Skocz do zawartości

Pływania po drodze + szarpanie kierwonicy


Amstaff24

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

nie znalazłem nic podobnego poprzez "szukaj", a nie moge przeczytac kazdego posta od zdania do zdania,zeby to wyszukac ,wiec mam do Was prośbe.

Od jakiegos czasu przy hamowaniu z większej prędkosci kierownica szarpie mi na boki i slysze jakby lekkie stuki od strony kierowcy.

Pojechałem ostatnio na sprawdzenie zawieszenia.Amory ,hamulce sa ok.

Mialem wymienic tylko lewy dolny wahacz,wiec kupilem wahacz alum.Febi i jak jade po dołkach ,czy nierownosciach nic nie stuka ,nie puka jest cicho.Jak tylko hamuje z dużej prędkosci szarpie mocno kierownicą.

Co to moze byc?? Opona ma guza, tarcze pokrzywione, końcówki drążka , czy żle ustawiona zbierznośc itp??

Dodatkowo przy większych prędkosciach czuje jakby auto pływało po drodze.

Dziękuje wszystkim za odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej.mi telepalo całą kierownicą jak hamowałam przy duzej prędkosci, ale po wymianie tarcz i klocków wszystko jest dobrze i juz nic nie telepie.

a co do pływania na drodze to nie wiem jak Tobie ale mi zaczyna przy prędkosci pow. 120km/h, ale wiem ze to wina opon zimowych bo na letnich wszystko jest ok.

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.co do szarpania kierownicą przy hamowaniu z dużej prędkości najprawdopodobniej masz krzywą tarcze hamulcową,wymień tarcze i klocki umnie pomogło,co do pływania to stawiał bym na oponki .oczywiście moge się mylić pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej. miałam dokładnie to samo. Przy wymianie klocków przetoczyli wszystkie tarcze, i okazalo sie ze wogóle nie mozna szybko jechac bo nie mogłam utrzymac kierownicy przy hamowaniu. Po konsultacji z innym mechanikiem az sie przeraziłam. Powiedzial mi ze przy BMW nie toczy sie tarcz bo są to auta które za szybko rozwijają prędkosc zeby zmniejszac jeszcze juz i tak dosyc cienką warstwe tarcz.!!!! Powiedzial mi ze moze mi sie tak zdazyc, ze przy ostrym hamowaniu tarcza nie wytrzyma i peknie i wtedy juz lipa, bo skonczą mi sie hamulce!

wiec radze ci wymienic, ja wymienilam tarcze przód i klocki, chociaz mialam praktycznie nowe,no ale cóż, trudno. Przynajmniej juz nie ma najmniejszego drgania i jezdzi sie super :cool2:

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radziłbym ,,walenie po kierownicy,, tarcze, tarcze,,jeśli dolny wahacz, to warto sprawdzić czy górny nie ma luzu na sworzniu albo tulei bo górny odpowiada za trzymanie koła w stronę tył przód, więc prz hamowaniu może latać,,,pływanie na koleinach może być od opon, u mnie na zimowych 205 wszytkie 4ry,, poezja,,,jak założyłem juz letnie, alu 16' przód 215 tył 225 ,,

zgroza,,przy koleinach na podlasiu tańczy jak baletnica,,,jak równa droga, płynę,, jak koleiny skaczę,, i walę po białej lini bo się nie można utrzymać,,duzo jeżdzę,,,i wiem że opony, czasami odmieniają nasze autko o 360stopni,,,pozdrawiam

Teraz to ja mam radość z jazdy :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Zanim wywalisz kilka stowek na tarcze i klocki pojedz do jakiejs stacji obslugi niech zrobia Ci owalizacje hamulcow.Wtedy bedzxiesz wiedzial czy wymienuiac czy nie.

A co do zachowania auta na drodze to u siebie tez to mialem.

Wymienilem tylne amorki i tuleje (te duze) w tylnym wozku i jest miodzio.

Co do amorkow to podjedz jeszcze do innego warsztatu niech ci sprawdza.

Kiedys mieszkalem w siedlcach i wiem ze jest tam dobry fachowiec ktory jezdzi 740 e38, jednakze nie znam jego ani imienia,ani warsztatu ani nr tel. Podjedz do chlopakow na Shella moze Cie nakieruja na tego goscia.

 

PS czy Twoj nick wywodzi sie z tego ze masz Stafforda?? :D

Zapraszam na forum uzytkownikow Diesla


http://www.bmw-diesel.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli chodzi o moj nick to dawno sie przyjal bo tak mnie zaczelo nazywac rodzenstwo ze wzgledu na charakter :)

Wracajac do sprawy to mechanik wymienijac mi elementy zawiecha stwiedzil ze tarcze nadaja sie na smietnik.Poza tym mam wyduk z przegladu zawieszenia i w podpunkcie OWALIZACJA hamulcow z przodu wychodzi mi LW 7 a PR 21 (podswietlona na czerwono) czyli wydaje mi sie ze ewidentnie cos z tarcza. Czy tak wysluzone tarcze moga powodowac jakis szummmm podczas jazdy??

Nie rozumiem tez dlaczego w punkcie MAX SILA HAMOWANIA z Lewej wychodzi 3171 a z Prawej 2340 ?Duza roznica a zaden z mechanikow robiacych badania nie wspomnial ze cos nie tak. Obradowali we 3 i nikt nie podal jakiejs przyczyny.

Dzieki wielki za cenne wskazowki!

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.