Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Dziś, wracając z nart, podczas gwałtownego przyśpieszenia nagle brakło mocy. Taki stan utrzymał się przez ok. 5 km.W tym czasie wciskaniu gazu do dechy nie odnosiło skutku.Silnik chodził jakby na pół gazu.Po czym , po kilku km. wszystko wróciło do normy. Zastanawiam się ,co było przyczyną.Może brak wydajności pompy paliwa?A może chwilowa awaria biturbo?

Co o tym sądzicie ?

Pozdrawiam.

  • Odpowiedzi 54
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Dobrze Kolego, że o tym piszesz, bo bardzo rzadko (a wręcz myślałem, że mam jakieś urojenia) ale czasem mam dokładnie to samo. Szczególnie jak troszkę podyfruję. Też nie wiem w czym tkwi przyczyna, ale dzisiaj znów się powtórzyło. Również myślałem o filtrze paliwa, ale jeszcze nie szukałem pomocy w tej sprawie. Może właśnie tu na forum znajdzie się ktoś, kto już to przerabiał...?
Opublikowano

No więc filtry paliwa. powietrza są nowe.

Modic pokazał :za małe ciśnienie pompy paliwa.Ale , zastanawiam się ,czy może ona dawać takie objawy.Mnie zdażyło się po raz pierwszy.Głupie uczucie . Wyprzedzam samochody przed sobą i nagle trzeba kombinować, co zrobić.

Czy da się ustawić ciśnienie paliwa na pompie?Czy do wymiany.

Pozdrawiam.

Opublikowano (edytowane)

Wiem, o co chodzi z tym dławieniem. Z moich doświadczeń to macie dosyć typowy objaw złej przepustowości filtra paliwa. Po rozkręceniu puszki filtra, na dnie było ok 4 łyżki stołowych wody zamarzającej na mrozie i blokującej przepływ. Pomimo, że jest on nowy, jeśli w paliwie była woda to może ona robić swoje zbierając się w odstojniku-przyczyny to zbierająca się w zbiorniku paliwa para wodna oraz woda w paliwie.(Nie wiem, jaki kształt i obudowa jest u was).Nie potrzeba jej wiele by czasem tak się działo, dlatego mimo wszystko zalecam wymianę filtra paliwa lub choćby wyjecie go i włożenie na nowo. Koszt żaden a wykluczycie podstawową rzecz, od której trzeba zacząć.

Co do pompki to gdy mi padła, auto jechało do momentu gdy w zbiorniku było nie mniej niż ok 20 l ON. Stanu za małego ciśnienia paliwa z powodu niewydajnej pompki nie przerabiałem, ale,,leczy,, się to założeniem zaworu zwrotnego przed pompa wtryskową o ile go tam jeszcze nie ma.

Edytowane przez ROMANEK
Opublikowano

Mam nadzieję,że masz rację.

Uważam ,że jest to sensowne.Och nasze paliwo!!!.

Ja założyłem ok. 2 m-ce temu filtr boscha.Ale Twoje argumenty mnie przekonują.

Napewno sprawdzę.

Dzieki.

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

kriss, powiedz jak bylo bo mam taki sam objaw

 

myslalem ze to skrzynia sie slizga ale sie okazalo ze to auto traci moc jak mu depne

 

gosc od automatow powiedzial ze to prawdopodobnie pompa, a moze tylko filtr??

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano

Nie był to niestety filtr paliwa.Czekam na nowe przepływki.Obie nie trzymają normy rzeczywistej masy powietrza.Jak to nie pomoże to muszę podjechać do zakładu boscha pod Kaliszem.Są tam fachowcy zajmującymi się bmk-mi od lat.Powiedział mi właściciel,że nie zdarzyło się w jego karierze,żeby to turbina się przycinała - jak stwierdzili w servisie BMW w Krakowie.W/g niego to problem ze sterowaniem elektronicznym.Ale najpierw spróbuję z przepływkami.

U mnie objawy wyglądają tak: startuję na pełnum gazie i trzymam gaz do dechy.Na pierwszych biegach moc poprawna , dopiero ok.4,5 tki koniec z przyśpieszaniem,brak mocy.Mogę deptać gaz do dechy - żadnej reakcji.Muszę się zatrzymać, zgasić silnik i ponownie zapalić. Znów pełna moc.Przy spokojnej jeżdzie to zjawisko nie występuje.

