Skocz do zawartości

318TDS pompa wtryskowa? czy jednak coś innego - pomocy :(


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Zaznaczam na wstępie, że przeczytałem chyba wszystkie najważniejsze posty na forum dotyczące problemów z pompą wtryskową do tds'ów lub objawami podobnymi do moich jednak nie znalazłem rozwiązania - wydałem troche za dużo kasy więc to moja ostatnia deska ratunku - bo być może mnie naciągają:(.

 

Do rzeczy. Miałem następujące problemy z moją 318tką:

- falowanie obrotów po odpaleniu,

- pedał gazu często nie reagował,

- podczas jazdy traciłem moc, np wrzucam na 2kę i CIACH spadają obroty i auto gaśnie

- jadąc np 80km/h czułem ze silnik traci moc, nie ruszałem pedałem gazu, czasami wracało do normy czasami po prostu spadały obroty i silnik gasł (a to nie jest przyjemna sprawa gdy taki numer dzieje się na zakręcie)

- odpalam auto, dodaję gazu (na biegu jałowym) do 1500obr - trzymam stopę na gazie nieruchomo a obroty to maleją to wracaja do normy

- wczoraj sprawdziłem (przeczytałem porade na forum) żeby na odpalonym silniku poruszać energicznie kierownicą w prawo/lewo i jeżeli obroty faluja to jest to na bank pompa wtryskowa - niestety nie falują gdy ruszam kierownicą, razem z włączonymi światłami i nadmuchem itd..

- gdy odpalam auto nie zawsze faluja obroty, czasami jest ok a czasami odrazu są za niskie i zaczyna się huśtawka,

- gdy jade i auto zgaśnie to czasami zapala się na chwilę kontrolka wtrysków, ale to bardzo rzadko - średnio 1 na 10-12 razy więc myślę że wtryski są okej.

 

Z tymi objawami pojechałem do serwisu blisko Głogowa, w Serbach - WIR DIESEL S.C. BOSCH DIESEL PARTNER - na diagnostykę, fachowiec podłączył laptopa i wyszły następujące błędy:

 

Diagnoza sterowników BMW Diesel EDC 1.3.1 Pamięć błędów

10 Sterowanie-regul.prędkości(FGR) zwarcie do masy - ten blad to normalka bo nie mam tempomatu

142 Czujnik ruchu iglicy błędny - powiedzieli w serwisie ze to na 90% wina wyciagniętego łańcucha rozrządu

136 Nastawnik przepływu obwodów regul.Błędny - stwierdzili ze to nastawnik pompy wtryskowej.

 

Nowy nastawnik 1900zl więc załamka, no ale kupiłem pompę na Allegro - na gwarancji, zaplombowaną, w serwisie mi ją sprawdzili - jest sprawna, i zacząl się cyrk:

- przy wymianie przeskoczył łańcuch i okazało się,że jest jednak wyciągnięty i jest do wymiany - auto pojechało do fachowca który sie tym zajmuje - polecony przez ten serwis i współpracujący z nim (bo pompiarze z Serbów tego nie robią), wymienione zostały oba łańcuchy, jakieś przewody, przy okazji filtr paliwa, filtr powietrza no i została założona kupiona przeze mnie pompa. Odebrałem auto, facet powiedział,że jak na jego gust są troche za niskie obroty na 1ce i 2ce no i po odpaleniu i że troszkę słaby jest na tych biegach i warto by było zwiększyć dawke paliwa na pompie - on tego nie zrobił bo pompe miałem zaplombowaną. No nic, zadowolony, że auto zrobione pojechałem sobie do domu. Na drugi dzień zaczął się cyrk - zgasł mi na wstecznym, no ale jeszcze nie było dramatu, po przejechaniu ok 40km zaczęły się dziać wszystkie rzeczy opisane wcześniej - które mi się działy z autem przed wymianą pompy i łańcuchów - DOSŁOWNIE TO SAMO. Tak jakby nie było naprawiane - no ale jednak było to naprawdę wymienione. Załamka.

 

Czy ktoś może spotkał się już z takim podobnymi objawami? Czy to możliwe, że pompy nie da się idealnie sprawdzić w serwisie i kłopoty moga się dopiero pojawić po jej założeniu? - nie wydaje mi się ale pytam bo się na tym nie znam :cry2: - skroili mnie z kasy na 1420zl (nie licząc ceny pompy...) i dalej mam to samo - kompletnie nie wiem co robić, jutro jestem umówiony i jadę do nich - jestem ciekawy co się okaże - może ktos zdąży mi odpisać i coś poradzić. Słyszałem wersję, że może mi się gdzieś układ zapowietrza - no ale obserwowałem wężyk czy nie płyną pęcherzyki powietrza podczas - pracy silnika na luzie - no i nic nie widać :( a obroty falują, paliwa mam pełniutki bak (ropa z Shell'a ta lepsza). Może to wina pompki paliwa ale jeżeli tak to chyba by to wyszło wcześniej na diagnostyce.

