Skocz do zawartości

E65 problem z ncs expert błąd VIN is faulty. COAPI-1085:FGNR fehlerhaft


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Na samym wstępie chciałem zaznaczyć że nie jestem mechanikiem i proszę o wyrozumiałość.

Mam E65 lift, od jakiś 2 tygodni próbuje zakodować i aktywować doposażenie w akumulator kwasowo-ołowiowy 100ah i już mi ręce opadają. Znalazłem kilka różnych opcji oraz różnych poradników. Postanowiłem jednak 'doposażyć samochód' za pomocą ncs expert którego pierwszy raz będę używał i mam z tym problem. Postępuje z instrukcją:

Wybieramy profil Expertmode
F2 Chassis
Otwiera się okienko i wybieramy E65
F6 back
F1 VIN/ZCS/FA
F2 Enter FA
Znowu okienko wybieramy E65
Okienko z nr VIN potwierdzamy
W końcu otwiera się okienko Enter FA gdzie dodajemy przez ADD lub usuwamy delete interesujące nas funkcje
Dodajemy wpisując w okienko atribute B100
Usuwamy podświetlając (zaznaczając) A090 (jeśli jest) i wciskając klawisz delete na klawiaturze
Następnie F6 back
F4 process ECU
W okienku wybieramy CAS i klikamy OK
F2 Change job
W okienku wybieramy FA write OK
F3 Execute job
Całość powtórzyć dla modułu LMA, następnie przekodować CAS i PM używając funkcji SG Codieren i zarejestrować np. inpa wymianę.

mam następujące problemy:

1. Po pierwszym wybraniu E65 nie mam podświetlonego przycisku F6 back ale go naciskam

2. Następnie wciskam F1 VIN/ZCS/FA   później wciskam F2 Enter FA i wyskakuje okienko w którym wybieram E65. Wyskakuje okienko z Vin, ale jest puste, no i nie wiem o co chodzi, próbowałem potwierdzić puste i wpisać też Vin oraz potwierdzić, to wyskakuje błąd lub jeszcze z wpisanym przeze mnie Vinem, dodaje zdjęcie:

VIN is faulty. COAPI-1085:FGNR fehlerhaft

nie wiem jak sobie z tym poradzić, czy mam coś źle ustawionego, czy zły interfejs, czy coś źle robię, pomożecie?

Ogólnie wygląda jakby się nie chciał połączyć z samochodem. Mam interfejs z allegro, niby miał przyjść z przełącznikiem 7 i 8 ale jest uszkodzony, wiem bo e46 potrzebuje 8 pin i czasem zwieram przewodem żeby połączyć się z resztą modułów, inpa i ista działają, ale miał też wykrywać aktywny zapłon, a nie wykrywa go, miałem reklamować, ale pracuję za granicą a odrazu nie stwierdziłem usterek i został, bo minął termin na zwrot, ale da się nim czytać i usunąć błędy, ista p nie mam, z ncs problem. Chciałem zakodować zwykły akumulator kwasowo-ołowiowy z poprawnymi parametrami zamiast agm, bo już jednemu akumulatorowi E65 dało radę jak był na agm zarejestrowany. Byłem u fachowców z okolicy, to tylko rejestrują akulumator jakimiś interfejsami do wielu marek samochodów albo inpa, inpa mogę sobie zrobić sam też i to zrobiłem.

Proszę o pomoc z ncs expert, bo można oszaleć.

Dzięki za odpowiedzi.

IMG20231228152038.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.