Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Polecam krótki opis szybkiej wymiany łożyska wałka atakującego

 

Jeśli zauważycie głośny szum dobiegający z okolic kolektora ssącego, a nie spad wam żaden wężyk- możecie być pewni że to łożysko w wale korbowym

 

Po wyciągnięciu skrzyni (lub silnika) demontujemy zacisk sprzęgła wraz z tarczą

 

Zaglądając do środka wału korbowego ujrzymy małe łożysko

 

He jak je wyjąć bez odpowiedniego ściągacza?

 

Mały problem! - Zaglądamy do piwnicy lub na złom w celu odnalezienia pręta stalowego o średnicy 6mm i długości około 50 cm

 

Końcówkę dego pręta nacinamy wzdłuż na około 5-6 cm (trochę trudne)

 

Następnie po tej samej stronie pręta robimy dwa małe nacięcia poprzeczne i skośne tak aby uzyskać ząbki które zaczebią się od wewnętrznej strony łożyska

 

Na drubim końcu pręta niajlepiej przyspawać jakiś kąsek grubej blachy która posłuży nam do uderzenia młotkiem w kierunku wyciągania łożyska

 

Wkładamy pręt naciętą stroną do łożyska ,wbijamy w nacięcie jakić klin (może być płaski śrubokręt ) tak aby końcówka pręta rowidliła się przynajmniej o 2mm.

 

Udzerzając młotkiem w przyspawaną blachę ząbki zaskoczą na łożysko- kilka mocnych uderzeń i łożysko na wierzchu

 

Łożysko tradycyjne do kupienia w każdym sklepie z łożyskami (nie koniecznie bmw)

 

Mam nadzieję że pomogę zainteresowanym zaoszczedzić czasu nad myśleniem jak to wyjąć ??

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.