Skocz do zawartości

E34 520i M50 zamek centralny, światła, tłumik końcowy, abs


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Na wstepie chcialbym powiedziec ze jestem nowy na forum i do tego nowym uzytkownikiem BMW. W ta niedziele kupilem 520i 24V `90 roku. Wersja podstawowa. Nie ma nawet szyb elektrycznych. Ale dostalem ja za nieduza kase a chodzilo mi o to zeby silnik byl sprawny, zawieszenie i zeby nie byla klejona.

 

Ogolnie jestem bardzo zadowolony jednak jest kilka 'pierdolek' do poprawienia. Moze ktos juz mial z tym doswiadczenie albo wie co zrobic.

Ps. forum przeszukiwalem ale mozliwe ze za slabo wiec nie bluzgajcie na mnie od razu za to ze post juz byl wczesniej (bylbym wdzieczny chociazby za podanie linka do takiego postu)

 

A wiec. Te pierdolki to:

1) regulacja polozenia swiatel i jasnosci deski rozdzielczej (chyba potencjmetry trzeba przeczyscic) bo nie rownomiernie sie sciemnia deska a swiatla sie nie ustawiaja tylko ida albo w gore albo w dol. Silniczki regulujace swiatla co kilka nieregularnych sekund jakby sie 'poprawiaja'. Takie krotkie bzykniecie od czasu do czasu.

 

2) zamek centralny. za pierwszym przekreceniem kluczyka zamyka sie a po 2 sekundach otwiera. powtorne zamkniecie nie konczy sie juz otwarciem wiec nie trzeba spac przy samochodzie.

 

3) stukanie z przodu na nierownosciach (poprzecznych). podejrzewam ze to wybite gumy ze sworzni. raczej nie jest to wina ukladu kierowniczego.

 

4) tlumik koncowy wyglada jakby byl rozwarstwiony

 

5) reczny wogole nie dziala. jakby go nie bylo. nie wiem czy nie ma szczek czy linki czy trzeba napiac linke.

 

6) ABSu tez nie ma (fizycznie, i nawet nie wiem czy byl, to jest podstawowa wersja) a kontrolka jest na desce ale nie swieci.

 

Hm.. w sumie to mam nadzieje ze to tylko pierdolki. Silnik na sluch chodzi bardzo ladnie i rowniotko. Obroty trzymaja sie na jalowym 750 obrotow (no chyba ze go przydusze sprzeglem to po spadnieciu ponizej 500 podskakuja do 1000 po czym wracaja do 750 jezeli sprzeglo puszcze).

 

czy ktos cos wie jak sobie poradzic z pierwszymi dwoma punktami i co tam moze byc przyczyna?

 

Pozdrawiam wszystkich

Opublikowano

Witaj miedzy Nami.

nie jest źle, skoro zapalasz i jeździsz.

zarówno do podświetlenia zegara, jak i regulacji lamp masz niezależne pokrętła z zaznzczonym piktogramem, co jest do czego.

zawiesznie proponuje sprawdzić dokładnie, może warto wymienić stabilizatory, one wywalają się najczęściej. Obroty jałowe masz ok. jeśli chodzi o centarlny, to ja takiego patentu nie mam. Wiele przed Tobą, może warto pomysleć o wymianie płynów przed zimą, żeby nie było niespodzianek. :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Po kolei:

 

1. To są dwa różne pokrętła, więc może oba zabrudzone. Odnośnie regulacji wysokości, to działa ona cały czas, jak naciśniesz na reflektor, to usłyszysz zaraz korektę położenia. Może masz coś lużne w reflektorze i się porusza.

 

2. Centralny. Takie zachowanie wskazuje na błąd jednego z siłowników master (drzwi kierowcy, drzwi pasażera, klapa bagażnika). Trzeba dojść do tego, który to i go wyczyścić/wymienić.

 

3. Stukanie z przodu. Wjedź na kanał i poszarp za stabilizator z jednej strony i z drugiej. Stawiam na wyrypany łącznik stabilizatora (jeden lub dwa). Możesz takie kupić na allegro za dwadzieścia parę złotych (kup sobie od razu cztery :) ).

 

4. Tłumik - nie mam rady, może znajomy blacharz pomoże.

 

5. Ręczny. Jedna z regulacji jest wewnątrz, w mieszku ręcznego. Możesz go zdjąć odpinając od góry w stronę przodu. Podciągnij każdą ze stron. Jeżeli to nic nie da, to jeszcze regulacja jest z tyłu pod bębnami (podobno da się tam "dźgnąć" śrubokrętem przez tarcze - nie próbowałem). Jak nie, to szczęki to żaden wydatek...

 

6. Odnośnie braku ABS to jestem zdziwiony... Nie widziałem jeszcze E34 po '90 bez ABS. A zerkałeś, czy pompa i moduł pod maską są?

 

Ogólnie to kup sobie również instrukcję obsługi.

Edytowane przez __Kai__
Kai
Opublikowano

1. tylko ze jak zaparkuje auto, zgasze silnik i wlacze swiatla postojowe to slychac te silniczki. One sobie tak 'szurna' na chwilke zeby znowu po kilku chwilach 'szurnac'. Nie jest to wina ze cos luznego lata podczas jazdy.

 

Ps. czy regulacja to sa potencjometry? Bo jak regulowalem natezenie podswietlenia deski to nie zmienialo sie plynnie tylko mrugalo nieregularnie. Wygladalo to jak efekt brudnego i starego potencjometru.

 

6. kumpel patrzyl i mowi ze jest miejsce na ABS pod maska. Ile moze kosztowac pompa i modul do ABSu? Duzo jest z tym babrania zeby to zalozyc?

 

Dzieki za rady. Jak tylko bede mial mozliwosc sprawdze sukcesywnie wszystko.

Opublikowano
miejsce na ABS pod maska

 

.... wrzuć jakąś fotkę lewej strony komory / od zakończenia pompy hamulcowej w kier. przodu - pokukamy - w pierwszych modelach 520 ABS był opcją , ładowali go seryjnie w wersjach 525 ale żeby w ' 92 r jeszcze nie dali ?

 

Duzo jest z tym babrania zeby to zalozyc

 

... no - i pytanie czy się to opłaci / czujniki , pompa , przeróbka przewodów hamucowych sterownik / - z mechaniką sobie poradzisz , zależy czy elektryka jest pociągnięta ...

* - w zależności od typu i wyposażenia
Opublikowano

Zdjecia porobie ale chyba najwczesniej w weekend albo w poniedzialek/wtorek.

 

ale żeby w ' 92 r jeszcze nie dali ?

 

W `92 mozliwe ze daja ale ja mam rocznik `90. 24 zaworowa 2 litrowa jednostka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.