Skocz do zawartości

Im mniej gazu tym szybciej przyspiesza?pomocy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Mam taki problem. Mam BMW E39 530d w automacie i kiedy popuszcze jej gazu to dostaje większej mocy niz jak wciskam do dechy. Mam wrazenie ze cos jakby miala zapchane i tak zamula, ale nie wiem co to moze byc? moze jakis filtr a moze przepływomierz??czy ktos moze mi doradzic? tylko ze przepływomierz chyba jest ok bo bylam w serwisie i test nic nie wykazal.
Opublikowano

A masz ty na pewno dobry poziom oleju w skrzyni?

 

Poziom oleju jest na pewno ok bo byłam w serwisie i mi sprawdzili i dolali. Biegi przerzuca prawidłowo, i moc tez ma, ale o wiele szybciej i dynamiczniej przyspiesza jak dostanie mniej gazu. dzieje sie tak zarówno przy małej prędkości jak i duzej. A wiecie jak to jest przy wyprzedzaniu, wciska sie więcej gazu, a ona zamiast iść to zamuli!

 

jak mam sprwadzic czy jest to wina moze turbiny bo chodzic chodzi bo ją słychac ale wiem ze to moze nie miec znaczenia jek jest uszkodzona.

Prosze o rady

pozdro

Opublikowano

W takim razie masz efekt potężnej "turbo dziury" czas reakcji turbiny. A jak z filtrem powietrza?

Rozumiem, że byłaś w serwisie BMW.

Opublikowano
A sprawdzali Ci przeplywke na kazdym zakresie obrotow.Na kompie przy normalnym tescie moze nie wykazac padnietej przeplywki bo o´na dziala tylko pokazuje inne wartosci niz powinna miec przeplywka dzialajaca prawidlowo.
Opublikowano
W takim razie masz efekt potężnej "turbo dziury" czas reakcji turbiny. A jak z filtrem powietrza?

Rozumiem, że byłaś w serwisie BMW.

 

tak byłam w serwisie BMW. A co to jest turbo dziura? :)

Własnie zamówilam sportowy filtr powietrza bo mialam zwykłego Filtrona, zobaczymy czy to cos pomoze bo jeszcze nie dostałam.

 

a co do turbiny to jak sprawdzic czy jeszcze sie do czegos nadaje, czy czas juz na nową??

 

pozdro

Opublikowano
A sprawdzali Ci przeplywke na kazdym zakresie obrotow.Na kompie przy normalnym tescie moze nie wykazac padnietej przeplywki bo o´na dziala tylko pokazuje inne wartosci niz powinna miec przeplywka dzialajaca prawidlowo.

 

Nie wiem bo nie byłam przy tym, bo robił to serwis BMW, ale test nic nie wykazal.

ale słyszalam ze przepływomierz jest słabym punktem E39 więc pytam.Ale czy to moze miec az takie wielkie znaczenie, ze auto mi sie muli?

 

jak to sprawdzic czy przepł jest ok? I czy kupic uzywany czy lepiej nie ryzykowac i sprawic sobie nówkę? Orientuje sie ktos jaki to koszt?

 

pozdro

Opublikowano
Koszt przeplywki to okolo 1400 pln w ASO do e46 320d mysle ze do e39 bedzie podobnie.Mam ten sam problem w mojej buni kolega z forum poradzil mi odpiac przeplywke i zobaczyc jak sie auto zachowuje bez przeplywki.Zrobie to w sobote i dam znac o efektach.
Opublikowano

meukov

Hej. Wielkie dzięki za link. Mój problem jest identyczny jak w opisie który mi podesłałes! Jestem pewna ze to tu tkwi problem! :clap: Więc troche sie podniosłam na duchu bo juz myslałam ze będzie ale turbo do wymiany. A póki co spróbuje wyczyścic te filtry.

Tylko jest malutki problem...

Gdzie ich szukac tak dokładniej, moze wiesz?

Oddac auto do mechanika, czy nie jest to aż tak skomplikowane i dam sobie rade sama?

Będe wdzieczna za podpowiedz gdzie są te filterki.

Naprawde dzieki wielkie za rade.

Pozdro

Opublikowano

Hmmm.

Nie jestem leniuch tylko kobieta :)

I wybaczcie ale ten rysunek to za wiele mi nie mówi.

Prosze o jakies wskazówki ok?

moze byc na gg.

dzieki i wybaczcie za nataretność :modlitwa:

Opublikowano

Witam ponownie.

Po bardzo długich poszukiwaniach elektrozaworków odpuściłam to sobie i umówilam sie z mechanikiem na to czyszczenie filterków. Miałam bardzo jasne rysunki i schematy ale w moim aucie chyba wcięło te zawory!!!

 

Po rozmowie z kolegą "Mazurem" postanowiłam wypiąc przepływke i zobaczyc jak sie auto zachowuje bez.

On sam wypiął i stwierdził ze autko zachowuje sie jakby odłączył turbo, ale po ponownym podpięciu przepływki jego auto narodziło sie od nowa.

No i ja tez chciałam spróbowac, w koncu co mi zalezalo...

Więc wczoraj wieczorkiem odpięłam kostkę od przepływki i postanowiłam sie przejechac kawałek i zobaczyc efekty.

Ku mojemu WIELKIEMU ZASKOCZENIU auto zaczęło szybciej wchodzic na obroty, a po wcisnięciu gazu do dechy myślałam ze mi szope rozwali!!! :duh:

Normalnie POCISK!!!

