Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Przyznaję się bez bicia że szukałem tego tematu na forum, ale jeśli za słabo to wybaczcie:) Mam problem, mianowicie nie działa wskaźnik temperatury płynu chłodzącego. Po włączeniu zapłonu podnosi się tylko ok 2mm i tak stoi. Zauważyłem to gdy po pokonaniu trasy biegnącej cały czas pog górę, gdy silnik powinien się zagrzać, a wskazówka ani drgnie. Tak więc coś musi być nie tak. Proszę o pomoc.

Auto: BMW E30 318i '89rok, silnik M40

BMW E34 520i / sedan / 1992 / auto / calypsorot metallic

-------------------------------------------------------------------

EX: BMW E30 318i / coupe / 1989 / manual / diamant schwarz

EX: BMW E30 316i / coupe / 1991 / manual / diamant schwarz

Opublikowano

Witam

Jest kilka mozliwosci:Uszkodzony czujnik na glowicy,uszkodzony wskaznik,ew.jakas nietypowa przyczyna w inst.el.

Zaczal bym od sprawdzenia czujnika.

Ten problem byl na forum,wiec moze uda ci sie znalezc.

pozdrawiam

Opublikowano
słyszałem że są dwa czujniki jeden właśnie na głowicy a drugi na chłodnicy i że on też może być przyczyną. czy to prawda? a czy termostat ma na to wpływ..?

BMW E34 520i / sedan / 1992 / auto / calypsorot metallic

-------------------------------------------------------------------

EX: BMW E30 318i / coupe / 1989 / manual / diamant schwarz

EX: BMW E30 316i / coupe / 1991 / manual / diamant schwarz

Opublikowano
aha:) i jeszcze jedno jak zlokalizować ten czujnik który znajduję sie na głowicy...?

BMW E34 520i / sedan / 1992 / auto / calypsorot metallic

-------------------------------------------------------------------

EX: BMW E30 318i / coupe / 1989 / manual / diamant schwarz

EX: BMW E30 316i / coupe / 1991 / manual / diamant schwarz

Opublikowano
Witam wyjmij licznik i zlokalizuj 3 zeczy jedną jest lokalizacja wskaznika a raczej 3 srubki 6mm na jednej jest napięcie 12V na drugiej masa a na trzeciej powinien byc opór czyli jak 3-cią zewzesz do masy to wskaznik powinied wychylić sie na max-a jesli tego nie zrobi to masz wskaznik uszkodzony jesli tak bedzie to powiedz to dam Ci bo mam 2 niepotrzebne 2 sposobem jest zlokalizowanie i sprawdzenie czujnika szczeze niewiem gdzie on sie w bmw znajduje ale powinien byc blisko termostatu a raczej na obudowie . Jak jusz zlokalizujesz to weś zwykłą zaruweczke i przez zaróweczke np 5W /12V zamknij obwód na wtyczcze kturą musisz oczywiscie z czujnika zdiąć tak zlokalizujesz czy przewód prowadzący do wskaznika nie jest przerwany (nie przetarty poniewaz przy takim uszkodzeniu wskaznik pokazuje maź jesli jest zwarty do masy lub 0 jesli do 12V . Jezeli po zamknieciu obwodu masz na wskazniku maź to znaczy ze czujnik . I 3 metoda odpalasz silnik aby sie nagzewał przez ten czas omomiezem sprawdzasz oporność czujnika na zimnym a puzniej na dogrzanym silniku na zimnym opornosc czujnika powinna być bardzo duza czyli w granicach 15000OHM a na ciepłym mała zblizając sie do 0 ale nie 0 za błędy i zle zformuowane zdania sorka dopiero co z roboty wruciłem po 27h wiec wybaczcie Pozdrawiam i mam nadzieję ze pomogłem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.