Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Lepiej kupic przedliftowe 2,0d m47. N47 daje duzo problemow.

 

Oczywiście najlepszym wyjściem bylo by r6 m57 :)

Możesz swoją wypowiedz uzasadnić? Te dużo problemów? Bo poza ewentualnym rozrządem to nie wiem co masz na myśli.

 

edt. Tomek, przejrzyj to forum porządnie i sam wyciągniesz wnioski - jest masa wątków które Cię zainteresują . Ja jestem w podobnym miejscu co Ty, ale wiem z jakimi ewentualnymi problemami wiążę się zakup e90 LCI bo w takie celuje.

Pozdrawiam,

Tomek

Opublikowano

ogolnie jestem troche przerazony tym co mozna kupic w granicach 30tys zl. Wszystkie ogloszenia w ktore celuje czyli 30tys zl, przebieg do 150tys są dziwnie nierealne. w niemczech podobne modele w tej samej cenie ale przebiegi x2. domyslam sie ze tam są realne przebiegi tylko wszysto leci na polske...

Jutro wybieram sie na gielde i zobaczymy jak to wygląda poza internetowymi ogloszeniami. Poki co dzięki za porady

Opublikowano
Przedewszystkim n47 to wadliwy rozrzad i wal korbowy.

 

Za 30tys pln odpusc sobie e90...

Pokaz mi choć jeden przykład wadliwego wału korbowego w N47. Co Ty za bzdury wymyślasz? Owszem mnóstwo problemów jest ale z M47. Wystarczy na forum spojrzeć jakie są proporcje mimo ze M47 był produkowany w E90 tylko przez 2 lata a a N47 przez cały poostaly okres.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Za 30 nie kupisz.. chyba że masakrycznego golasa w średnim stanie utrzymania, składaka, albo sprowadzonego jako przystanek autobusowy..

Dorzuć z 10k i już będziesz miał w czym wybrać z początkowych roczników.

Za 30k możesz kupić bardzo ładne e46..

205 1.9d 64km-> Q5 3.0D 240km -> Passat B4 1.9TDI 90km -> e90 320d 163km <- klik & I3s 2018 | Niezła fala..

http://www.motostat.pl/user_images/55143/icon5.png i spada... chyba uczę się jeździć eco..

Opublikowano
czy m47 rozni sie od n47 mocą?

Zasadniczo tak. Choć bywają modele o identycznej mocy. Np odmiana ED N47 była o mocy 163KM. Jednak silniki o mocy 143KM i 177KM to zawsze N47. Były montowane od października 2007.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
ogolnie jestem troche przerazony tym co mozna kupic w granicach 30tys zl. Wszystkie ogloszenia w ktore celuje czyli 30tys zl, przebieg do 150tys są dziwnie nierealne. w niemczech podobne modele w tej samej cenie ale przebiegi x2. domyslam sie ze tam są realne przebiegi tylko wszysto leci na polske...

Jutro wybieram sie na gielde i zobaczymy jak to wygląda poza internetowymi ogloszeniami. Poki co dzięki za porady

 

Za tą cenę raczej nie kupisz E90. Wydaje mi się, że za sensowny egzemplarz z dwulitrowym dieslem trzeba dać co najmniej 40tyś. i to przed liftem.

Ja na początku roku sprowadzałem E91 330d i wyszła mnie 53tys z 2006r.

Powodzenia w poszukiwaniu. Auto jest rewelacyjne...

Opublikowano
Znasz jakąś droższa naprawę w N47 niż wymiana turbo w M47 ? Mówimy oczywiście o naprawie poza ASO. Te silniki są na rynku od 6 lat. Jakos nie slychac o jakichkolwiek typowych problemach poza rozrzadem, którego naprawa jest rzeczywiście droga. Zobacz ile było wątków o problemach z M47 3 lata temu i porównaj to z tym co się dzieje czy działo z N47.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

KOlejny raz to samo.

Proszę przeczytac ten wątek:

 

Ogólny

viewtopic.php?f=70&t=181586&start=150

 

Rozrząd N47

viewtopic.php?f=70&t=214143

 

Rozrząd N47

viewtopic.php?f=70&t=178507

 

I jak jeszcze ktoś załozy temat zakup e90 bez przejrzenia paru tematów to bedzie kara.

 

Krótkie podsumowanie odnośnie E90, może nieco subiektywne z mojej strony,

Jeżdże róznymi E90 od listopada 2006 roku. Mało który z obecnych forumowiczów myśłał wtedy o tym modelu, rządziło E46

Po 7 latach z kierownicą, jakiś pogląd sobie wyrobiłem.

E91 320d M47N2 przejechałem 125 tys km, teraz mam E93 330d M57N2 i wnioski:

- M47N2, tak to prawda turbo pada (u mnie po 110 tys km), rechocze i telepie jak potłuczony w porównaiu do N47 (wnioski po kilku jazdach porównawczych 320d N47)

- M47 zdarzają się pęknięte korbowody

- M47 koła pasowe lubią się rozlecieć

- N47 tak rozrządy padają (patrz wątki wyżej)

- N47 pali mniej niż M47

- spryskiwacze lamp ciekną

- zawieszenie bardzo trwałe

- samochody z wtryskiem bezpośrdnim benzyny problemy z wtryskiwaczami

- wersje benzynowe problemy z cewkami zapłonowymi

- wersja 335i czasami problemy z pompą wysokiego ciśnienia

- diesel 6 cylindowy pojawia się problem z cieknacym koletorem dolotowym (przecieki oleju na oskach klapek)

- bez aktywnego układu kierowniczego takie sobie prowadzenie w koleinahc na oponach Run on flat.