Na 1, 2 i jeszcze nawet 3 po odłączeniu ASC moja betka zwijała laczki!!!

A ja myślałam ze auto w automacie nie potrafi.

Na 3 rozpędziłam sie do 140km/h ale po przekroczeniu 4500 obrotów zaczęło mi cos warczec jakby jakis tryb awaryjny wiec zwolnilam. Nie chciałam ryzykowac ze cos rozwale i wpięłam kostkę zpowrotem, po czym powitałam mojego dawnego MUUUUŁA. :)

Dzisiaj nie wytrzymałam i odpięlam kostkę znowu i teraz wiem co to jest radość z jazdy :roll2: W srode jade do mechanika po nową przepływke, bo teraz nareszcie wiem co bolało moją niunie!!!

I jeszcze jedno. Wydawało mi sie ze to auto miało niezłego kopa, ale po wczorajszym wiem ze ono nawet nie wykozystywało połowy mocy silnika!!!

Szok co taka jedna kosteczka moze zmienic!!!

Pozdro dla wszystkich i dzięki za pomoc

Opublikowano
Niunia człowiek uczy się przez całe życie, miło usłyszeć, że komuś się udało i jest zadowolony. Dzięki za odpis na temat, ponieważ będą to cenne rady także dla innych. Czasami zdarza się, że ktoś rzuci temat, rozwiąże go z pomocą forum lub sam i dalej cisza. Dla mnie osobiście cenne uwagi (zamierzam zmienić na E39). Jeszcze raz dzieki pozdrawiam.
Opublikowano
Witam a ja jeszcze przed kupnem nowej przepływki zabawił bym sie w umycie jej końcówki w spisrtusie , pomaga to czasami , bo nowa troszke boli przy zakupie.Poz.
Opublikowano

a nie zrobie jakiegos zwarcia?

Podejzewałam ze ta przepływka jest zepsuta, bo poprzedni właściciel kazal mi ją zmienic i gwarantowal ze to pomoze.

Ale oczywiscie nie powiedzial o kilku innych istotnych szczegółach co tez mialy ogromny wplyw na moc auta.

W srode jade na profesionalny komputer i wszystko bedzie jasne bo zmierzą mi przepl. na wszystkich zakresach czy cos takiego...Dam znac jak wróce. Pozdro

Opublikowano
Witam możesz sprubować wykrecić samą przepływke bez obudowy i tam jest taki drucik po umyciu go w spirytusie nieraz pomaga .
Opublikowano

siemka.

Okazuje sie ze ta moja bumka nie chce sie tak szybko poddac :mad2:

mechanik zalozyn nowy przepł. i zawór przy turbinie ten z filterkiem i okazuje sie ze auto raz chodzi, a raz jej sie nie chce :duh:

juz mam dosyc. po niedzieli bede sie dalej z tym uzerac bo to chyba cos wiecej niz tylko przepływka, bo to byłoby za piękne i proste.

pozdro

Opublikowano
Witam.Ta przeplywka to orginal czy zamiennik?

Hej.

Ta przepływka to zamiennik, wiec moze to dlatego, auto nie wchodzilo na dolny zakres obrotów czy cos takiego :) tzn. dopiero ok 2 sec po wcisnięciu pedalu gazu zaczynało ciągnac i wchodzic na obroty tak jak powinno.a przeciez start jest bardzo wazny. Dobrze ze zmienilam mechanika na takiego co sie naprawde zna na BMW i mial swoje testowe częsci, bo pewnie jak bym kupila nową przepł. to okazaloby sie ze jest tez cos nie tak i 1400 zl. w plecy.

Pozdro

Opublikowano
pytalem sie mojego mechanika i on stwierdzil ze jezeli przeplywka jest inne niz ta stara to trzeba wgrac nowy program pod ta przeplywke bo moze nie dzialac prawidlowo.
Opublikowano

ale ja nie mialam calej nowej tylko ten wkład, sama juz nie wiem co o tym myslec.

ale najlepsze jest to ze koles zalozyl mi swoje czesci testowe,a jak nastepnego dnia zalozyl mi nowiutkie czesci identyczne jak te jego to juz nie chodzila tak samo :mad2:

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam .

Pisze bo walka z moją Bunią zakonczyła sie sukcesem!!!!!!!

Jak Was to interesuje to :

*za wysokie ciśnienie doładowania było spowodowane:

- rozregulowaną turbiną,

- wyłamanym filterkiem na elektro-zaworku,

- nieszczelnym akumulatorem podciśnienia.

 

*za małe ciśnienie paliwa było spowodowane:

- zagiętym wężem w zbiorniku paliwa,

- jakis krociec mieszający paliwo między jednym a drugim zbiornikiem, i nadający im właściwą temp.

- zasyfiony filtr paliwa,

- nie sprawna do końca pompa wacum, która nie tworzyła wystarczającego podcisnienia,

 

Po wymianie tych wszystkich częsci auto jest jak nowo narodzone, acha jeszcze nowy wkład do przepływonierza.

 

mowie wam, jest super, teraz to dopiero wiem co znaczy radość z jazdy, najchętniej nie wychodziłabym z tego auta.

Pozdrówki

Dzięki wszystkim za dobre rady i podpowiedzi.

Ps. Mechanik stwierdził ze auto używało 1/4 mocy :duh: a teraz ma wkoncu te 200 koników, i to sie teraz czuje, SZOK co to wyprawia!!!!!!

:roll2: :norty:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.