Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witajcie, 

W tym tygodniu po długim oczekiwaniu odebrałem swoje nowe X3 z salonu. Auto oryinalnie było na 19" kołach letnich:
image.png.c8ef99fbbeedb9117d418a1c19f52b79.png

Ale zakupiłem na eBay nowe letnie koła 787M i poprosiłem dealera by mi je od razu założył. 

image.png.4a9f1c4510721819a3e6702bae2b011e.png

Po wyjeździe z salonu, po przejechaniu ok 10 km pojawił mi się taki komunikat:

image.thumb.png.6b51c04dbdc4c79c5f5bab76a34449c9.png

Niestety resetowanie RDC nie pomaga, dochodzi do 49% i ponownie wyrzuca ww. błąd. Koła są nowe. Ustawiłem w iDrive prawidłowy typ i rozmiar kół, ale niestety to nie pomogło.

Czy możliwe, żeby czujniki TMPS / RDC były uszkodzone? Przez to, że koła nie pochodzą od dealeara wiadomo, że każda weryfikacja czy naprawa będzie się wiązała z roboczogodziną w ASO. Dealer sugeruje, że koła / czujniki mogą być z auta przed liftingowego i nie dogadywać się z idrive w LCI, nie wiem czy lift zmienił coś w tej kwestii.

Sprzedawca kół zaproponował, że wyśle nowe czujniki. Nie mniej za ich wymianę i możliwe uszkodzenie 20" felgi przy tejże wymianie wiadomo, że nie zapłaci.

Czy ktoś może miał podobny problem i zna rozwiązanie?

Edytowane przez arj1989
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
W dniu 27.06.2024 o 16:00, arj1989 napisał(a):

Witajcie, 

W tym tygodniu po długim oczekiwaniu odebrałem swoje nowe X3 z salonu. Auto oryinalnie było na 19" kołach letnich:
image.png.c8ef99fbbeedb9117d418a1c19f52b79.png

Ale zakupiłem na eBay nowe letnie koła 787M i poprosiłem dealera by mi je od razu założył. 

image.png.4a9f1c4510721819a3e6702bae2b011e.png

Po wyjeździe z salonu, po przejechaniu ok 10 km pojawił mi się taki komunikat:

image.thumb.png.6b51c04dbdc4c79c5f5bab76a34449c9.png

Niestety resetowanie RDC nie pomaga, dochodzi do 49% i ponownie wyrzuca ww. błąd. Koła są nowe. Ustawiłem w iDrive prawidłowy typ i rozmiar kół, ale niestety to nie pomogło.

Czy możliwe, żeby czujniki TMPS / RDC były uszkodzone? Przez to, że koła nie pochodzą od dealeara wiadomo, że każda weryfikacja czy naprawa będzie się wiązała z roboczogodziną w ASO. Dealer sugeruje, że koła / czujniki mogą być z auta przed liftingowego i nie dogadywać się z idrive w LCI, nie wiem czy lift zmienił coś w tej kwestii.

Sprzedawca kół zaproponował, że wyśle nowe czujniki. Nie mniej za ich wymianę i możliwe uszkodzenie 20" felgi przy tejże wymianie wiadomo, że nie zapłaci.

Czy ktoś może miał podobny problem i zna rozwiązanie?

Zostawię dla potomnych:

Pojechałem do ASO i przy pierwszej wizycie użyło testera czujników i zaskoczeni powiedzieli, że prawdopodobnie kupiłem koła bez czujników, że żadne z kół w ogóle nie odpowiada, nie reaguję. Dodali, że nawet jak jest padnięta bateria w czujnikach to i tak powinien być komunikat zwrotny, z takową informacja, a tu absolutnie nic.

Napisałem do sprzedawcy, ten zamówił nowe czujniki BMW i mi je wysłał. Gdy je odebrałem umówiłem się na drugą wizytę w ASO na montaż. Jakież było nasze zdziwienie (doradcy serwisowego również), że po zdjęciu opon z felg oryginalne czujniki BMW w kołach jednak były. Włożyli moje nowe czujniki, które dostarczyłem, zaadoptowali i wszystko w końcu śmiga. Stare wyjęli i dali w pudełeczku. 

Pomogła zatem wymiana czujników na nowe.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.