Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć!

Chciałbym podzielić się swoją sytuacją i zapytać Was, czy mam szanse wygrać spór z dealerem BMW.

Niedawno kupiłem BMW 320i w ramach programu BMW Premium Selection u autoryzowanego dealera BMW. Program ten gwarantuje, że auto jest w pełni sprawdzone technicznie i nie wymaga czynności serwisowych przez 6 miesięcy lub 10 000 km. Niestety, po zaledwie 6000 km w autoryzowanym serwisie BMW stwierdzono konieczność natychmiastowej wymiany tarcz i klocków hamulcowych, co potwierdzono w przesłanym mi filmie oraz kosztorysie.

Sprzedawca zapewniał mnie, że samochód posiada dodatkowe dwie gwarancje:

  • Gwarancję na części mechaniczne do 24 miesięcy,

  • Brak konieczności serwisowania przez 6 miesięcy lub 10 000 km.

Uważam, że te dwie gwarancje są niezależne i Dealer wprowadził mnie w błąd co do faktycznego stanu auta. Skoro auto miało nie wymagać serwisowania przez ten okres, to nagła potrzeba wymiany elementów układu hamulcowego jest dla mnie co najmniej podejrzana.

Dealer odrzucił mojej reklamację, twierdząc, że hamulce były sprawdzone przed sprzedażą i że to normalne zużycie eksploatacyjne. Domagam się dokumentacji z tej inspekcji, w tym pomiarów grubości tarcz i klocków przed wydaniem pojazdu, ale dotychczas nie otrzymałem żadnych konkretów. Co więcej, serwis stwierdził zużycie poniżej progu minimalnego o 0,2 mm, co wydaje mi się niemożliwe w tak krótkim czasie.

Zgłosiłem sprawę do BMW Group Polska i ponownie domagam się pokrycia kosztów wymiany hamulców przez Dealera, bo w mojej ocenie nie powinienem ponosić kosztów naprawy w tak krótkim czasie po zakupie auta w programie Premium Selection.

Czy Waszym zdaniem mam szanse wygrać ten spór? Może ktoś z Was miał podobne doświadczenia z dealerami BMW?

Będę wdzięczny za każdą opinię!

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Polski Serwis?

Brałem roczne Premium Selection u niemieckiego dealera to przed wydaniem wymienili olej, płyn hamulcowy, tylne klocki hamulcowe.

 

w Twojej sytuacji bym nie odpuścił. Stan samochodu nie spełniał wymogów Premium Selection

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Raczej nic nie ugrasz. 
2 lata temu kupowałem używkę od dealera i zwróciłem uwagę że tarcze przód muszą zostać wymienione ponieważ były bardzo cienkie. Oprócz tego przednia opona miała bardzo głębokie rozcięcie. Myślisz że cokolwiek wymienili ? 😄 

Miesiąc temu kolejne BMW i klocki przód na wykończeniu. Poprosiłem o ich wymianę w ramach negocjacji ceny. Oczywiście że się nie zgodzili 😄

z klockami poniekąd ich rozumiem - są sprawne i działają. Komunikat się nie wyświetla o konieczności zmiany więc tego nie robią. 
Kupowałem ostatnio w Gorzowie Wlkp i nie słyszałem o podpunkcie nr 2. Wydaje mi się że trochę Twój sprzedawca Cię oszukał - masz to gdzieś zapisane?
Na logike - jeden jeździ dynamicznie i dużo hamuje a drugi spokojnie i hamuje silnikiem. Jak wycyrklujesz ile km zrobisz na hamulcach jeszcze w takim wypadku ? 
 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.