Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam mam problem z grzaniem w bmw e30 z 90r. nie mam cieplego nawiewu najprawdopodobniej zatkana mam nagrzewnice.woda ktora wpompowywalem do srodka nagrzewnicy wylatywala z niej bardzo opornie a powinna prawie z taka sila z jaka zostala wpompowana.musze to naprawic bo idzie zima a leci mi tylko zimny nadmuch.chodzi mi o to czy jest jakis prosty sposob wyciagniecia starej a zamontowania nowej bez rozbierania calej deski rozdzielczej tych wszystkich kanalow nadmuchowych itd.????????????????
Opublikowano
witam mam problem z grzaniem w bmw e30 z 90r. nie mam cieplego nawiewu najprawdopodobniej zatkana mam nagrzewnice.woda ktora wpompowywalem do srodka nagrzewnicy wylatywala z niej bardzo opornie a powinna prawie z taka sila z jaka zostala wpompowana.musze to naprawic bo idzie zima a leci mi tylko zimny nadmuch.chodzi mi o to czy jest jakis prosty sposob wyciagniecia starej a zamontowania nowej bez rozbierania calej deski rozdzielczej tych wszystkich kanalow nadmuchowych itd.????????????????

 

Niedawno przerabiałem temat. Jest to trochę roboty, ale nie bardzo dużo.

Wbrew powszechnej opinii i to nawet niektórych speców od bmw, można wyjąć samą nagrzewnicę bez całego zespołu wentylacyjnego i bez roznitowywania kolumny kierowniczej - to jest kompletnie zbędne.

 

Instrukcja :D

 

Zdejmujesz osłonę pod kierownicą - banał, wyjmujesz plastikowe kołki w nogach, popielniczkę, mieszek skrzynki, wykręcasz 2 czy 3 śrubki które trzymają tunel środkowy, będziesz musiał też wyjąć tylną popielniczkę i tam wykręcić srubkę i przesunąć tylną część tunelu, żeby wyjąć przednią, po rozłączeniu oświetlenia zapalniczki i ewentualnie przycisków elektryki szyb - proste. Teraz widzisz już nagrzewnicę, trzyma się na dwie srubki. Wcześniej musisz jeszcze wyjąć nawiew na nogi /jedna srubka, trochę mocno się trzyma i po jej wykręceniu/ i odkręcić trzy śrubki /klucz łamany chyba 8/ trzymające wejście rurek w nagrzewnicę. I teraz najtrudniejszy moment to wyjęcie tych rurek z obudowy nagrzewnicy /a potem ich wsadzenie/ - niestety siedzą stosunkowo głęboko /2-3cm/ a nie ma za bardzo luzu. Ja użyłem tępego śrubokręta, którym podważyłem i "odciągnąłem" te rurki w kierunku przodu auta /mogą się zapiec - wtedy mniejszy śrubokręt i z czuciem młotek :) /. Raczej dobrze mieć przy sobie drugą parę rąk, żeby ktoś w drugą stronę ciągnął nagrzewnicę. Już po wyjęciu tych rurek zauważyłem, że obie mają nacięcia na końcach, które chyba służą właśnie do lepszego ich chwytu w czasie wyciągania - można przez nie "przewlec" śrubokręt. Po wyjęciu rurek wyciągasz nagrzewnicę i w odwrotnej kolejności :D

Stracisz jakiś 0,5-1L płynu, także wyłóż pod pedałami jakąś ceratę. Wymień także oringi na tych rurkach - u mnie właśnie spod jednego też ciekło. Roboty jest trochę także lepiej kup nową nagrzewnicę, oryginalna poza aso /polcar/ to 400 pln, musisz też sprawdzić jaką masz, bo są dwa rodzaje - z wejściem rurek w obudowe obok siebie lub po skrajnych końcach, będziesz widział jak zdejmiesz plastiki konsoli.

Jak masz przynajmniej jako takie zdolności manulane, to sobie poradzisz.

Uff chyba wszystko...

 

pzd.

Opublikowano
ok dzieki a moze powiesz mi czy jak pompuje wode w nagrzewnice to z wylotu ona ma leciec z takim samym cisnieniem bo u mnie leci bardzo slabo lub wies jak naprawic to bez jej wymiany.a i jeszcze czy e30 316 m40 ma zawor czy obieg cieplej wody jest caly czas bo moze to wina jakiejs pierdoły.doradz mi cos bo juz nie mam nerwow do tego grzania caly czas zimne mimo srodkow odkamieniajacych.
Opublikowano
hej. mialem ten sam problem co ty. wymienilem nagrzewnice i nic. dopiero jak wymienilem zawor elektryczny ktory wlacza obieg cieplej wody zaczelo grzac. zawor jest zamontowany na rorce dolotowej do nagrzewnicy zaraz przed samym wlotem rorki do niej. zeby nie wchodzic niepotrzebnie w koszty najpierw sprawdz czy dziala. wystarczy na wlaczonym zaplonie przekrecic pokretlem (od cieple/zimne powietrze nadmuchu) w kierunku cieplego i prawie na koncu zawor powinien zostac wlaczony jak bedziesz go trzymal to poczujesz ze zadzialal. teraz kwestia samej nagrzewnicy jezeli sprawdzasz ja jak jest zamontowana to musisz miec dobry ten zawor bo inaczej nie bedzie przepuszczal wody w nalezyty sposob. woda powinna wyplywac pod takim samym cisnieniem jak ja wpompowujesz. to chyba tyle. aha jakbys ja wyciagal to radze najpierw porozpinac weze wodne i kawalkiem jakiegos innego wydmuchac resztki wody z niej bo zalejesz sobie wnetrze jajk to opisywal kolega wyzej. pozdro przyjemnej pracy. Yaca
Opublikowano
panowie naprawilem okazalo sie ze zawor padl tzn zawiesil sie i wyjalem go po czym chcac go sprawdzic spalilem cewke :? ale znalazlem sposob zawor zostal zaspawany i uszczelniony sylikonem.troszke taka perfidna akcja ale wazne ze skuteczna bo grzanie mam i nawet dziala przelacznik cieplo/zimno wiec nie wiem po co inżynierzy z bmw tam go wkladaja hehe ale mysle ze maja troszke lepsze pojecie na ten temat niz ja wiec nie bede ich krytykowal hehehe.pozdrawiam.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.