Skocz do zawartości

E60 - błąd 2E33


MaatOhewetBi

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Mam pytanie, czy słaby aku może powodować problemy z wtryskami? Wiem, że są elektroniczne. Na pewno u mnie aku jest słaby i wymaga wymiany, a błąd 2E33 który u mnie się pojawia raz na jakiś czas trochę mnie dziwi. Myślałem, że w silnikach benzynowych wtryski raczej nie padają. Miałem sporo aut, kilkanaście z silnikami benzynowymi i nigdy nie miałem problemów z wtryskami. Czy faktycznie taki błąd może świadczyć o uszkodzonym/wadliwym wtryskiwaczu?

Freude am fahren...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A jak często wyskakuje ci ten błąd? Masz jakiś schemat że np. tylko przy odpalaniu?

 

2E33 to błąd sterowania zylindra 4

 

Nie piszesz jaki masz silnik ale w sterowniku chyba jest wszędzie to samo podłączenie.

Rozbierz prawa stronę podszybia i sprawdź piny w module DME pin 4 i 10. Często w skrzynce bezpieczników zbiera się woda bo odpływ jest zatkany 

 

 

Edytowane przez speed1211
  • Lubię to 1

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, speed1211 napisał(a):

A jak często wyskakuje ci ten błąd? Masz jakiś schemat że np. tylko przy odpalaniu?

 

2E33 to błąd sterowania zylindra 4

 

Nie piszesz jaki masz silnik ale w sterowniku chyba jest wszędzie to samo podłączenie.

Rozbierz prawa stronę podszybia i sprawdź piny w module DME pin 4 i 10. Często w skrzynce bezpieczników zbiera się woda bo odpływ jest zatkany 

 

 

Mój silnik to 2.5i (218 km) N52 B25. Ten problem pojawia się po odpaleniu, pod dłuższym postoju, np. z rana, po pracy (8h postoju). Wczoraj 2 razy zgasiłem i odpaliłem i problem ustąpił. Poza tym ten problem nie pojawia się zawsze, ale pojawił się jakieś 2-3 tygodnie temu. Dodam że zawsze ten sam błąd czyli 2E33. Podejrzewałem akumulator, bo sprzedawca aku twierdzi że w BMW musi być super aku...nie wiem na ile to marketingowy bełkot. Na pewno dobry aku muszę kupić, ale czy on może powodować problemy z wtryskiem? 

Freude am fahren...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Akumulator nie musi być firmowy. Ważne aby był tylko zakodowany.

Głównie chodzi tylko o technikę ładowania czyli kwasowy lub agm i jeśli tu była zmiana to mogą wystąpić problemy.

Nowy akumulator nawet jeśli został zmieniony na te same parametry powinien również zostać zapisany żeby wyzerować cykle ładowania.

 

Co do twojego błędu wątpię żeby wynikały z akumulatora. Tu raczej zaczął by się odzywać moduł airbag lub skrzyni a nie DME

 

Zacznij od skrzynki bezpieczników, następnie wiązka na krótko do wtryskiwacza, później cewka i świece na na koniec wtryski i tu niestety ale trzeba wymienić trzy na raz, tak przynajmniej zaleca BMW z tego co pamietam. 

 

Ps. No i oczywiście może być walnięty moduł DME a nie wtrysk 

Edytowane przez speed1211

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.