Skocz do zawartości

Komunikat zła wartość zaworu ciśnienia oleju ograniczona moc


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, od tygodnia jestem posiadaczem BMW f21 silnik 1.5 116d , bardzo byłem szczęśliwy z posiedzenia tego auta do wczoraj , więc tak: 

W czwartek postanowił wymienić olej no bo wiadomo auto po zakupie trzeba, pojechałem na wymianę olej Valvoline, podczas wymiany zaniepokoiło mnie że gość strasznie męczył się z zamontowaniem pokrywy filtra siłował się dość długo , zalał olej , odpaliłem i ok potem 1kilometr do garażu i wszystko ok, na drugi dzień rano do pracy 2kilometr i też ok, po pracy wyjazd i po przejechaniu jakieś 10kilometrow komunikat pisało coś o niewłaściwym wskazanie zaworu ciśnienia oleju ograniczona moc jedź wolno , zatrzymałem się zrobiłem skan bimmer tool wyskoczyły 2błedy , skasowałem błędy ,zgasiłem silnik na chwilę , po odpaleniu żądny błędów więc jadę dalej po około kolejnych kilku kilometrach może 3, znów to samo i za chwilę samochód pokazał jeszcze zatrzymać silnik niskie ciśnienie może dojść do przegrzania tłoka więc zatrzymałem się może po 500m zakończyłem jazdę bo się już bałem jechać . Po kilkunastu minutach odpaliłem tylko silnik zobaczyć co jest , silnik chodził równo i nie było żadnych błędów. Auto wrzuciło na lawecie bo boje się jeździ . 

Może ktoś miał taki przypadek co się mogło stać? IMG_20231014_173612.thumb.jpg.5c52f4dc5295b09d1887286925e41dca.jpg

Opublikowano

Auto pojechało na lawecie do znajomego mechanika, nie ma na razie czasu, muszę czekać do przyszłego tygodnia, ale wyjął tylko filtr oleju i powiedział że był źle zamontowany, będzie jeszcze sprawdzał ciśnienie oleju , a ja z tego wszystkiego nie mogę spać od wczoraj ☹️ , pytam bo może ktoś z was się z czymś takim zetknął, i czy mogło coś się stać przez ten filtr źle zamontowany?

Opublikowano
18 minut temu, pepe008 napisał(a):

Dlaczego nie zawieziesz auta z powrotem do warsztatu jako reklamacja ?

No właśnie byłem u gościa co mi wymieniał olej, to taki punkt wymiany olejów w mieście ale umywa ręce, auto kupiłem w poniedziałek do czwartku jeździłem nim i wszystko było ok nic się nie działo , dopiero po wymianie oleju tak się stało ale z drugiej strony jaką mam pewności czy gość który mi sprzedał auto (komis aut sprowadzonych) nie wcisnął mi jakiejś miny, sam nie wiem co mam o tym myśleć , gdzie szukać teraz winnego ?

Opublikowano
21 godzin temu, pepe008 napisał(a):

Dlaczego nie zawieziesz auta z powrotem do warsztatu jako reklamacja ?

No właśnie byłem u gościa co mi wymieniał olej, to taki punkt wymiany olejów w mieście ale umywa ręce, auto kupiłem w poniedziałek do czwartku jeździłem nim i wszystko było ok nic się nie działo , dopiero po wymianie oleju tak się stało ale z drugiej strony jaką mam pewności czy gość który mi sprzedał auto (komis aut sprowadzonych) nie wcisnął mi jakiejś miny, sam nie wiem co mam o tym myśleć , gdzie szukać teraz winnego ?

Opublikowano

Witam, dziś podpiąłem ista , wartości jakie mi pokazał to na zimnym silniku temperatura 40C , ciśnienie wartość zadana 1300.00hpa a wartość rzeczywista oscylowała w granicy 1312.00hpa nie była stała ale oscylowała w granicy 1300 , podczas lekkiej przygazówki tak do 2600-3100obr/min  wzrastała do około 2800.00hpa .

Czy to jest w normie ? Czy jak to powinno być według serwisówki. ?

Opublikowano

Witam, dziś podpiąłem ista , wartości jakie mi pokazał to na zimnym silniku temperatura 40C , ciśnienie wartość zadana 1300.00hpa a wartość rzeczywista oscylowała w granicy 1312.00hpa nie była stała ale oscylowała w granicy 1300 , podczas lekkiej przygazówki tak do 2600-3100obr/min  wzrastała do około 2800.00hpa .

Czy to jest w normie ? Czy jak to powinno być według serwisówki. ?

Opublikowano

Nikt nie wie ? , może ktoś ma iste i taki silnik jak mój i mógłby mi sprawdzić jakie ma ciśnie zadane na wolnych obrotach, i jak to u niego wygląda.

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Borsuczek napisał(a):

1300 hPa czyli 1,3 bar na biegu jałowym jest ok. Na pełnym gazie silniki mają 4000 - 4500 hPa 😀

Dziękuję, bo już nie wiedziałem kogo zapytać, bo po całej tej sytuacji  którą opisałem wyżej to mi tu chcą silnik rozbierać bo twierdzą że to mało i do remontu, a problemem był filtr oleju dość że nie taki bo o symbolu 6004 a ja mam 6014 to jeszcze był źle zamontowany, nie trafił tym dziubkiem,więc osobiście kupiłem drugi filtr oleju po numerze Vin i zamontowałem go poprawnie i jak ręką odjął auto nic nie komunikuje że jest źle ,  jeżdżę z podpięta ista p i monitoruję ciśnienie , dlatego pytam, bo od tamtego momentu jeżdżę w pampersie że strachu 😜.

Edytowane przez meo14
Opublikowano
W dniu 14.10.2023 o 19:13, Borsuczek napisał(a):

Przede wszystkim trzeba sprawdzić czy nie ma wycieków, czy filtr jest właściwy i dobrze zamontowany?

Trafiłeś w 100procentach.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.