Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam pytanie czy ma ktoś taką wiedzę jakim momentem dokręca się panewki wału korbowodowego w BMW X3 F25 z silnikiem N55B30.

Na chwilę obecną znalazłem już oznaczenia panewek z wału, jest rrrrrr czyli panewy wszystkie takie same.

W związku  z faktem, że panewy wszystkie są takie same (żółto-czerwone), nie ma żadnych kombinacji z fioletowymi-niebieskimi z oznaczeniem "b" zastanawiam się czy iść w panewy OEM czy zamienniki (np. kolbenschmid).

Czy prócz panewek kolbenschmidt są jakieś panewy korbowodowe godne polecenie albo nawet lepsze.

Reasumując, prośba o informację dot. momentu dokręcania tych panewek bo coś znalazłem ale trochę te wartości mi się nie podobają.

To moje pierwsze BMW i szczerze nie spodziewałem się, że wszystkie uszczelnienia (miska olejowa, podstawa filtra, uszczelnienie wału od strony skrzyni i wszystkie inne oringi zaczną cieknąć naraz przy przebiegu ok 170 000 tyś km i wieku 13 lat, a na dodatek konieczna będzie rewizja panewek.

Silnik już uszczelniony, zostały tylko już te nieszczęsne panewy korbowodu które już rozebrałem.

Z góry dzieki za pomoc.

Opublikowano

W tym temacie też mi nikt nie odpowiedział, więc napisze może ktoś też będzie potrzebował.

Śruby panewek korbowodowych w moim przypadku BMW X3 F25 35i 2012 rok dokręcamy z momentem: 20 nm + 70 stopni + 70 stopni.

Luz na panewkach korbowodowych powinien być w zakresie 0,03 - 0,05.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.