Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć 

 

Miałem uszkodzona lampę przednią i kupiłem inna używana, liczyłem że podłącze i będzie wszystko okej, niestety jest potrzebne CHYBA przypisanie lampy do auta, kodowanie czy coś.

Mam pytanie, czy przez bimmercode albo przez bimmerutlity jestem w stanie przypisać tą lampę? Jeśli tak to jak to zrobić Panowie?

 

A jeśli nie, to jakiego programu użyć do tego? 

 

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Najlepiej to esys.

Ale wymieniłeś cały reflektor razem z modułami? Najlepiej moduły przełożyć ze starego reflektora, wtedy plug and play.

Po Bożemu byłoby sflashować moduł aby był w tej samej wersji oprogramowania co drugi i co reszta auta

 

Jak tylko zakodować to łaczysz się E-Sys, coding, read FA, read ecu, detect cafd for swe dla modulu lampy, wybierasz najnowszy, ok, code i jest. - tak w duzym skrocie, pisane z głowy

Sa opisy w internetach.

Nie wiem czy bimmer code ogarnie, Bimmer Utility predzej ale tez nie wiem (chociaz mam i uzywam) to jednak do takich celow ESys mi lezy najbardziej

Opublikowano
3 godziny temu, luk_byd napisał(a):

Najlepiej to esys.

Ale wymieniłeś cały reflektor razem z modułami? Najlepiej moduły przełożyć ze starego reflektora, wtedy plug and play.

Po Bożemu byłoby sflashować moduł aby był w tej samej wersji oprogramowania co drugi i co reszta auta

 

Jak tylko zakodować to łaczysz się E-Sys, coding, read FA, read ecu, detect cafd for swe dla modulu lampy, wybierasz najnowszy, ok, code i jest. - tak w duzym skrocie, pisane z głowy

Sa opisy w internetach.

Nie wiem czy bimmer code ogarnie, Bimmer Utility predzej ale tez nie wiem (chociaz mam i uzywam) to jednak do takich celow ESys mi lezy najbardziej

Niestety stare moduły nie nadawały się do przełożenia i już je wyrzuciłem, a lampę kupiłem kompletna z modułami z nadzieją, że będzie plug and Play.

Tak myślałem właśnie że, e-sys będzie najlepszy do tego, czytałem trochę na ten temat na forach anglojęzycznych i właśnie ciężki temat z tymi poradnikami. Znalazłem kilka filmików, ale wszystkie były jak ludzie zmieniali lampę z LED na laser itp tak że w tym e-sys bawili się przez godzinę, zmieniali jakieś wiersze tekstu itd itp 🙈

 

Ale dzięki za poświęcony czas i odpowiedź, postaram się to ogarnąć samemu, poszukam jakiś poradników czy innych cudów i będę kombinować, bo jak się ma głowę i dwie ręce to trzeba kombinować 😁 dam znać czy się udało ogarnąć temat 

 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, Zioombek napisał(a):

Niestety stare moduły nie nadawały się do przełożenia i już je wyrzuciłem, a lampę kupiłem kompletna z modułami z nadzieją, że będzie plug and Play.

Tak myślałem właśnie że, e-sys będzie najlepszy do tego, czytałem trochę na ten temat na forach anglojęzycznych i właśnie ciężki temat z tymi poradnikami. Znalazłem kilka filmików, ale wszystkie były jak ludzie zmieniali lampę z LED na laser itp tak że w tym e-sys bawili się przez godzinę, zmieniali jakieś wiersze tekstu itd itp 🙈

 

Ale dzięki za poświęcony czas i odpowiedź, postaram się to ogarnąć samemu, poszukam jakiś poradników czy innych cudów i będę kombinować, bo jak się ma głowę i dwie ręce to trzeba kombinować 😁 dam znać czy się udało ogarnąć temat 

 

Jeśli reflektor który kupiłeś, ma poprawne moduły, a nie koniecznie chcesz robić to po 'Bożemu' choć będzie i tak działać raczej w pełni i dobrze (a moduły są używane) to:
Połącz sie z esys, coding, read fa, read ecu, szukasz modulu, detect cafd for swe, wybierasz najnowszy, code i jest.

  • Dziękuję 1
Opublikowano
2 godziny temu, luk_byd napisał(a):

Jeśli reflektor który kupiłeś, ma poprawne moduły, a nie koniecznie chcesz robić to po 'Bożemu' choć będzie i tak działać raczej w pełni i dobrze (a moduły są używane) to:
Połącz sie z esys, coding, read fa, read ecu, szukasz modulu, detect cafd for swe, wybierasz najnowszy, code i jest.