Opublikowano

u mnie przy spokojnej jezdzie normlanie nic sie nie dzieje

 

ale czasem jak chce depnac, przyspieszyc, wciskam gaz a auto nie jedzie, automat robi redukcje, obroty ida w gore a auto przyspiesza powoli jak zolw

 

ale czasem idzie dobrze, nie wiem od czego to zalezy, w srode jade na diagnostyke, moze sie okaze

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano

Czyli objawy wszyscy mamy identyczne. Ciekawe, gdzie leży przyczyna. Najmniej podobała mi się wersja z wymianą sprężarki. Chociaż nowa przepływka też kosztuje ok 1500 zł. W serwisie twierdzą, że moje przepływki są sprawne na 100%. Ale różnice w masach powietrza jednak występują. Czemu - nie wiedzą, może trzeba diagnozować w trakcie jazdy? Właśnie tu jest pies pogrzebany - problem nie występuje zawsze. Niestety, żaden z nas nie jest fachowcem, a ci- patrzą czasem jak na debila, bo nie wiedzą co jest pięć!

 

Mam nadzieję, że jednak kiedyś dojdzie do jakiegoś wspólnego spotkania. A kto pierwszy ustali przyczynę tej usterki - ma u reszty skrzynkę conajmniej browca (taka moja propozycja).

 

pozdrawiam.

Opublikowano
Sluchajcie nie znam sie bardzo na mechanice ale w firmowej octavi TDI bylo cos podobnego. Wymienili przeplywke, chwile bylo ok i znowu to samo. Okazalo sie ze to jakas puszka wyrownujaca cisnienie w sprezarce. Teraz samochod stoi w serwisie i regeneruja turbo. Zobaczymy czy cos to pomoze.

Zapraszam na forum uzytkownikow Diesla


http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano

ja mam auto dopiero od tygodnia w sumie

nie testowalem za duzo

 

ale zauwazylem ze jak wracalem z niemiec na niemieckim paliwie to wszystko bylo ok

zalalem w polsce caly bak, taniego diesla i sie zaczelo

 

teraz chce spalic to prawie do konca i zalac na shellu i zobacze czy sie cos zmieni

 

poza tym mi sie wydaje ze to nie jest chwilowy spadek tylko notoryczny, czasem maly, czasem duzy

 

z tym ze dopiero to widac gdy gwaltownie chcemy przyspieszyc, jak powoli jedziemy to tego spadku nie widac ale on jest, objawia sie to wiekszym spalaniem

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano
Odłączie przepływki (auto przejdzie w tryb serwisowy i samo przyjmie sobie uśrednione parametry przepływu powietrza) i problem ustąpi, auto odzyska wigor, ale będzie zamulone do 1600 obr/min. Jeżeli tak to jest to wrodzony problem 740d. Turbiny są sterowane elektronicznie, nie za pomocą podciśnienia i coś się z tym dzieje że nawet niemcy podobno nie dają sobie z tym rady. U mnie problem wystąpił i na razie jeżdżę na odpiętych bo nikt nic nie wie.
Opublikowano

Dziś zmieniłem przepływki .Niestety były uzywane od znajomego.

Efekt - wół od samego początku.Nie mógł się zebrać przy wjeżdzie na rondo. Powyżej 1800 obrotów jako tako, ale silnik cały czas pracuje w trybie awaryjnym.Obroty w górę a przyśpieszenie mizerne.Podjechałem pod kompa i co się okazało.Jedna przepływka parametr rzeczywistej masy powietrza-230, druga 320!. A norma serwisowa 500.

Podjechałem do domu, zmieniłem na swoje stare, tylko magik poradził mi zamienić stronami.Samochód torpeda. Do tej pory usterka się nie pojawiła.

Ten brak mocy wynikał / mam taką nadzieję !! /z przejścia w stan awaryjny silnika.Na taki stan rzeczy // mam taką nadzieję !! / ma wpływ sterowanie przepływek na elektrozawory turbiny , i innych parametrów silnika. Komputer dostanie złe informacje/poza zakres tolerancji/ i blokuje silnik.Te elektrozawory też sprawdziłem na kompie i zacięcia się nie pojawiły. A takie podejrzenia też były.

Testuję dalej. Muszę dostać nowe przepływki w 100 % sprawne i mieszczące się w założonej normie.

Myślę,że jakaś niewielka część z tej skrzynki browców już leci w moją stronę Hehe.

