Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Bmw x5 f15 2014r

Od dluzszego czasu borykam sie z problemem czesciowo dzialajacego wspomagania servotronic.

Pol roku temu wyskoczyl mi blad od servotronic (przerwa w obwodzie zawor ECO) wspomaganie zaczelo dzialac tylko na pol gwizdka. Tzn wspomaganie jest ale nie mozna juz krecic paluszkiem tylko trzeba w krecenie wlozyc troche sily. Szczegolnie parkujac auto.

Dobralem sie do wtyczki od zaworu eco i znalazlem ukuszony przewod. Wyjelem wiazke,zlutowalem przewod,poprawilem poprzednie luty( ktos juz tam cos grzebal) zmierzylem opornosci,na cewkach zaworow,na wiazce i az do wtyczki ktora wchodzi w modul SVT. Wartosci to okolo 8ohm na wtyczce do SVT.

Jednakze po naprawie blad zmienil sie jedynie na (SVT ECO sygnal nieprawidlowy, nadawca ICM.) Mierzylem napiecie na podlaczonum module SVT,zasilanie jest. Ale na pin 12,13 pod ktory podlaczony jest zawor ECO po wlaczeniu zaplonu lub po odpaleniu nie pokazuje sie napiecie. 

Podmienilem sterownik svt na inny aby zobaczyc czy stary nie jest zepsuty ale nic sie nie zmienilo

Po zapaleniu silnika po 5 sekundach wyskakuje komunikat o wiekszym wysilku podczas kierowania

Czy ktos mogl by pomoc rozwiazac problem bo mi juz pomysly sie skonczyly

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 3/30/2025 o 5:51 PM, komar87 napisał(a):

Hello. Bmw x5 f15 2014

For a long time I have been struggling with the problem of partially functioning servotronic power steering.

Half a year ago I got a servotronic error (a break in the ECO valve circuit), the power steering started working only half-heartedly. I mean, the power steering is there but you can't turn it with your finger,  you have to put some force into it. Especially when parking the car.

I got to the plug from the eco valve and found the pinched wire. I took out the harness, soldered the wire, fixed the previous soldering (someone had already messed with something there), measured the resistances, on the valve coils, on the harness and up to the plug that goes into the SVT module. The values are about 8 ohms on the SVT plug.

However, after repair, the error only changed to (SVT ECO signal incorrect, sender ICM.) I measured the voltage on the connected SVT module, there is power. But on pin 12,13, to which the ECO valve is connected, after switching on the ignition or after starting, no voltage is displayed. 

I replaced the SVT controller with another one to see if the old one was broken, but nothing changed.

After starting the engine, after 5 seconds  a message pops up about increased steering effort

Can someone help me solve this problem  because  I've run out of ideas? slice master

 

Przetestuj ICM. Jeśli SVT i zawór są sprawne, problem może być po stronie ICM.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.