Skocz do zawartości

E61 525Da Spadek obrotów podczas przyspieszania na 4 biegu, 10 sekund do setki. Obszerny temat


Pioczes

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mój problem polega na wyraźnym braku mocy, kiedy chcę gwałtownie ruszyć z miejsca okazuje się, że:

na 1 biegu od zera turbo zaczyna pompować wzorowo dopiero od 3,5 tys obrotów. Przy 2 tysiącach obrotów jest prawie 1 bar za mało. Jakieś tam w miarę doładowanie zaczyna się dopiero od 2,5 tysiąca obrotów, tak czy inaczej przy 2,5tys jest za mało o 0.5 bara między aktualnym a rzeczywistym.

Natomiast na 2 biegu podczas jazdy turbo zaczyna ładować wzorowo przy 1,8 tys obrotów. Przy czym od 2 do 2,4 tys rpm jest minimalny spadek doładowania.

Na 4 biegu doładowanie 2,4 bar występuje dopiero przy 3,5 tysiącach obrotów. Przy przyspieszaniu na maxa bez kickdown na 4 biegu obserwuje często chwilowy spadek obrotów podczas przyspieszania o prawie 300 rpm. Dzieje się tak przy 2700 obrotów i po sekundzie obroty dalej rosną w górę.

Wtryski ok, przepływomierz sprawdzony,pokazuje mase nawet powyzej 1000 bez zadnych spadków, turbo sprawdzone, geometria chodzi jak w masełku, ciśnienie wsteczne dpf przy bucie max między 220-250 hpa. (0.25 bar). Szczelnosc rur i intercooler sprawdzony. Egr zamknięty. Nastawnik turbiny pracuje w zakresie 95%-(32% przy największym obciazeniu). Na wykresie w trakcie logowania auta widać jak sterownik czasem ucina doładowanie.

Samochód od 0 do 100 rozpędza się w 10 sekund!!

E61 525D, Automat 6HP-26, 2004R.

Screenshot_20240406_211415_bimmer-tool expert.jpg

Screenshot_20240406_211507_bimmer-tool expert.png

Screenshot_20240406_211520_bimmer-tool expert.jpg

Edytowane przez Pioczes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Refresh: na 4 biegu efekt chwilowych spadków obrotów może być to poprostu spięcie konwertera. Jednak dziwi mnie to, że dzieje się to przy pedale wciśniętym na maxa bez kickdown.

Podejrzewam chyba dpf, mimo dobrych wartości, wydaje mi się, że to on blokuje turbosprężarkę.

Czy ktoś ma jakiś pomysł jeszcze?

Edytowane przez Pioczes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyna raczej odnaleziona. Po zamknięciu egr, podczas zwiększania obrotów słychać świst-nieszczelność w okolicach kolektora wydechowego-turbosprężarki. Po wymianie uszczelek/kolektora dam znać w poście czy sprawę udało się rozwiązać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie kolektora wydechowego na żeliwny + uszczelki pokrywy zaworów jest znaczna poprawa, jednak będę się przyglądał jeszcze rurom od turbo i ich oringom. Spalanie znacznie spadło, jednak na 4 biegu nadal w pewnym zakresie obrotów ucina na chwilę doładowanie.

Screenshot_20240413_205247.jpg

Edytowane przez Pioczes
Edit
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.