Skocz do zawartości

Chłodzenie


RAIDER

Rekomendowane odpowiedzi

Witam . Mam e34 td i wielki problem z ukladem chłodzenia. Czytałem trochę na forum o tym ale nie do końca niewiem gdzie szukań wszystkich obiaśnień co do e34 td?..chłodzenie..KRÓTKO przedstawię swój problem. Wszystko wymienione oprucz pompy , prawdopodobnie są 2 rodzaje z plastikowym i metalowym wirnikiem ? tak słyszałem. Niewiem do tej pory co jest że przed i po wymianie ( nowa chlodnica visco robiona głowica wymieniony zbiorniczek termostat ok wymieniony korek na nowy ) cały czas przewody są bardzo twarde jakby sie ciągle zapowietrzał...? niemogę sobie z tym poradzić.Może ktoś z was miał taki nietypowy przypadek ? Jak mam sprawdzić poziom płynu to musze delikatnie poluzować korek i czekać jakieś pół godziny aż ciśnienie zejdzie z układu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To raczej normalne że jak nagrzejesz silnik to ciśnienie w układzie wzrasta i twardnieją przewody.... dlatego nazywa się to układem ciśnieniowym, dlatego jest coś takiego jak odpowietrznik i korek, który upuszcza ciśnienie gdy jest za duże.

 

U mnie również węże twardnieją jak silnik jest ciepły i nie mam problemów z chłodzeniem, wskazówka dochodzi do pionu i ma tylko minimalne wychyły sterowane wentylatorem na wiskozie.

 

to że nie możesz odkręcić od razu korka również jest normalne, zobacz że obok albo na korku jest napisane " Nie odkręcać gdy jest gorące, grozi poparzeniem"..dlaczego??... bo ciśnienie może wypchnąć płyn do góry i nieszczęście gotowe.

 

Węże maja byc twarde lecz powinny lekko się poddawać naciskowi, gdy już uda ci sie odkręcić korek, dodaj gazu i sprawdż czy działa przelew chłodnicy < taki kanałek na górze wlewu, ma się tam płyn przelewać>, sprawdż na zimnym silniku czy zawsze masz taki sam poziom płynu, czy nie masz "jasnych" spalin tzn. czy nie przepala ci płynu, teraz to troszke trudne bo zimno, ale jak pali płyn chłodniczy to ta para z tłumika jest bardzo specyficzna i jest jej sporo.

 

Przerabiałem ten temat wpoprzedniej buni < peknieta głowica> więc troszkę już o tym wiem :)

 

jak odpowietrzasz układ pamietaj że ogrzewanie rozkręcone na max, żeby elektrozawory się otwarły.

 

Powodzenia w walce

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za obszerną odpowiedź . Jeszcze jedno , chłodnica nie jest całkiem gorąca ,od strony filtra oleju jest zimna ,co ty na to ?? oczywiście przy temperaturze jaka powinna być. A chłodnica była nówka.. A co na temat POMPY???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.