Dobra, spróbuję tak zrobić. A co myślisz żeby zrobić procedurę wymiany sterownika ECU w aplikacji ISTA? Albo zainicjować powiązany moduł FLM za pomocą Bimmer Utility?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
16 godzin temu, Zioombek napisał(a):

Dobra, spróbuję tak zrobić. A co myślisz żeby zrobić procedurę wymiany sterownika ECU w aplikacji ISTA? Albo zainicjować powiązany moduł FLM za pomocą Bimmer Utility?

Ale to nowy sterownik/moduł ? FLM ?

Myślę że w 1,5 minuty byś zakodował ten moduł i temat byłby zamknięty, a przy pomocy AI szukasz drugiego dna. 

 

Pamiętaj, żeby po wszystkim jechać na SKP ustawić wiązke światła.

Edytowane przez luk_byd
Opublikowano
W dniu 21.08.2025 o 07:43, luk_byd napisał(a):

Ale to nowy sterownik/moduł ? FLM ?

Myślę że w 1,5 minuty byś zakodował ten moduł i temat byłby zamknięty, a przy pomocy AI szukasz drugiego dna. 

 

Pamiętaj, żeby po wszystkim jechać na SKP ustawić wiązke światła.

Nie nie, używka. Ech. Myślę że masz rację. Jasne, jak wszystko ogarnę to dam znać jakie rezultaty i czy się udało ogarnąć sprawę przy twojej pomocy. 🙂 Nie wiem czy to ma znaczenie, ale jeśli lampa jest adaptiv procedura wygląda tak samo? Aktualnie szukam dobrego źródła do pobrania ista+ oraz e-sys. Czy ISTA+ v.4.39.20.24455 i SDP v.4.39.20 będzie okej do g20? E-sys 3.40.2 oraz PSdZData 4.54.42 Lite?

Mam jeszcze jedno pytanie.

Jak wygląda konwersja przeciwmgielnych tylnych dla g20? W planach mam wysłać lampy do firmy która zmieni LED czerwony na pomarańczowy. Z tego co wyczytałem na zagranicznych forach trzeba zakodować kierunkowskazy żeby nie świeciły razem ze stopem, oraz ogarnąć wiązkę do przeciwmgielnych, ale czy trzeba wymieniać włącznik, czy można zakodować go tak jak np w f30?

 

Z góry dziękuję za odpowiedź. 

Opublikowano
W dniu 21.08.2025 o 07:43, luk_byd napisał(a):

Ale to nowy sterownik/moduł ? FLM ?

Myślę że w 1,5 minuty byś zakodował ten moduł i temat byłby zamknięty, a przy pomocy AI szukasz drugiego dna. 

 

Pamiętaj, żeby po wszystkim jechać na SKP ustawić wiązke światła.

Nie nie, używka. Ech. Myślę że masz rację. Jasne, jak wszystko ogarnę to dam znać jakie rezultaty i czy się udało ogarnąć sprawę przy twojej pomocy. 🙂 Nie wiem czy to ma znaczenie, ale jeśli lampa jest adaptiv procedura wygląda tak samo? Aktualnie szukam dobrego źródła do pobrania ista+ oraz e-sys. Czy ISTA+ v.4.39.20.24455 i SDP v.4.39.20 będzie okej do g20? E-sys 3.40.2 oraz PSdZData 4.54.42 Lite?

Mam jeszcze jedno pytanie.

Jak wygląda konwersja przeciwmgielnych tylnych dla g20? W planach mam wysłać lampy do firmy która zmieni LED czerwony na pomarańczowy. Z tego co wyczytałem na zagranicznych forach trzeba zakodować kierunkowskazy żeby nie świeciły razem ze stopem, oraz ogarnąć wiązkę do przeciwmgielnych, ale czy trzeba wymieniać włącznik, czy można zakodować go tak jak np w f30?

 

Z góry dziękuję za odpowiedź. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
10 godzin temu, Zioombek napisał(a):

Czy ISTA+ v.4.39.20.24455 i SDP v.4.39.20 będzie okej do g20? E-sys 3.40.2 oraz PSdZData 4.54.42 Lite?

 

To zalezy od wersji oprogramowania w aucie. Esys z Psdzdata - tak

Ista na 99% tez.

10 godzin temu, Zioombek napisał(a):

Nie wiem czy to ma znaczenie, ale jeśli lampa jest adaptiv procedura wygląda tak samo?

To nei ma znaczenia w przypadku kodowania/programowania - automatycznie dobiorą się poprawne pliki na bazie FA - chyba że robiłeś retrofit, to trzeba zmienić FA.

Możesz adaptacje z ISTA puścić, ale jak jest używane to pewnie nie ma takiej potrzeby. Ważne aby na koniec wyregulować kąty świecenia na SKP.

