Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ! 
 

Pacjent BMW E90 325i 3.0i N53B30A 

Drodzy grupowicze , problem w aucie zaczął występować gdy pogoda na zewnątrz spada na poniżej 0 C.
A mianowicie podczas po rannego rozruchu auta, silnik nagrzewa się a mimo to nie leci ciepłe powietrze z nawiewów, wystarczy wyłączyć zapłon i odpalić auto ponownie a wszystko wraca do normy. Po tym zabiegu auto śmiga cały dzień dopiero po dłużysz postoju nazwijmy to(nocnym), rano powraca ten sam problem. 
Mechanik który zajmował się autem wymienił, min 

- termostat

- chłodnice

- dodatkową pompę wody (elektryczną) 

Bardzo proszę o poradę, wszystkie komentarze mile widziane, może ktoś miał taki sam problem i wie od czego tu zacząć. 

Opublikowano

Radzę omijać tego mechanika szerokim łukiem, skoro wymienił sprawne elementy. Wnioskuję po tym, że po ich wymianie problem nadal występuje. 

1. Sprawdź czy układ zasilania nagrzewnicy (węże) nagrzewa się wraz ze wzrostem temperatury silnika. Oczywiście pod warunkiem, że temperatura silnika równomiernie wzrasta i jest stabilna.

2. Jeśli tak:

- diagnostyka położenia klap rozdziału powietrza.

3. Jeśli nie:

- diagnostyka bloku zaworowego w układzie nagrzewnicy jeśli występuje w Twoim egzemplarzu,

- diagnostyka nagrzewnicy - niestety często się zapychają; być może wada fabryczna lub stosowanie uszczelniaczy. 

Przy okazji sprawdź czy elektryczna pompka wspomagająca obieg płynu w układzie nagrzewnicy na wolnych obrotach i funkcji "REST", działa. Jeśli nie - na 99% do wymiany szczotki silnika. 

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.