Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

1. Ustaw ogrzewanie w aucie na max.

2. Odkręć korek wlewu płynu chłodzącego.

3. Zdejmij osłonę pod chłodnicą (jeżeli masz), podstaw jakieś naczynie i odkręć korek spustowy z chłodnicy.

 

http://images12.fotosik.pl/44/a8c2ec098d580f74.jpg

(1. Korek spustowy w chlodnicy 2. Obudowa termostatu 3. Korek odpowietrzajacy)

 

4. Odkręć korek spustowy z kadłuba silnika, jest pod kolektorem wydechowym.

5. Spuść cały płyn z układu.

6. Wkręć z powrotem korki spustowe, ten w kadłubie powinien mieć nową uszczelkę.

7. Odkrec obudowe termostatu( sruby bywaja zapieczone i moga sie ukrecic)

8. Na czerwoni zaznaczylem wiatrak nalezy tez odkrecic go imbusem 5mm , a na zielono zaznaczylem przeszkadzajace elemety ( oczywiscie tyczy sie tylko silnikow m42).

http://images20.fotosik.pl/38/c396aab56db8faef.jpg

9. U mnie uszczelka pod obudowa termostatu byla tak splaszczona i stara ze pomyslalem ze jej brakuje, na miejscu nie mialem papieru sciernego(a przydal by sie) wiec scinalem stara uszczelke gdyz byla wrecz przyklejona...

10. Zakladamy nowa uszczelke termostatu i uszczelke O-ring na termostat , mozemu dodac troche jakiejs pasty uszczelniajacej do okola uszczelki na wszelki wypadek i skrecamy spowrotem.

11. Nalej świeżego płynu chłodzącego do układu, aż po brzeg wlewu.

Płyn i termostat masz wymieniony, teraz odpowietrzanie układu.

1. Wykręć śrubę odpowietrzającą chłodnicy, jest obok korka wlewu. Jak będzie się wylewać przez nią płyn chłodzący bez pęcherzy powietrza - zakręć.

2. Wykręć dodatkową śrubę odpowietrzającą na obudowie termostatu. Jak układ się odpowietrzy - zakręć. Nie we wszystkich wersjach ta śruba występuje, jak nie masz - nie musisz tego robić.

3. Odpal silnik, ogrzewanie cały czas włączone, nie zakręcaj korka wlewu. Lekko przegazuj auto, resztki powietrza wydostaną się z układu, a poziom płynu chłodzącego spadnie. Kontroluj go, jak będzie poniżej oznaczenia max - dolej (silnik musi ostygnac, byc zimny aby znac poziom max).

4. Rozgrzej silnik do temperatury roboczej, zostaw na biegu jałowym i ponownie odkręć śruby odpowietrzające. Musi się z nich wylewać płyn chłodzący bez pęcherzy powietrza.

5. Zakręć śruby, dolej płynu do poziomu oznaczonego max, zakręć korek wlewu. Gotowe.

 

Polowe powyzszego tekstu wykorzystalem z postow Pawel Sitek (To bylo dawno i juz nie pamietam dokladnie czy to jego :wink: )

Mam nadzieje ze sie nie obrazi .

http://www.bmwpasja.pl

Nowe foty w galerii


BMW EuroTrip (46 BMW Club Europatreffen )

http://pl.youtube.com/watch?v=R2BJ8VX0qto

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.