Skocz do zawartości

[E90] N52B30A problem z valvetronic 2A38 - nowy silniczek vvt


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tak ogólnie to po dokładniej analizie to nie wiem czy robicie błąd w błędzie , ja piszę o 2A83.....a odpowiedzi są do błędu 2a38 albo 2a82...także nie wiem już co do czego, czy to przekaznik , czy ta pokrywka filtra , co ma związek z czym , już sam nie wiem

Opublikowano

Ja tak jeździłem z 4 miesiące zanim do tego doszedłem. Oringi powinno się wymieniać. Dobrze robisz. Ogólnie moje auto śmiga więc luz. Podałem przykład co może być problemem niekoniecznie to będzie prawidłowe rozwiązanie u Ciebie. Mi dużo pomaga yt jak wpisuje kody błędów i szukam. Musisz znaleźć podobny przypadek i spróbować zdiagnozować i szukać podobieństw może akurat trafisz. Ja już się na tylu mechanikach przejechałem że sam szukam do skutku. 

Opublikowano
1 godzinę temu, Zimnydz napisał(a):

Tak ogólnie to po dokładniej analizie to nie wiem czy robicie błąd w błędzie , ja piszę o 2A83.....a odpowiedzi są do błędu 2a38 albo 2a82...także nie wiem już co do czego, czy to przekaznik , czy ta pokrywka filtra , co ma związek z czym , już sam nie wiem

Ja się podłączyłem do tematu o 2a38 bo to był główny wątek tematu. Przekaźniki dotyczą 2a38. To co wrzuciłem ostatnio cytując Ciebie to dodatkowe podpowiedzi gdzie możesz szukać. Równie dobrze może być coś innego. Traktuj to jako kierunek poszukiwań nie gotowa diagnozę. Może Ci coś pomoże..

Opublikowano

Mój ostatni mechanik stwierdził że jak nic się nie dzieje to nie ma co szukać dziury w całym😁 błąd może być jak auto jeździ to może być błąd z przypadku 😕...cóż będę szukał dalej. Pozdrawiam 

  • Dziękuję 1
Opublikowano

Jest tu jeszcze inna historia z uszkodzonym czujnikiem ABS w tylnym kole , wczoraj na drodze ekspresowej zaczęła migać mi kontrolka od trakcji, potem ciśnienie w oponach a na końcu ABS i kontrolka ręcznego, rozlaczylem całkowicie kontrolę trakcji i auto od razu odzyskuje ducha , nawet nie szarpie , może to czujnik ma jakieś chwilowe przerwy w działaniu a nie widać tego ma pulpicie i z tego to wszystko. W poniedziałek odstawiam auto do mechanika , innego , nowego, może świeża krew coś wniesie , inne spojrzenie na temat... pozdrawiam 

IMG_20250328_110758571_HDR.jpg

Opublikowano

To jest na bank to. Błąd się nie pojawia. Sam to możesz wymienić wystarczy do schowka zajrzeć to nie jest nic trudnego po co kolejnemu płacić. Ja już się nauczyłem co mogę sam to sam bo potem co jeden to swoją teorię ma. Oczywiście są rzeczy których samemu się nie zrobi bo narzędzia albo miejsca brak więc też jeżdżę.

Opublikowano

Problem rozwiązany. Okazało się, że ktoś przede mną grzebał w DME, wykodowane były lambdy za katem, wyrzucona przepływka i coś w mapie namieszane. Po wgraniu ori mapy problem zniknął, auto całkiem inaczej jedzie, spalanie też nie szaleje jak wcześniej, przestało śmierdzieć spalinami po odpaleniu, jest legancko 🙂 

Opublikowano

A możesz się pochwalić u kogo to robiłeś? Ile kosztowało? Ja się zastanawiam skąd to u mnie bo w kompie nikt raczej nie grzebał a samochód mam 10 rok xd

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Jesli chodzi o błąd 2A38 to ja właśnie uporałem się w córki E91. Wcześniej została wymieniona pompa oleju, panewki korbowe i już miałem się brać za vanosa na wałku ssącym (program pokazywał że zacinał się na kącie 120 stopni, ale dopiero po pewnym czasie się zorientowałem że tak się działo gdy wskakiwał błąd i po jego skasowaniu vanos z powrotem pracował. A ja myślałem w pierwszym odruchu że się zacina i dlatego jest błąd), gdy znalazłem na angielskim forum opis podobnego problemu w silniku N46. Jak u córki, po rozgrzaniu pojawiał się w najmniej oczekiwanych momentach. Gość wymienił przewody i kostkę od skrzynki DDE do silnika valvetronika, i u córki to akurat też pomogło. Moją uwagę zwrócił fakt że u córki jak się poruszyło tą gumą z przewodami od głowicy do skrzynki DDE to przez jakiś czas był spokój. A rok wcześniej mocno rozruszałem tę wiązkę bo trzeba było wymienić kilka przewodów do wtryskiwaczy bo były w fatalnym stanie (popękana i wykruszona izolacja od temperatury silnika). A silnik velvetronika został wymieniony zaraz po kupnie samochodu i wtyczka pięknie sie zapinała na gnieździe silnika, więc nie brałem tego pod uwagę że może tu być słabe przejście prądu. Z resztą błędu w zasadzie do czasu rozruszania wiązki przy naprawie to nie było. A że córka mieszka w innym mieście i nie zawsze płacze, nie wychwyciłem i nie pokojarzyłem faktów. Dopiero teraz jak dostałem samochód bo już nie mogła nim jeździć - gasł i rzucał obrotami w najmniej oczekiwanych momentach (korki, skrzyżowanie) i pojeździłem to zaczęło się sklejać w całość.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.