Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Witam

 

Proszę o możliwie dużo informacji o napędzie "ix" w E30. Przede wszystkim czy jest wytrzymały, jakie są koszty ew. naprawy, czy w razie awarii totalnej można zmienić na napęd klasyczny, itd... Wszystko co Wam przyjdzie do głowy w tym temacie będzie mile widziane... :)

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano

E30 325 iX - to auto które jest gruntownie zmienione w stosunku do tylnonapędowej wersji.

Silnik jest taki sam jak 325i - różni się tym że w misce olejowej jest otwór przelotowy na półoś

Skrzynia jest taka sama ale ma dokręcony mechanizm rozdzielający napęd na przód i tył - przez to wał jest krótszy

Jest zmienione przednie zawieszenie - inne wachacze, zwrotnice, mc persony (amortyzator na przód kosztuje 450zł SASCH, sworzeń wachacza ok 230 zł).

No i najważniejsze - nadwozie jest zmienione - górne mocowanie mc-personów jest przesunięte tak że stoją one prosto (a nie pochylone jak w zwykłej wersji). Zróć uwagę na odległość kielichem a skrzynką bezpieczników (jaka jest różnica między zwykłą wersją a iX).

Ceny części innych, tylko dla iX-a są oczywiście droższe - w końcu to b. rzadkie wersje E30.

Z trwałością nie ma problemu - kolega z Lęborka ma już 3 lata iX-a i nic specjalnego sie nie dzieje ( o ile się nie katuje auta)

525i 1991r. Islandgrün met.

525tds 1993r. Oxfordgrün met.

635 CSi/A 1981r. Zypresengrün met.

zielono mi .... 8)

Opublikowano

Jezdzilem prawie 3 lata iX'em. Wymianialem amortyzatory przednie, dokladnie juz nie pamietam, ale placilem cos ok 350 zl za sztuke (gazowe sachs'y). Oprocz tego zmienialem silentblocki czy jak tam sie to zwie przy przednich wachaczach, z tym nie bylo problemu, koszt podobny jak do "normalnej". Generalnie nalezy pilnowac oslon przegubow, jesli peknie, 100% ze wkrotce zacznie stukac przegub, a co za tym idzie, wiadomo... Na szczescie mnie to nie spotkalo :) Oprocz tego nalezy pilnowac aby nie ubywalo oleju w nectralnym dyferencjale, bo miewa tendencje do lekkiego wyciekania (jest tam ATF).

Pozatym mimo ostrzezen i odradzania przez wiekszosc znajomych, przejezdzilem sporo kilometrow i jezdzilo sie swietnie. Najlepiej oczywiscie w zime, ale w troche trudniejszym terenie (bloto itp). Generalnie, poki samochod nie osiadzie na podwoziu, nie zakopie sie. Jest to naprawde bardzo przyjemne :) niejednokrotnie zdazalo mi sie wyciagac inne samochody zakopane w blocie czy sniegu po samo podwozie. iX radzil sobie idealnie.

Potem przyszedl czas na zmiany i obecnie juz nie jezdze iX'em ale rowniez bardzo milutkim samochodem :)

Pozdrowionka dla posiadaczy tych jescze bardziej wyjatkowych (bo czteronapedowych) BMW.

było... E30 320, E30 325ix, E34 535iA, E46 330xd

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.