Skocz do zawartości

czy oryginalne radio ma wyjscie na subwoofer???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
a jesli ma to gdzie ono jest a jesli nie to jak podlaczyc w tym aucie suba jesli nie wiadomo skad wziasc kable od glosnikow. Wypadaloby wziasc z tylnych ale jak sie do nich dostac oto jest pytanie?
:))))))))
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Orginalne radio e39 nie ma wyjscia na suba.Mozesz podłączyc specjalny adapter z np.allegro i do niego chinche plus wzmak.Kable do tylnich głosników idą pod tylną kanapa po stronie kierowcy w rogu.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Lub zamiast kupować na Allegro, iść do sklepu elektronicznego, kupić cztery rezystory, dwa kondensatory, kawałek kabla i dwa chinche. Jak ktoś zainteresowany - postaram się skrobnąć, jak to połączyć.
Kai
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niestety ja już kupiłem.Ale może byś mi pomógł w inny sposób:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=329342#329342

Dodam tylko tyle że sprawdziłem dziś wiatrak od klimy na krótko i działa.Czy można jakoś sprawdzić na krótko elektromagnes sprężarki.

 

Klima.

 

Tak, możesz mu po prostu podać plus na sprzęgło elektromagnetyczne. Pobiera on około do 2,5A i powinna się sprężarka włączyć. Jeżeli nie jesteś pewien, czy masz czynnik, to zrób to na krótko (czasowo), nie męcz sprężarki bez wewnętrznego smarowania.

Sprężarka nie załączy się sama, jeżeli jest za mało czynnika. W układzie jest tak zwany Tripple Pressure Sensor (potrójny czujnik ciśnienia). Pierwsze dwa stopnie są połączone i sprawdzają ciśnienie czynnika w układzie, jeżeli jest za małe - sprężarka nie załączy się. Jeżeli ciśnienie zwiększy się ponad pewien poziom - włączany jest drugi bieg wentylatora.

Warto sprawdzić wspomniany czujnik. Niestety pod tym kątem nie miałem E39 w rękach, więc nie powiem, co gdzie jest.

 

Ogólnie, przypuszczam, że możesz mieć już mało czynnika (roczne naturalne uciekanie to około 15%). E34 jest dość tolerancyjne, bo max jest 1500g, a przy 600g jeszcze klima normalnie działa, spada tylko wydajność.

Kai
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzisiaj sprawdziłem czy mam czynnik,poprzez wcisnięcie zaworu którym się napełnia klimę,usłyszałem tylko lekkie syknięcie i koniec.A więc nie mam czynnika.Próbowałem też sprawdzić czy załacza sprzegło,ale coś mi nie wychodzi.Możesz mi to napisać jak laikowi(niestety klima nie jest mocna strona)jak to dokładnie zrobić.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Dobra, douczyłem się na temat klimatyzacji w E39.

 

Pisałem o Tripple Pressure Switch - zapomnij o tym :)

 

W E39 jest liniowy czujnik ciśnienia czynnika połączony z osuszaczem (prawy przód komory silnika) przewodem ciśnieniowym, a do modułu dołączony do pinów 2A, 7A i 20A. Sprzęgło sprężarki jest załączane prosto z modułu AC (pin 2D) i do tego sprzęgła idzie tylko jeden przewód.

Więc zlokalizuj sprężarkę przy silniku (prawy przód), odłącz od niej ten jeden przewód. Potem weź kawałek przewodu (nie odcinaj nigdzie z auta :) - żart), z jednej strony plus (może być ten w komorze silnika przeznaczony do pożyczania prądu) a z drugiej sprzęgło - powinno się załączyć.

 

Jednak jeżeli nacisnąłeś na kulkę zaworu ciśnieniowego i tylko sykło, to przypuszczam, że dobrze byłoby jechać na diagnostykę. Możliwe, że gdzieś się przewód lub chłodnica wykrzaczyła.

Kai
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Właśnie sprawdziłem sprężarkę i jest ok,sprzęgło załącza jak lala,wiatrak też chodzi.Ale czynnika nie ma,a więć wyciek,po prostu ten czujnik ciśnieniowy nie załączy klimy,żeby nie zatrzeć sprężarki.No to pozostało sprawdzenie szczelnośći.Dzięki bardzo za pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.