz 2 lata prawie na takich oponach, mam nowy, 2 komplet opon juz

 

co do przeklaman to roznica sa takie:

 

standart w wiekszych silnikach e38 to: 235/60 R16 średnica=688,4 mm

a 245x45x19 średnica=703,1 mm

 

14,7mm roznicy w srednicy

 

czyli niecale 8mm auto stoi wyzej

 

i te rzekome przeklamania sa pomijalne

lub nawet nie istnieja nie zauwazylem zeby byly jakies przeklamania

przy uzyciu gps albo przejzdzajac pod radarem

 

 

co do tego czy z przodu mozna wcisnac palca to pewnie zalezy jaki kto ma palec :) ale tam jest guma, oslona amortyzatora i ja tam palec wciskam spokojnie ale nic poza tym, nawet zaraz jak zalozylem nowe opony

 

dlatego jazda na takich felgach np po blocie konczy sie starciem tej gumy ochronnej

Edytowane przez Marcin978
http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano

-------

no niestety, nie ma tam takich danych

ja mam ogumienie 255/45R18 i 285/40R18 i pompuje

odpowiednio 2,5 i 2,8.

 

--------

 

masz za niski profil do tych felg powinno byc 50 z przodu i 45 z tyłu

Opublikowano
-------

no niestety, nie ma tam takich danych

ja mam ogumienie 255/45R18 i 285/40R18 i pompuje

odpowiednio 2,5 i 2,8.

 

--------

 

masz za niski profil do tych felg powinno byc 50 z przodu i 45 z tyłu

 

to jest dokladnie taki sam profil (pisze tu o srednicy calego kola) jak na oryginalnych kolach w E38.

przeliczylem to przed zakupem nowych kol.

http://forum.7er.pl/images/signatures/212758479446f629c8be0f9.png
Opublikowano

powtarzam ze masz za niski profil dla felgi 18,ja mam profil 40 z przodu dla opon 255 na 20 cali, dla felg 18 powinoo byc 50 z przodu i 45 z tyłu

ten profil co masz ty to jest do felg 19 cali

 

jak nie wierzysz na słowo zadzwon np do aso bmw

 

 

pozdrawiam

Opublikowano

powtarzam ze masz za niski profil dla felgi 18,ja mam profil 40 z przodu dla opon 255 na 20 cali, dla felg 18 powinoo byc 50 z przodu i 45 z tyłu

ten profil co masz ty to jest do felg 19 cali

 

jak nie wierzysz na słowo zadzwon np do aso bmw

 

 

pozdrawiam

Opublikowano

a po co aso? wystarczy przeliczyc i porownac srednice standardowych

 

ten profil wyjdzie dobry

 

http://www.opony.com.pl/opony/opony_zamienniki.asp

 

a twoje 20 cali 255 i profil 40 to na bank jest zdecydowanie za wysoko, to jest wyzej niz 245x45x19 nawet, zastanawiam sie jak to wlozyles, chyba ze zalozyles juz stare opony o te pare milimetrow :)

 

czyli u ciebie srednica jest 712mm

a standardowa jest 688.4

 

czyli jest wiecej 23,6mm!

wiec to u ciebie jest nieprawidlowo, i to znacznie - 3,3% roznicy w gore

 

w przypadku 255x45x18 mamy 686.7, - 1.7 mm mniej

w sumie pomijalna roznica i mozna powiedziec ze to jest idealnie jak fabryczne opony

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.