Skocz do zawartości

<t>Na jakich oponach teraz jeździsz?</t>  

48 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie lub wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam chciałem się dowiedzieć na jakich oponach teraz jeździcie? Czy na zimówkach czy na letnich :) Ponieważ szkoda mi zimówek teraz bo się zjeżdzają i myśle czy nie wsadzic letnich bo w sumie zimy nie ma :) czekam na odpowiedzi :)

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Zimówki też się starzeją - nie można ich trzymać w nieskończoność. Ja mam teraz jakieś 185 BF Goodrich - bieżnik jak w letnich i po suchym tak się właśnie jeździ - jak na letnich. Na śniegu radzą sobie zaskakująco dobrze - zwłaszcza biorąc pod uwagę, że bieżnik już chyba nawet 5mm nie ma - ale przy obecnej zimie nie ma to większego znaczenia...
Opublikowano

Ja w tym roku zaeksperymentowałem i kupiłem zimówki magazynowane.

Micheline XM+S Alpine 195/60/14 z roku 98!!

Jestem bardzo mile zskoczony! Guma jest bardzo zdrowa, nie ma żadny pęknięć, beż problemu sie dały elekancko wyważyć i prowadzą się badzo dobrze.

Nie będe ukrywał że po śniegu zawrotnych prędkości nie wykręcam, ale ostani też nie jestem.

Naprawde zakup mi się udał a kupiłem je z felgami stalowymi w idealnym stanie za 700zł/kpl+wyważenie komp.

 

 

Przynajmniej nie jest mi ich szkoda na taką "zime" bo nie kosztowały 450zł/szt. tylko ok.140zł/szt.

"Przyspieszenie, to ciekawy sposób na pokonanie odległości pomiędzy zakrętami"
Opublikowano
We wroclawiu tej zimy było może z 8 ,,słownie osiem" dni kiedy leżał śnieg i niewiele więcej kiedy temperatura za dnia wynosiła mniej niż 5 stopni , praktycznie większość czasu jest mokro a jak wiadomo zimówka+mokro+ciepło=ślisko jak cholera :cool2: :dance: :cool2:
Nie ma tego złego co by mi dobrze nie wyszło!
Opublikowano
Jeżdżę na letnich, jeśli jest mokro i temperatura dodatnia, albo bliska zeru, na drodze chlapa lub woda, to jak zauważyłem dobre firmowe opony letnie z niewytartym bieżnikiem zawsze wygrywają z zimowymi, a to ze względu na to, że opona letnia lepiej odprowadza wodę niż zimowa. Zimowe nadają się tylko na śnieg (np do zabawy na placu :twisted: ) Zauważyłem, że nawet jak temperatura jest ujemna, a nawierzchnia posypana solą, czyli w gruncie rzeczy mokra, to opona letnia też się lepiej zachowuje od zimowej. Na nawierzchni oblodzonej wiadomo jak jest, żadna opona nas nie uratuje... Prawie cały zeszły sezon jeździłem na oponach letnich (nawet przy mrozach -20) i nie było źle, dla porównania kupiłem opony zimowe, założyłem pojeździłem trochę (nie tylko po śniegu) i... sprzedałem :) założyłem letnie i przejeździłem całą zimę bez większego problemu. Wniosek z mojej strony nasuwa się jeden, skoro nie widać różnicy to po co przepłacać... lepiej kupić nowy komplet opon letnich :) Wszystkie testy przeprowadzone na oponach z prawie nowymi bieżnikami (zarówno opony letnie jak i zimowe).

BMW i wszystko jasne :)


Least and most powerful of the '89:

http://imageshack.us/g/11/dsc0001gw.jpg/

Opublikowano
Jeżdżę na letnich, jeśli jest mokro i temperatura dodatnia, albo bliska zeru, na drodze chlapa lub woda, to jak zauważyłem dobre firmowe opony letnie z niewytartym bieżnikiem zawsze wygrywają z zimowymi, a to ze względu na to, że opona letnia lepiej odprowadza wodę niż zimowa...

 

Bo na takie zimy jak mamy nie kupuje się zimówek z bieżnikiem od traktora, tylko podobnym do letniego. Moj jest bardzo podobny do tego (zresztą to jego nowa wersja): http://www.netcar.pl/img/1155/115510073_1.jpg . Zaletą zimówek jest bardziej miękka guma - z tym, że opony się trochę rozgrzewają w trakcie jazdy - stąd letnie po rozgrzaniu mogą się sprawować podobnie.

 

W każdym razie na tych oponach jeździ się normalnie, natomiast wczesniej miałem opony z bieżnikiem na głęboki śnieg i po asfalcie wyły niemiłosiernie, a odprowadzanie wody było mizerne.

Opublikowano
Przy takiej zimie jak ta to ja nawet nie spojrzałem na opony zimowe :D bo po co :duh: A testy jak już pisałem były przeprowadzone zeszłej zimy czyli przy mrozie dochodzącym do -20 stopni i dość dużych opadach śniegu, więc przewaga opon zimowych powinna być wyraźna, ale ja jej nie zauważyłem (chodzi mi tu o normalne użytkowanie pojazdu na drogach publicznych asfaltowych, a nie wjeżdżanie w półmetrowe zaspy na parkingach, albo bocznych drogach, bo tu przewaga opon zimowych jest bezdyskusyjna) :!: Jest to moja subiektywna ocena, ale moim zdaniem kupowanie opon zimowych z bieżnikiem od traktora czy nie po prostu mija się z celem :mad2:

BMW i wszystko jasne :)


Least and most powerful of the '89:

http://imageshack.us/g/11/dsc0001gw.jpg/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.