Skocz do zawartości

BMW E34 2.5tds słabe, problemy z odpalaniem silnika, temp.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Kupiłem niedawno BMW E34 2.5tds. Rocznik 1995, przebieg 267tys. skrzynia manualna. Mam kilka problemów.

1. Auto ma nibi 143 koni, lecz mi wydaje się słabe, nie pali gumy, a jechałem nim na razie maks. niecałe 160km/h . poza tym ciągnie pożądnie od 2 tys. obrótów, ale tylko do 3,8 tys. obrotów, dalej nie chce ciągnąć i jakby następowało odcięcie zapłonu. nigdzie nie czuć zapachu ropy. co jest do naprawy??????

2.jak mam na wskazniku poziomu paliwa ok.20 litrów to są problemy z odpalaniem silnika(trzeba kilka razy(2-3) długo kręcic i pompować paliwew zanim odpali i najczęściej jak odpali to za pierwszym razem zgaśnie, potem już nie) lecz paliwo się nie cofa i nie ma żadnych wycieków, więc nie wiem co jest grane.

3. czy wskaźnik temp. silnika powinien być cały czas na niebieskim, gdyż u mnie tak jest .czy termostat jest do wymienia czy coś innego i jak to sprawdzić???

4.nie mogę regulować swiateł mijanie i drogowych (święcą one bardzo blisko)

5.na zegarze,data,temp. mogę ustwić date i godz. a jak należy ustawić temp. gdyż cały czas pokazuje mi - 30.

To wszystkie moje pytanie. Proszę o pomoc. :modlitwa:

jak ktoś ma coś coś o BMW E34 z 2.5 tds (parametry, osiągi, spis częsci orginalnych, zamienników, opis i schematy budowy silnika ,itp., to bym był wczęczny za przesłanie ([email protected]) Jestem informatykiem i nie znam się na samochodach,więc wszystko mi się przyda.

 

 

dziękuje za przeczytanie tej lektury i pozdrawiam.

Opublikowano

Witam

 

1. Sprawdź pompę wstępną paliwa a także regulator ciśnienia

Nie znam się na dieslach ale podejrzewam że mas problem z ciśnieniem podawania paliwa do ukłądu wtryskowaego

 

2. Za niska temperatura może być spowodowana uszkodzeniem lub brakiem termostatu , być może także poprzedni właściciel zablokował wiscoze wtedy wentylato kręci się za szybko (tylko wymiana)

 

3. A jeśłi chodzi o temp. zewn. to pewnie masz strzelony czujnik temp. zewnętrznej (tego się nie ustawia)

 

4. Regulacje lamp wykonujesz z zewnątrz. Pomiędzy reflektorami w atrapce znajdzecz dwa małe otworki . Śrubokrętm krzyżowym wyregulujesz wysokość świecenia. Symetrie regulujemy od wewnątrz pod maską, po zdjęciu plastykowych osłon reflektorów.

 

Pozro - i nie pal nim kapci bo ci się rozsypie dziadziuś i będziesz musiał wydać kaskę na następnego - hehe

Opublikowano

Jeżeli chodzi o to że od 2tys obr się zbiera to one tak mają,przy około 2,5tys załącza się turbina.To że ciągnie tylko do 3,8tys obr może być spowodowane uszkodzeniem pompy paliwa,zasłabo podaje paliwo,ale ja bym najpierw wymienił filtr paliwa,możliwe że jest zabity,objaw będzie podobny,i też odbije się na rozruchu.

 

Temperature powinieneś mieć na środku, sprawdź termostat,najprościej to jak podgrzejesz silnik dotknij przewód między chłodnicą a termostatem(wyjście z chłodnicy do silnika po prawej stronie) Jeżeli wskazówka na niebieskim a przewód ciepły to termostat do bani.No i sprawdź wisko jak kolega radził,na forum sporo znajdziesz na ten temat.

 

Reszta jak poprzednik pisał.

 

A i jeszcze jedno,po mimo że to niby silnik sport to raczej nie nadaje się zabardzo do palenia gum.Bardziej odczujesz komfort jazdy z tymi 143 końmi w trasie.

 

Powodzenia

Opublikowano

Witam

 

Fakt - pominołem filtr paliwa

 

Jeśli tego jeszcze nie zrobiłeś a robi się to pierwsze (zaraz potem jak sprawdziłeś ją ile poleci - hehe bo to robi pewnie każdy) powinieneś wymienić wszystko to co wymieniamy okresowo czyli :

 

Filtr powietrza

Filtr Paliwa

Olej+ filtr oleju

Jeśłi masz ABS to koniecznie wymień płyn hamulcowy

Polecam też jednorazowo dodanie dobrego uszlachetniacza do paliwa - takiego z górnej półki

 

Sprawdź przy okazji stan pasków coby uniknąć niespodzianek no i grubość klocków i tarcz hamulcowch

 

No i miłego użytkowania do pierwszej awarii

 

Pozdrawiam

Opublikowano

Witam

Jeśli chodzi o pokazywanie temperatury zewnętrznej jako -30 C, to czytałem gdzieś na forum, że powodem może być odłączony czujnik. Znajduje się on przy lewym halogenie w zderzaku (przybajmniej w moim BMW E34 benzyna). Spróbuj będąc przy okazji na kanale sprawdzić, czy gdzieś tam w okolicy nie dynda sobie wtyczka od tego czujnika. Jeśli wszystko jest OK, to tak jak pisali przedmówcy - czujnik do wymiany.

Pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.