- filtry czastek stałych tzw suche w zasadzie bez problemowe

 

Chcesz mieć w miarę bezproblemowy i ekonomiczny model kup

320d N47 z automatem

lub

330d M47 lub N47 z automatem; spalanie 1 - 1,5 litra więcej w porównaniu do 320d.

Opublikowano

Ja mam silnik M47 ponad 200tyś i zero problemów z turbo,

wiec coś w tym musi być

największym problemem jest poprzedni właściciel :wink:

Opublikowano
Oryginał BMW. Taki sam mam w 530d i 330d, i zero problemów, a przebieg większy.

Teraz zmieniam na Mobil

Podsumowanie bardzo wyważone. Ja bym jednak dodał obracające się panewki w M47. Sporo osób na forum zgłaszało taki problem. Zwykle silnik do wyrzucenia.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Oryginał BMW. Taki sam mam w 530d i 330d, i zero problemów, a przebieg większy.

Teraz zmieniam na Mobil

Podsumowanie bardzo wyważone. Ja bym jednak dodał obracające się panewki w M47. Sporo osób na forum zgłaszało taki problem. Zwykle silnik do wyrzucenia.

I zapomniałeś dodać że problem tkwi w tym że ludzie młodzi te silniki po prostu żyłują i dla tego takie problemy się zdarzają

Opublikowano (edytowane)
Witam powie mi ktoś czym sie różni wersja e90 320i od 320d lub 318i od 318d i co oznacza 320 i 318

320d, 318d to diesle, oznaczenie "i" natomiast oznacza silnk benzynowy. Teraz na przykładzie - silnik n47 (bo jest jeszcze M47 starszy) 320d to silnik 177 KM a 318d to 143 KM, także analogicznie, wyższa liczba - większa moc. Proponuję jednak trochę się wysilić i przejrzeć forum, dowiesz się wszystkiego sam, a jest czego :cool2:

Edytowane przez ray1243

Pozdrawiam,

Tomek

Opublikowano

I to benzyna d to diesel. Liczby oznaczają moc silnika. Ale można porównywać tylko z danego rocznika i są wyjątki. 320d ma wieksza moc i dynamike niż 318d jeśli były wyprodukowane w tym samym czasie, ale 318d byly w wersji 143KM a 320d 150KM i w tym wypadku różnicy w dynamice praktycznie nie ma.

Zasadniczo im nowsze auto tym wiecej mocy. 320d był w odmianach 163KM do 2007 roku potem 177KM, a pod koniec produkcji nawet 184KM. Równoległe jednak można było kupić odmiany z obniżona mocą tzw flotówki.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

ok to rozumiem te numerki,właśnie przymierzam sie do zakupu bmw e90 jaki silnik polecacie żeby był oszczędny diesel

i co sądzicie o 143 konnym dieselku i jak ze spalaniem u niego.

Opublikowano
ok to rozumiem te numerki,właśnie przymierzam sie do zakupu bmw e90 jaki silnik polecacie żeby był oszczędny diesel

i co sądzicie o 143 konnym dieselku i jak ze spalaniem u niego.

Jest najoszczedniejszy nie licząc wersji 320d ED w zasadzie niespotykanej na rynku. Jeśli ma sprawne termostaty to potrafi spalić tyle ile producent podaje przy bardzo spokojnej jeździe. Mojej żonie średnio pali blisko 5 w trybie mieszanym z przewaga jazd podmiejskich.

Na szóstce ma ok 1600 rpm przy 100 km/h.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Mam nadzieję, że nie będzie znowu wojenki o spalaniu.

 

Do sprawdzania spalania polecam Spritmonitor.de, można mieć pogląd na spalanie na większej próbie.

 

Polecam dzisiejsze wydanie tygodnika Motor, jest test E90 na dystansie 250 tys km.

 

A co do niskiego spalania to polecam takie auto:

 

http://www.poznajhybrydy.pl/wygraj-hybryde-2013

 

Ja zrobiłem wir w baku i mam 2,7l/100km

 

Najlepszy ma 0,9 litra na 100km/h

Opublikowano
A z dynamiką i usterkami jak jest w 143 km motorku

Typowa usterka to rozrząd. Choć oczywiscie nie w kazdym sie zdarza. Innych w zasadzie brak. Dynamika jest wystarczająca imho. na poziomie starszego 320d 150 KM. W razie czego można zrobic chipa na 175-185KM.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Mam nadzieję, że nie będzie znowu wojenki o spalaniu.

 

Do sprawdzania spalania polecam Spritmonitor.de, można mieć pogląd na spalanie na większej próbie.

 

Polecam dzisiejsze wydanie tygodnika Motor, jest test E90 na dystansie 250 tys km.

 

A co do niskiego spalania to polecam takie auto:

 

http://www.poznajhybrydy.pl/wygraj-hybryde-2013

 

Ja zrobiłem wir w baku i mam 2,7l/100km

 

Najlepszy ma 0,9 litra na 100km/h

 

Z ta hybryda to lekka bzdura. Owszem z podladowanymi akumulatorami na krótkim dystansie rzędu 5 km da sie wykręcić takie wyńiki. Jednak w trasie spali tyle co diesel albo i wiecej. Do miasta ma to sens (w przeciwieństwie do diesla)

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.