Skocz do zawartości

Jak prawidłowo odpowietrzyc układa chłodzenia????


WmasterW

Rekomendowane odpowiedzi

Szukałem na forum ale nigdzie nie znalazełm dokładnie opisanej tej czynnosci jak odpowietrzyc ukłąd w silniku m40 .

Bardzo bym prosił o podpowiedz czy tą śrubke kolo termostatu też należy odkręcic czy nie .

Brosił bym tez o pokierowanie mnie jak to zrobic dobrze bo zauwazyłem u siebie ze silnik ma troche wyższą temperature niż przed zmianą płynu (u mechanika)

 

Z góry dzieki za wszystkie odpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po kolei:

1. Ustaw ogrzewanie w aucie na max.

2. Odkręć korek wlewu płynu chłodzącego.

3. Zdejmij osłonę pod chłodnicą (jeżeli masz), podstaw jakieś naczynie i odkręć korek spustowy z chłodnicy.

4. Odkręć korek spustowy z kadłuba silnika, jest pod kolektorem wydechowym.

5. Spuść cały płyn z układu.

6. Wkręć z powrotem korki spustowe, ten w kadłubie powinien mieć nową uszczelkę.

7. Nalej świeżego płynu chłodzącego do układu, aż po brzeg wlewu.

Płyn masz wymieniony, teraz odpowietrzanie układu.

1. Wykręć śrubę odpowietrzającą chłodnicy, jest obok korka wlewu. Jak będzie się wylewać przez nią płyn chłodzący bez pęcherzy powietrza - zakręć.

2. Wykręć dodatkową śrubę odpowietrzającą na obudowie termostatu. Jak układ się odpowietrzy - zakręć. Nie we wszystkich wersjach ta śruba występuje, jak nie masz - nie musisz tego robić.

3. Odpal silnik, ogrzewanie cały czas włączone, nie zakręcaj korka wlewu. Lekko przegazuj auto, resztki powietrza wydostaną się z układu, a poziom płynu chłodzącego spadnie. Kontroluj go, jak będzie poniżej oznaczenia max - dolej.

4. Rozgrzej silnik do temperatury roboczej, zostaw na biegu jałowym i ponownie odkręć śruby odpowietrzające. Musi się z nich wylewać płyn chłodzący bez pęcherzy powietrza.

5. Zakręć śruby, dolej płynu do poziomu oznaczonego max, zakręć korek wlewu. Gotowe.

 

Opis podany według tej książki http://www.wkl.com.pl/oferta.php?kd=1&dzial=1&id=358

 

Powodzenia

 

P.S

 

Płyn spuszczamy po odłączeniu "masy" od akumulatora

 

Poprawka:

 

1. Odłączyć Przewód masy od akumulatora

2. Ustawić ogrzewanie na max

3. Odkręcić wlew do chłodnicy

4. Wymontować osłonę pod chłodnicą

5. Podstawić naczynie i wykręcić śrubę spustową z chłodnicy i z bloku silnika

6. Jeśli ma być wymieniany tylko płyn w chłodnicy nie wykręcać śruby z bloku silnika

7. zlać ciecz chłodzącą całkowicie

8. wkręcić śruby spustowe(nowa uszczelka w bloku silnika)

 

Napełnianie

1. Wykręcić śruby odpowietrzające obok korka wlewu do chłodnicy i na obudowie termostatu

2. Napełnić układ płynem aż będzie on wypływał bez pęcherzyków powietrza z obu otworów odpowietrz. i po brzegi zbiornika wyrówn.

3. Wkręcić śruby odpowietrz. i korek wlewu.

4. Uruchomić i nagrzać silnik do temp. normalnej pracy - zwiększyć obroty pow. 2500. Poziom cieczy chłodżącej jest właściwy jeżeli dochodzi do 9 znaku od góry

 

To jest dosłownie z tej książki a poprzedni opis z forum

Edytowane przez piotrekxxl

www.ifp.pl

www.bmw-e30.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ja mam takie pytanko o co chodzi z tym odlaczeniem masy ?? czy to jest tak zwany minus na akumulatorze ? i jesli nie odlacze tej masy to cos sie stanie ?? i jeszcze jedno pytanie bo zamierzam wlasnie wymienic plyn w chlodnicy i planoowalem to zrobic spuszczajac plyn korkie u dolu chlodnicp potem zalac nowym i zakrecic wszystkie korki potem odpalic auto i poczekac jak sie nagrzeje i potem poluzowac odpowietrznik i poczekac az sie wypompuje powietrze i zacznie leciec sam plyn czy to bedzie dobrze wykonanae odpowietrzenie ?? czy moze trzeba wkkrecic cala srube odpowietrzania???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.