10 godzin temu, Zioombek napisał(a):

Jak wygląda konwersja przeciwmgielnych tylnych dla g20? W planach mam wysłać lampy do firmy która zmieni LED czerwony na pomarańczowy. Z tego co wyczytałem na zagranicznych forach trzeba zakodować kierunkowskazy żeby nie świeciły razem ze stopem, oraz ogarnąć wiązkę do przeciwmgielnych, ale czy trzeba wymieniać włącznik, czy można zakodować go tak jak np w f30?

W F30 oprócz kodowania się przerabiało ów włącznik, bo switch był, ale nie wciskał się bo przycisk uniemożliwiał - ludzie to nacinali.

Moja sugestia. Kup oryginalne tylne lampy, włącznik - zrób tak jak trzeba, nie dziaduj. Odbije się to czkawką przy sprzedaży, a później będzie Ci coś parować i wyjdzie że chytry dwa razy traci.

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Udało mi się ogarnąć tą lampę, tak jak kolega wyżej pisał. Jedynie muszę sprawdzić w nocy, bo w dzień miałem wrażenie, że lampy przestały skręcać i doświetlać, ale dziwne byłoby gdyby przestały, dam znać. 🙂

Opublikowano
W dniu 26.08.2025 o 07:34, luk_byd napisał(a):

To zalezy od wersji oprogramowania w aucie. Esys z Psdzdata - tak

Ista na 99% tez.

To nei ma znaczenia w przypadku kodowania/programowania - automatycznie dobiorą się poprawne pliki na bazie FA - chyba że robiłeś retrofit, to trzeba zmienić FA.

Możesz adaptacje z ISTA puścić, ale jak jest używane to pewnie nie ma takiej potrzeby. Ważne aby na koniec wyregulować kąty świecenia na SKP.

W F30 oprócz kodowania się przerabiało ów włącznik, bo switch był, ale nie wciskał się bo przycisk uniemożliwiał - ludzie to nacinali.

Moja sugestia. Kup oryginalne tylne lampy, włącznik - zrób tak jak trzeba, nie dziaduj. Odbije się to czkawką przy sprzedaży, a później będzie Ci coś parować i wyjdzie że chytry dwa razy traci.

A mam pytanie, bo po założeniu lampy i zakodowaniu, widzę że mają różne odcienie światła do jazdy dziennej, jedna ma taki zimny odcień a druga ciepły i trochę nie fajnie to wygląda. Czy można jakoś zmienić odcień światła do jazdy dziennej?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
W dniu 29.08.2025 o 18:12, Zioombek napisał(a):

A mam pytanie, bo po założeniu lampy i zakodowaniu, widzę że mają różne odcienie światła do jazdy dziennej, jedna ma taki zimny odcień a druga ciepły i trochę nie fajnie to wygląda. Czy można jakoś zmienić odcień światła do jazdy dziennej?

Jeśli to nie wina światłowodu to moduł LED możesz spróbować zmienić

Opublikowano
W dniu 1.09.2025 o 07:52, luk_byd napisał(a):

Jeśli to nie wina światłowodu to moduł LED możesz spróbować zmienić

Dziękuję za odpowiedź. Będę się z tym bawić coś w wolnym czasie. Posłuchałem się twoich rad i zamówiłem komplet tylnich lamp europejskich oraz włącznik. Czy tylnie lampy będą wymagały adaptacji tak jak przednie? Przeciwmgielne trzeba jakoś kodować, jeśli tak podpowiesz jak? 

 

PS : przednie lampy działają w 100% 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
49 minut temu, Zioombek napisał(a):

Dziękuję za odpowiedź. Będę się z tym bawić coś w wolnym czasie. Posłuchałem się twoich rad i zamówiłem komplet tylnich lamp europejskich oraz włącznik. Czy tylnie lampy będą wymagały adaptacji tak jak przednie? Przeciwmgielne trzeba jakoś kodować, jeśli tak podpowiesz jak? 

 

PS : przednie lampy działają w 100% 

Tylne lampy nie wymagają ani kodowania ani adaptacji.

Ale trzeba w samochodzie zakodować że są światła przeciwmgłowe.

Jeśli auto USA, to najlepiej zmienić type code na jakiś Eu np. 5U91 - ale to zależne od wariantu auta i przekodować po prostu moduły BDC, HU_MGU itp. Ale bez pełnej pozostałej konwersji - może nie wszystko zadziałać. Ew. porównać NCD na org typecode i EU typecode

Nie wiem za dużo o Twoim aucie, więc ciężko dokładniej powiedzieć co i na co zmienić żeby nie narobić bigosu, nie mniej jednak jest to do zrobienia i raczej nie jest to trudne.

https://cartechnology.co.uk/showthread.php?pid=616153 ; https://g20.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1662914&page=3 - tutaj pare podpowiedzi znajdziesz.

Edytowane przez luk_byd

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.