Pozdrawiam.

Opublikowano

niestety nowe przeplywki tanie nie sa, chyba 3k pln za komplet

 

zauwazylem u siebie ze najamiej problemow mam gdy mam zimny silnik albo cieply, ale nie po dlugiej jezdzie

 

wtedy przyspiesza raczej bez problemow, czasem tylko sie troche zastanowi

 

a po dluzszej jezdzie juz ma coraz wieksze problemy z moca

 

czy te przeplywki sa moze takie same jak w innych modelach bmw?

pytam bo chcialbym wiedziec skad ewentualnie szukac uzywek

 

bo na uzywki z 740d to nie licze :)

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano

ja u siebie przepływki też zamieniałem i wydawało mi się że wszystko jest już ok. - i było, ale tylko na chwilę. Problem pojawia się dopiero po wyjechaniu w trasę. W mieście nie ma tego "tajemniczego zjawiska", przynajmniej ja tego nie odczuwam.

Także do opijania sukcesu jeszcze daleka droga kriss54.

pozdrawiam

Opublikowano

eureka!

 

odlaczylem przeplywomierze, i problem zniknal i nie chcal sie pojawic, zrobilem wlasnie testowe 30km, 15 w trasie reszte miasto, cisnalem mu do oporu, 90km, kickdown i do 200, potem znow tak samo

 

w miescie 50 i kickdown

 

zero problemu, auto zrywa asfalt

 

ale jest lekko zamulone w tym trybie, szczegolnie do 2 tys obrotow, czuc mniejsza dynamike, ale generlanie jedzie bardzo dobrze

 

nigdy nie odmowilo mi posluszenstwa i za kazdym razem gdy wciskam gaz w podloge auto szybko jechalo

 

bez porownania do tego co bylo wczesniej

 

 

ale czy to oznacza ze przyplywomierz jest zwalony to nie wiem, moze to ze silnik dziala w trybie awaryjnym ok to przy okazji niweluje jakis inny problem

 

jutro bede na diagnostyce w bmw to przynajminej bede wiedzial wiecej i nakieruje ich wlasnie na przeplywomierze

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano

Sabina 2008 - coś mi się zdaje,że ta droga gwałtownie się skraca.Hehe.

Ale poważnie, gdyby to rzeczywiście winne były przepływki,mielibyśmy problem z głowy.A na tą chwilę wszystko na to wskazuje.

Znalazłem na stronie Boscha Polska oryginalne przepływomierze / ale chyba bez znaczka bmw/ z odpowiednim numerem za 945 pln brutto.To już coś.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Marcin, poproś o dokładny pomiar rzeczywistej masy powietrza i niech Ci podadzą jaka jest norma - u mnie 498.Ale pewnie tak zrobią.

W/g mnie będziesz miał ok 230 do 300 .A tolerancja jest 5 % w obie strony. Jestem ciekaw.

Opublikowano
Czekam niecierpliwie co Ci powiedzą w ASO, ale przypuszczam że nic mądrego bo ja już w tej sprawie byłem i dowiedziałem się że znają już kogoś z takim przypadkiem. Przepływki wymieniali, turbiny też, wtryski sprawne niby wszystko OK, ale nie chce jechać, kolejnym ich szalonym pomysłem była wymiana kompów sterujących pracą silnika, ale na to właściciel się już nie zdecydował a było to jakiś czas temu. Na razie bezstresowo możesz sobie jeździć z odpiętymi przepływkami. Zauważyłem, przynajmniej u mnie że problem się pogłębia wraz ze wzrostem temp. Przepływek chyba się nie opłaca kupować używanych bo nikt nie da żadnej gwarancji na to że mieszczą się w normie.
Opublikowano

u mnie jedna przeplywka nie jest chyba oryginalna (tak juz kupilem)

 

bo na jednej jest znaczek bmw, a na drugiej jest wybity tylko sam numer

 

wiec cos chyba z tymi przeplywkami jest bo byla jedna wymieniona

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano
u mnie komp pokazuje na jednej stronie masę powietrza ok. 400, a na drugiej ok. 300. Po zamianie przepływek stronami nie ma żadnych zmian, czyli w dalszym ciągu pokazuje mniej powietrza na tej samej stronie. Podobno komp w aucie obniża moc silniejszej strony silnika do poziomu tej słabszej - aby za bardzo jej nie katować.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.