Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, problem dotyczy e36 z silnikiem 1.8 m40,

ostatnim razem że tak powiem dość konkretnie

depłem po gazie (zwykle nie jeżdżę agresywnie)

i nagle coś strzeliło.

Usłyszałem dziwny dzwięk wydobywający się z wydechu,

przez tłumik końcowy wypluwało takie włókna ala gąbka :D

domyślam się że katalizator był zapchany i poprostu go

wystrzeliło... od jakiegoś czasu auto było przymulone i dziwnie

chodził po odpaleniu.

 

Teraz mam pytanie jak w praktyce to wygląda,

czy można dalej jeździć nic narazie nie ruszając? (według przepisów powinien być kat no ale z tego co wiem auta rocznik od 95 a ja mam 91).

Jednak w najbliższym czasie zamierzam coś z tym zrobić tzn. albo wyciąć pozostałości kata tzn. obudowe (bo zawartość już poszła z dymem) i wstawić uniwersalny kat czy może strumienice lub rurke o takiej samej średnicy?

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Mi też rozsypał sie katalizator w silniku 1.6 M40 i zrobiłem to tak:

jak pewnie Wiesz katalizator jest połączony w jedznej obudowie z tłumikiem środkowym, więc rozciołem wzdłuż pierwsza część tłumika od strony silnika i wysypałem pozostałość katalizatora następnie wspawałem w miejsce katalizatora rurę (przedłuzając rurę wchodzaca do katalizatora) i łącząc ją bezpośrednio z tłumikiem.

Silnik pracuje cicho i nie słychac charakterystycznego buczenia jak to ma miejsce po wyczyszczeniu katalizatora i ponownym montazu samej puszki.

Co do wspawania strumienicy to moim zdaniem niepotrzebny wydatek wzrost mocy jest praktycznie nie zauważalny , chyba że ktoś miał wczesniej zapchany katalizator.

Co do kupna nowego katalizatora to chyb ajavascript:emoticon(':duh:'),

chyba że dobrej używki ale wybór pozostawiam Tobie, a te uniwersalne to słyszałem że do bani, ale to nie moja opinja.

Ja osobiście jeżdze bez kata juz 3-lata, a na stacji diagnostycznej tam gdzie podbijam dowód to mi jeszcze nigdy nie kontrolowali spalin, chyba oszczędzaja filtry?

Pozdrawiam

javascript:emoticon(':D')

Opublikowano

no właśnie na początku też tak myślałem żeby dostać się do środka i wstawić rurke... ale nie wiem czy dam rade rozciąc te puszke...

jak to zrobiłes? pozniej spowrotem wstawiałeś obudowe na swoje miejsce?

 

masz na myśli tą jaśniejszą część .. > kat bo ta ciemniejsza to tłumik?

http://img187.imageshack.us/img187/8049/1734899842mc8.jpg

 

nie wiem czy nie prościej wyciąc całosc i wstawić rurke ale wtedy nie będzie tlumika srodkowego...

Opublikowano

Witam

Ja zrobiłem to tak:

http://www.extrafotka.pl/zdjecia,55598,9650

http://www.extrafotka.pl/zdjecia,55595,9650

Rozetnij podobnie jak na zdjęciu wzdłóż rantu (u mnie było to wykonane na samochodzie) z tym, że radziłbym Ci robić to od góry tzn. od podłogi, gdyż później nic nie widać od spodu a diagnosta sprawdzając samochód na szarpakach nic nie zauważy (chyba że włoży Ci do rury sondę pomiarową spalin). Zaopatrz się w tarczę do szlifierki o grubości 1 mm i przetnij jak na rysunku 2 , następnie odchyl pokrywę, pierwsze wyciągniesz siatkę metalową, a później katalizator (bądź jego resztki), następnie dobierz rurę o średnicy podobnej do wydechowej i wspawaj ją tak jak na schemacie, nie musi być idealnie szczelnie, ale postaraj się to zrobić w miarę dokładnie. Zaspawaj całość i ciesz się (mniejszym zużyciem paliwa?) BMW. Powodzenia

Przepraszam za jakość zdjęcia - robiłem telefonem, a jakość spoiny w moim wykonaniu może nie jest najlepsza, ale to były moje początki kariery spawacza.

Pozdrawiam

Opublikowano

dzięki za pomoc, teraz już wiem jak do tego podejść bo nie lubie

robić niczego w ciemno, myśle że uda mi się w miare precyzyjnie

to wykonać

 

aha i jeszcze jedno, w twoim przypadku wstawienie rurki

do puszki po kacie zminimalizowało głośność wydechu?

 

u mnie teraz gdy wyplulo kat to bardzo klekota, i wydobywa się

metaliczny dźwięk, podejrzewam że przez to że poprostu puszka

daje taki rezonans a gdy wstawi sie tam rurke wszystko sie wyciszy

 

jeszcze raz dzieki i pozdrawiam

Opublikowano

Witam

Po wstawieniu rurki w środku w samochodzie jest cicho tzn. nie słychać metalicznego dzwięku, a klekotanie może być spowodowane resztkami ceramiki kata.

Ja osobiście jestem zadowolony :cool2:

Jak Zrobisz to napisz ciekawy jestem Twojej opinii

Pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.