 

Z góry dziękuję za wszelkie porady i informacje - jestem totalnie pod ścianą bo auto potrzebne a święta tuż tuż :((((, pozdrawiam Syzy.

Opublikowano
Witam!

 

Zaznaczam na wstępie, że przeczytałem chyba wszystkie najważniejsze posty na forum dotyczące problemów z pompą wtryskową do tds'ów lub objawami podobnymi do moich jednak nie znalazłem rozwiązania - wydałem troche za dużo kasy więc to moja ostatnia deska ratunku - bo być może mnie naciągają:(...

 

Ciezko ciezko skoro wymieniles pompke na regenerke - ktora powinna pochodzic nawet te kilkaset km a tu dalej to samo... jesli bylem na diagnostyce, jesli wymieniles rozrzad - to autko powinno Ci chodzic jak nowka.

Ja tez przeczytalem duzo postow o TDS i co bym proponowal:

- sprawdzenie tej pompki w baku - objawy MOGA byc dokladnie takie jak opisujesz brak mocy, gasniecie przy wiekszych predkosciach niskich tez...

- kolejna sprawa bardzo powiazana z tym wyzej - szczelnosc ukladu, czy wszystko suche, wtryski suche? piszesz ze mignie Ci lampka 1 na 10 x i myslisz ze jest dobrze. Czemu ma byc dobrze skoro podczas pracy wtrysk miga? Ja Jezcze tdsem ponad pol roku i ... wtryski zapalaja sie na sekundke po wlaczeniu zaplonu (pozycja 2) potem od razu gasna. No takze sprawdzenie szczelnosci od baku az po pompke - ewentualnie zaworek zwrotny zalozyc koszt nieduzy, rewolucji nie zrobi ale byc moze pozwoli na diagnoze - cofajacego sie paliwa... chociaz podczas jazdy...hmm ale tez moze byc. Koszt niewielki zawsze mozna go zdjac i wywalic.

- ostatni punkt to sprawdzenie potencjometru pedału gazu, nie za bardzo całościowo pasuje do TWoich problemow ale to ze naciskasz gaz on nie reaguje, potem reaguje.. jak najbardziej moze byc wina tego (wyczytane na forum).

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Opublikowano

No masz ciężki orzech do zgryzienia...

 

Moim zdaniem najbardziej prawdopodobny jest potencjometr pedału "gazu", nie kontaktuje i wysyła przypadkowe sygnały do komputera wtrysku a ten tak dziwacznie steruje silnikiem.

 

Druga możliwość, to uszkodzony sterownik - komputer wtrysku. To chyba łatwo podmienić i sprawdzić.

 

Trzecia - może to wtrysk sterujący? nie wiem, czy jego błędy mogą dać takie zachowanie, ale może? Z wyczytanych tu wiadomości wynika, że jak się go odepnie, to komputer przejdzie w tryb serwisowy, auto będzie miało małą moc, ale powinno równo pracować.

 

Czwarta, to coś z układem elektrycznym - zasilanie komputera, pomp itd. Miałem podobne doświadczenia z poprzednim autem, wprawdzie benzynowym, ale skutek był podobny. Auto przerywało, gasło w trasie, na środku skrzyżowania, bez powodu. Uszkodzony był przekaźnik włączający zasilanie komputera wtrysku.

 

Pompa w zbiorniku paliwa wydaje mi się mniej prawdopodobna, bo z opisów na tym forum wynika, że jak nie działa, to problemy są przy niskich stanach poziomu paliwa w zbiorniku. Jeżeli efekt występuje też przy pełnym zbiorniku, to raczej nie pompa paliwa.

E61 530d '04 (2015-?), E34 525TDS touring '95 (2006-2016), E30 325i '89 (1996-2006)
Opublikowano

Witam!

 

Dzięki wielkie za odpowiedzi i zainteresowanie, własnie wróciłem z serwisu i okazało się, że mam wycieki z pompy wtryskowej :mad2: , tylko jak oni sprawdzali tą pompę że to nie wyszło odrazu ??? :shock: , w tym aucie już mnie nie jedno zaskoczyło ale mam nadzieję że to będzie koniec mojej męczarni. Jeżeli chodzi o kontrolke wtrysków to zapala się poprawnie - w pozycji drugiej na chwilkę i gaśnie, i jest wszystko ok - chyba to źle opisałem - chodziło mi o to, że gdy auto mi gaśnie gdy np sobie jade 80km/h to na chwilkę się zapalała (jak już jechałem zgaszonym autem) ale to tak jak napisałem 1 raz na 10-11 razy więc myśle, że z wtryskami jednak wszystko ok - przynajmniej dzisiaj na diagnostyce nic nie wyszło nowego. Będe informował szczegółowo na bieżąco co i jak. Pozdrawiam i jeszcze raz dziękuję :cool2:

Opublikowano
Czy juz sie zakonczyly twoje problemy?Mam pytanie odnosnie kupionej przez ciebie pompy.Czy ty jak kupiles z gwarancja i czy byla poplomowana gdy ja dawales do sprawdzenia do opisanego wyzej serwisu.Mysle ze jesli byla ona zaplombowana to nie wiele mozna stwierdzic o wyciekach majac pompe na stole probierczym.Trzeba ja rozkrecic i zobaczyc wizualnie w jakim stanie sa uszczelnienie.Ale jak domniemam byla ona zaplomowana i nie pozwoliles ja rozkrecac wiec nie miej pretensji do goscia co ci ja sprawdzal.Daj znac jak przebiegaja prace.
Opublikowano

Czołem wszystkim :)

 

No i autko zrobione :mrgreen: - okazało się że pompa była nieszczelna - lało sie z niej, po wymianie oringów i regulacji, silniczek pracuje jak ZŁOTO - równiusieńko :mrgreen: , szkoda, że facet który mi sprzedał pompę przed zaplombowaniem jej nie sprawdził - na stole nie wyszły nieszczelności - dopiero podczas pracy pompy w aucie, więc po co plombował skoro się zarzekał, że pompa jest sprawna? może to jakaś metoda robienia ludzi w konia bo: za sprawdzenie pompy na stole zapłaciłem: 150zy, za montaż 350zy (nie licząc tego że przeskoczył łańcuch i była konieczność wymiany - czyli zapłaciłem gdzie indziej za montaż te 350zy a w pierwszym zakładzie za ściągnięcie 150zy...) - więc co mi po tym, że moge mu pompę odesłać (choć już minęła gwarancja bo dał mi około 2tyg - a zanim mi ja sprawdzili i zamontowali i te wszystkie jaja po drodze...) - zakładając, że kupię naprawdę dobrą w tej samej cenie: 650zy skoro musze ją sprawdzić na stole - to kolejne 150zy, kolejny demontaż/montaż/ragulacja.. nie ma sensu po prostu. Cieszyć się tylko, że tylko na tym się skończyło i że nie wcisnął mi szajsu z padniętym nastawnikiem. Narazie jest wszystko git - choć to nie koniec moich przygód bo gdzieś mi olej cieknie i czeka mnie mechanik - pompa śmiga i silniczek idealnie pracuje. Mam nadzieje że moje przygody z pompą pomogą komuś na zlokalizowanie podobnej usterki - jakby coś mi się dalej działo nieciekawego to oczywiście bedę kontynuował temat informując na bieżąco. Dzięki wszystkim za porady :cool2: pozdrowionka i Wesołych Świąt :) , aha byłbym zapomniał - za uszczelnienie i regulację chcieli ode mnie 150zy albo moją starą pompe (z padniętym nastawnikiem) w rozliczeniu, dałem im pompę bo po diabła mi ona - nie wiem czy dobrze zrobiłem ale trudno - i tak sam bym jej nie naprawił a uszkodzonej szybko nie sprzedał..

Opublikowano
Czyli diagnoza warsztatu byla trafna?Polecil bys ten wasztat bo sam musze gdzies pojechac ze swoim TDS-em.Podaj dokladny adres lub nr telefonu zeby do nich zadzwonic i sie ewentualnie umowic.
Opublikowano

Okej, o to namiary:

 

BOSCH DIESEL PARTNER

 

Regeneracja pomp wtryskowych LUCAS, BOSCH (TDI) oraz innych firm.

 

Komputerowa diagnostyka silników DIESLA sterowanych elektronicznie, sprzedaż końcówek wtrysków do ciągników ( heheheh :norty: ) rolniczych i innych

 

Adres:

 

WIR DIESEL

Ryszard & Ireneusz Szymańscy

Serby , ul.Ogrodowa 5

67-200 Głogów

tel. (076) 833 12 18

www.wir.glogow.org

 

Może tani nie są, ja się nasłuchałem o nich pozytywów jak i negatywów (że drodzy itd..) - no ale byli skuteczni i nie walą ściemy, szkoda że ich odrazu nie posluchałem z tym łańcuchem i liczyłem na CUD że może jednak łańcuch jest ok (bo nie mówlili że na 100% łańcuch) jednak okazało sie że gdy jest błąd: 142 Czujnik ruchu iglicy błędny - to jednak na 95% jest wyciągnięty łańcuch. Pozdrawiam :mrgreen: , ciekawostka: wszyscy z tego warsztatu jeżdżą furami z silnikami benzynowymi :shock: .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.