Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Otóż zakładałem już temat i stwierdzam że w moim przypadku wymiana sprzegła + docisku + łożyska jest nie unikniona. Potwierdziły to dzisiejsze moje badania czyli ruszenie z 3 biegu bez zaciagania recznego i dodania gazu bez zgasniecia silnika - auto ruszylo jak na jedynce bez gazu :?

 

Mam kilka pytań które bedę numerował i chciałbym aby osoby odpowiadające mi pisały odpowiedzi numerujac je odpowiednio do moich pytan :).

 

1. Mam na oku zestawy (sprzegła+docisk+łożysko) firmy LUK i SACHS. SACHS wedlug pewnego sklepu jest drozszy od LUK'a o jakies 250 zł. Której firmy polecacie ? Ktos z Was zakladał juz sprzegło tej lub tamtej firmy i ma jakies za albo przeciw ? Wiadomo ze sprzeglo wymienia sie w zaleznosci od tego ile sie jezdzi i jak sie jezdzi a przeciez nie bede tym autem do konca zycia jezdzil :)

 

2. Na katalogu on-line LUK'a znalazłem instrukcje montazu docisku i sprzegła do koła dwumasowego. Zauwazylem ze w kole dwumasowym jest łożysko. (najprawdopodobniej jakies podpierajace - sami zobaczcie klikajac na ikonkę PDF'a). Czy ltoś wie co to za łożysko, tzn najlepiej jakby podał mi oznaczenia np. 63 02 albo coś w tym stylu.

 

3. Jak rozbroic lewarek wewnątrz auta zeby wyciagnać skrzynie, czyli jak sciagnac ta gałkę, dobrać się do mieszka :)

 

Narazie wiecej pytan nie mam, jak bede miał jeszcze jakieś to dopisze do pierwszego posta. Dlatego liczę na odpowiedzi bo termin wymiany ustaliłem na 3 marca wiec za 2 tygodnie.

 

Obiecuje ze cała wymiane łącznie z wyciagnieciem i włożeniem skrzyni jak równiez z wykazem narzedzi i czasem jaki mi to zajęło udokumentuje na zdjeciach, ubiore w słowa i zamieszcze na forum - jak zreszta robię z kazda rzecza ktora robiłem przy samochodzie. (czas jaki podaje strona LUK'a to 2h 40min myślę ze z 5 godzin będe dłubał :))

 

Czekam na Wasze odpowiedzi :)

 

Nie musicie odpowiadać na wszystkie pytania :)

Opublikowano
Ja już wymieniałem sprzęgło, docisk i łożysko (zestaw). Mój mechanik (kuzyn zresztą) odradzał mi sprzęgło firmy „LUK”. Założyłem firmy „Sachs”, oczywiście komplet i jestem zadowolony. Co do lewarka to odpina się go od spodu, od skrzyni biegów jest spinka. Lewarek u góry zostawiasz w spokoju. Jedyne łożysko jakie tam wymieniałem to dociskowe, które było w zestawie.
Opublikowano
właśnie jestem w trakcie wyciągania skrzyni, gdybym widział jak to ciężko to dałbym do mechaniora za 150zl i z głowy. trzeba wywalić wał bo nie można cofnąć skrzyni, zdjęcie rozrusznika bez specjalistycznych przedłużek klucza(torsk14) albo gumowych rączek to udręka , nawet wózek pod silnikiem opuściłem żeby mieć więcej miejsca, filtr powietrza z turbo zdjęlem i dalej nie mogę jej wyjąć bo osłonna koła zamachowego trzyma pod rozrusznikiem- więc radze dać mechanikowi zarobić a samemu wypić piwo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.