Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Widam serdecznie!!!!

Mam takie pytanie: czy silnik M20B20 zdobedzie troche mocy jeśl uzbroje go w osprzet od M20B25 (komp, przepływka, kolektor, przepustnica, wtryski) Mam troche gratów od 2,5 wiec chodzi mi to po głowie odkad przeczytałem o modyfikacji ety (doł eta-głowica 2.0-kolektor2,5). Jak myślicie, przyniesie to jakies efekty bez dołu od ety??

Opublikowano

Moim zdaniem to nic nie da.

 

W ETA cały dowcip polega na tym, że silnik choć ma 2,7l to ma fabrycznie ograniczoną moc poprzez komputer i do tego dostosowany osprzęt (cienki dolot, przepływomierz). Celem było bowiem uzyskanie silnika ekonomicznego i elastycznego, o sporym momencie obrotowym (taki dla amerykanów z automatyczną skrzynią biegów) a nie maksymalizacja osiągów.

Jak się zmieni głowicę, oprogramowanie sterownika i dolot to nagle objawia się pełen potencjał tych 2,7l pojemności i silnik może mieć lepsze osiągi niż standardowa 325i.

 

W twoim przypadku te 2l są dobrze wykorzystane, może uda się wykrzesać kilka koników, ale nie sądzę, żebyś to jakoś konkretnie odczuł.

 

Jeżeli masz znajomego elektronika z programatorem epromów, to zajrzyj tu, http://www.e30.cz/technika/chip_tuning.html , ściągnij sobie soft do swojego autka (koniecznie sprawdź numer na sterowniku silnika) i masz kilka koników gratis. Używałem oprogramowania z tej strony w moim 325i, działa.

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.