Skocz do zawartości

TDS 2 pytania: dziwne obroty (rwanie) i dragnia kol


Deacon

Rekomendowane odpowiedzi

witam

mam takie dwa pytania dotyczace moejgo TDS'a w automacie.

 

1. samochod na biegu D, trzymam hamulec a tu zaczynaja dziwnie bujac obroty. widac to na filmiku zamieszczonym nizej mam nadzieje. podczas tego bujania obrotow, w koncowej fazie nastepuje takie rwanie do przodu, jakby samochod chcial ruszyc. potem sie uspokaja i za chwilke znowu bujanie i rwanie do przodu. na pozycji N jest wszystko ok. na 4,3,2 tez wystepuje owe bujanie i rwanie. to wina skrzyni czy pompy wtryskowej?? bo nie dzieje sie tak zawsze, ostatnio coraz czesciej ale nie zawsze. za to zawsze na cieplym silniku.

dodam, ze niedwano uszczelnialem pompe. zapalanie na cieplym tez nie jest najlepsze, musze go z 5 sek krecic. jest to troche denerwujace jak sie stoi na swiatlach i tak trzepie samochodem co chwile.

 

tu link do filmiku (10mb): http://rapidshare.com/files/6517481/obroty.avi.html klikamy na FREE i czekamy :)

 

2. podczas jazdy, tak ok 100km/h, podczas zmiany biegu (bodajze z 4 na 5) czuc takie jakby drgania kol przednich, czuc to przez chwilke doslownie az skrzynia nie zmieni biegu. uczucie takie, jakby przez chwilke jechalo sie po nierownosciach. 2 tygodnie temu wymienialem wszystkie wachacze z przodu, drgania sie troszke zmniejszyly ale sa dalej. co to moze byc??

 

pzdr

Wszystko o dieslach BMW .::: http://www.bmw-diesel.pl :::.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hejka. Deacon.

2 pkt nie wiem tzn moze to byc scisle pkt 1, lub brak cisnienia w pompce, poczytaj o tym bylo, test pompy w BAKU (ponizej 20litrow nie pali), filtr paliwa, powietrze, lewe powietrze, zapowietrzony uklad... takie hasla moge Ci rzucic.

 

1 pkt na 99,8 % wina nastawnika. Siedze w temacie od jakiegos czasu jak wiesz... mam nawet 2 zrodla, ktore ROBIA taki nastawniczek, regeneruja. Ja niestety mam potencjometryczny do konca 93 roku taki stukali.... bardzo ciezko sie go regeneruje (to nie to co wyczyszczenie z opilkow w VW). Po 93 roku robili nastawniki HDK tutaj juz jest o wiele prosciej.

Do miesiaca czasu powinienem sie uporac u siebie z flowaniem, napisze ile kosztowalo etc. btw: nigdy nie jedz do boscha na robote... bylem w 2. Mam bardzo niemile wrazenia nic nie zrobili oczywiscie. Niestety TDS JEST skomplikowany szczegolnie jego pompa. W ogole pompa i skrzynia automatyczna sa tak zaawansowane, ze niejedno cale auto ma prostsza konstrukcje ;D

Kurde trzebaby zrobic jakis watek z TDSem aby byl podczepiony... ale same konkretne informacje o pompie etc, koszty, etc. Jest malo fachowcow, ktorzy sie na tym znaja.

Aha BOSCH, POMPIARZE od razu beda chcieli Twoja pompe wyciagac za 600-900 PLN na stol. Po czym pewnie powiedza ze parametry nie sa najlepsze, ale sa w normie. Nie warto.

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do 1 - heh, no tego sie wlasnie obawialem, dziwne jest to, ze nie dzieje sie to za kazdym razem. np wczoraj wracalem od laski i stanalem na swiatlach, szarpnelo 2 razy i spokoj, na kolejnych swiatlach spokoj, na kolejnych znowu szarpnelo :) do boscha nie pojade nigdy, chyba ze po nowa pompe jak juz moja sie rozleci. jak chcialem ja tylko uszczelnic to mi w Boshu w Piekarach koles powiedzial 1000zl bo trzeba ja wyciagnac i na stol a pan Calka z Siewierza (pompiarz) jak to uslyszal to sie zasmial i zrobil to za 220zl bez wyciagania. wiec jakby co bede jechal do niego, ale poczekam az Ty zrobisz swoja i powiesz co i jak.

temat o TDS rzeczywiscie mozna by podwiesic :)

 

filtry wszystkie mam nowe, niedawno wymienialem olej i filtry. pompa w baku jest ok bo juz jechalem na rezerwie i wszystko bylo w pozadku.

to drganie wystepuje tylko przy predkosci ok 100 km/h, jak jezdze po miescie to wszystko jest jak nalezy. moze olej w skrzyni?? tez go mialem wymieniac, ale moj mechanior powiedzial, ze sciagnal oslone i wyglada na to ze cala skrzynia jest nowa, bo byla czysciutka, nowa uszczelke miala jeszcze maznieta siliconem i mowi, ze jakby byla myta to by bylo widac bo nie wszesdzie ja umyjesz o na byla czysciutka wszedzie, wiec nie wymianielam oleju.

Wszystko o dieslach BMW .::: http://www.bmw-diesel.pl :::.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do uszczelniania pompy to zalezy o jakiem zakresie uszczelniania mowa, bo jak pod nastawnikiem to jest to tanio, jak calosc to raczej za 220 sie nieda, i wyciagac pompe i kalibrowac na nowo trzeba.

 

jeszcze co do nastawnika, widzialem pare takich bajerow, ze olej z silnika przedostaje sie do pompy (padniety uszczelniacz na walku) i syfi nastawnik ktory potem glupieje, a to widac po zdjeciu nastawnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.