Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ostatnio moja M20B20 odpala jakoś ospale jak ma ciepły silnik.

Podejrzewam czujnik temperatury.

 

Moje pytanie brzmi, który z czujników w obudowie termostatu to czujnik do zegarów, a który do sterownika silnika?

 

PS. Do lagadula - nie odsyłaj mnie do realoem.com - sprawdzałem, jednak nie rozwiało to do końca moich wątpliwości. :8)

http://i3.photobucket.com/albums/y100/kabaty/Dsc00102.jpg

Śnieżnobiała Księżniczka Monachijka... :]

Opublikowano

:mrgreen: :mrgreen:

 

 

 

KLIK

 

"13" to czujnik sterujacy

"12" to czujnik kontrolki/wskaznika

 

Jest wszystko opisane drogi kolego :norty:

Opublikowano

A czy możesz potwierdzić moje podjerzenia co do czujnika?

Kiepskie odpalanie na ciepłym to może być to?

Zaznaczam, że szybciej odpala zawsze jak wcisne pedał gazu do połowy.

http://i3.photobucket.com/albums/y100/kabaty/Dsc00102.jpg

Śnieżnobiała Księżniczka Monachijka... :]

Opublikowano
Tak naprawdę to nigdy nie wiadomo. Mozesz odłaczyc i spróbowac bez. Ale zadziałałoby to jeśli by sie zalewał. Jak czujnik nie działa i nie podaje wtrsyku rozruchowego to na zimnym by też chyba nie odpalał. Zależy tez jakie jest to odpalanie - długo kreci rozumiem ? Może świece juz mają dosyć.
Opublikowano

Objawy są następujące:

-zimny odpala od dotknięcia

-ciepły - trzeba długo kręcić

-czasami ciepły odpala od dotknięcia

-przy ciepłym, w momencie jak nie chce zaskoczyć pomaga mu wciśnięcie gazu

 

Nie jest to tak bardzo dotkliwe, ale wiem, że Księżniczka powinna (i potrafiła) odpalać zawsze od dotknięcia.

http://i3.photobucket.com/albums/y100/kabaty/Dsc00102.jpg

Śnieżnobiała Księżniczka Monachijka... :]

Opublikowano

jak jest uszkodzony czujnik temp to raczej wariują obroty; zaraz po uruchomieniu jest ze 2 tys, potem coraz mniej, potem raz są znowu za wysokie, a raz przygasa. dzieje się tak dlatego, że sterownik podaje nieodpowiednie dawki paliwa, zresztą zgodnie z błędnymi wskazaniami czujnika temp cieczy (jest na temostacie - dwupinowy, najczęściej niebieski, da rade go normalnie kluczem sztorcowym wykręcić i nie trzeba odpowietrzać, tylko lepiej na zimnym silniku, bo cie ochlapie :wink: ) możesz to sprawdzić tanim kosztem, bo ten czujnik kosztuje 20 zł.

jak czujnik jest odpięty to sterownik chyba dostaje sygnał że ciecz chłodząca jest zimna i wzbogaca mieszankę, bo obroty są zawsze za wysokie. mogę się mylić, ale byłbym skłonny raczej się pod tym podpisać..

ja bym raczej sprawdził kopułkę i palec, a jak nie to regulator ciśnienia paliwa i filtry powietrza i paliwa. ewentualnie wtrysk i swiece jak dawno do nich nie zaglądałeś.

pozdr

Opublikowano

Dzięki za podpowiedź, na pewno sprawdzę.

Obajwy nie są denerwujące, odpala zawsze, więc problemu niet.

Nie mniej dzięki, myślę, że rady będą pomocne.

http://i3.photobucket.com/albums/y100/kabaty/Dsc00102.jpg

Śnieżnobiała Księżniczka Monachijka... :]

Opublikowano

Wymieniłem czujnik temperatury płynu - pomogło.

 

Czyli jednak pierwotna diagnoza była właściwa.

 

Pozdrawiam!

http://i3.photobucket.com/albums/y100/kabaty/Dsc00102.jpg

Śnieżnobiała Księżniczka Monachijka... :]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.