Skocz do zawartości

E65 problem z ncs expert błąd VIN is faulty. COAPI-1085:FGNR fehlerhaft


PerKac

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Na samym wstępie chciałem zaznaczyć że nie jestem mechanikiem i proszę o wyrozumiałość.

Mam E65 lift, od jakiś 2 tygodni próbuje zakodować i aktywować doposażenie w akumulator kwasowo-ołowiowy 100ah i już mi ręce opadają. Znalazłem kilka różnych opcji oraz różnych poradników. Postanowiłem jednak 'doposażyć samochód' za pomocą ncs expert którego pierwszy raz będę używał i mam z tym problem. Postępuje z instrukcją:

Wybieramy profil Expertmode
F2 Chassis
Otwiera się okienko i wybieramy E65
F6 back
F1 VIN/ZCS/FA
F2 Enter FA
Znowu okienko wybieramy E65
Okienko z nr VIN potwierdzamy
W końcu otwiera się okienko Enter FA gdzie dodajemy przez ADD lub usuwamy delete interesujące nas funkcje
Dodajemy wpisując w okienko atribute B100
Usuwamy podświetlając (zaznaczając) A090 (jeśli jest) i wciskając klawisz delete na klawiaturze
Następnie F6 back
F4 process ECU
W okienku wybieramy CAS i klikamy OK
F2 Change job
W okienku wybieramy FA write OK
F3 Execute job
Całość powtórzyć dla modułu LMA, następnie przekodować CAS i PM używając funkcji SG Codieren i zarejestrować np. inpa wymianę.

mam następujące problemy:

1. Po pierwszym wybraniu E65 nie mam podświetlonego przycisku F6 back ale go naciskam

2. Następnie wciskam F1 VIN/ZCS/FA   później wciskam F2 Enter FA i wyskakuje okienko w którym wybieram E65. Wyskakuje okienko z Vin, ale jest puste, no i nie wiem o co chodzi, próbowałem potwierdzić puste i wpisać też Vin oraz potwierdzić, to wyskakuje błąd lub jeszcze z wpisanym przeze mnie Vinem, dodaje zdjęcie:

VIN is faulty. COAPI-1085:FGNR fehlerhaft

nie wiem jak sobie z tym poradzić, czy mam coś źle ustawionego, czy zły interfejs, czy coś źle robię, pomożecie?

Ogólnie wygląda jakby się nie chciał połączyć z samochodem. Mam interfejs z allegro, niby miał przyjść z przełącznikiem 7 i 8 ale jest uszkodzony, wiem bo e46 potrzebuje 8 pin i czasem zwieram przewodem żeby połączyć się z resztą modułów, inpa i ista działają, ale miał też wykrywać aktywny zapłon, a nie wykrywa go, miałem reklamować, ale pracuję za granicą a odrazu nie stwierdziłem usterek i został, bo minął termin na zwrot, ale da się nim czytać i usunąć błędy, ista p nie mam, z ncs problem. Chciałem zakodować zwykły akumulator kwasowo-ołowiowy z poprawnymi parametrami zamiast agm, bo już jednemu akumulatorowi E65 dało radę jak był na agm zarejestrowany. Byłem u fachowców z okolicy, to tylko rejestrują akulumator jakimiś interfejsami do wielu marek samochodów albo inpa, inpa mogę sobie zrobić sam też i to zrobiłem.

Proszę o pomoc z ncs expert, bo można oszaleć.

Dzięki za odpowiedzi.

IMG20231228152038.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.