Skocz do zawartości

BMW E92 N52B25 2006 r. - uszczelnicze czy pierścienie? Końcówka VIN: PS92643


pierzu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Auto ostatnio zaczęło brać spore ilości oleju ostatnio ok 1l na 1000km.

Problem rozpoczął się od falowania obrotów na biegu jałowym (wyskakuje błąd 2D06)

Przy gwałtownym przyspieszeniu ze świateł od 0 do 100km/h puści biały dym. Nie pojawia się zawsze.

Sprawdzona kompresja przez mechanika jest wszystko w porządku. Niewielkie ilości oleju w kolektorze ssącym - mechanik twierdzi, że odma jest w porządku (wersja silnika z odma w pokrywie zaworów)

Są wycieki oleju na elektrozaworze, vanos, chłodnicy oleju, podstawa filtra oleju.

Co może być przyczyną? Próbować płukankę AR2300?

Z góry dzięki za wszelką pomoc 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

AR2300 zawsze możesz spróbować ale nie licz na cuda, u mnie patrząc pod korek wlewu oleju niewiele ten specyfik pomógł. Celowałbym bardziej w jakiś siuwaks zalewany na noc do cylindrów.

To oczywiście przy założeniu, że problemem są pierścienie. 2.5l N52 miały też ponoć jakąś wadę tłoków i przez to żarły olej.

Tradycyjna kompresja nic nie wykaże, nawet jak pierścienie puszczają. Musiałbyś zrobić tzw. leakdown test i pomierzyć % spadki ciśnienia na każdym z cylindrów.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, Saico napisał(a):

AR2300 zawsze możesz spróbować ale nie licz na cuda, u mnie patrząc pod korek wlewu oleju niewiele ten specyfik pomógł. Celowałbym bardziej w jakiś siuwaks zalewany na noc do cylindrów.

To oczywiście przy założeniu, że problemem są pierścienie. 2.5l N52 miały też ponoć jakąś wadę tłoków i przez to żarły olej.

Tradycyjna kompresja nic nie wykaże, nawet jak pierścienie puszczają. Musiałbyś zrobić tzw. leakdown test i pomierzyć % spadki ciśnienia na każdym z cylindrów.

 

Jaki specyfik miałeś na myśli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
23 minuty temu, pierzu napisał(a):

Zmiana oleju na 5w50 lub mineralny?aktualnie motul 5w40.

Robic w razie „w” remont silnika czy swap? 
jakie to mogą być koszty?

Na 5W50 na pewno bym nie zmieniał, ten silnik nie jest przygotowany do tej lepkości.

Remont ok. 12-15k, swap może ciut taniej ale dostajesz silnik niespodziankę.

Jeśli jesteś związany z tym egzemplarzem i chcesz z nim zostac na dłużej to zrobiłbym swap na N52B30 + wymiana uszczelniaczy, rozrządu i panewek. 15 - 20k w mojej ocenie.

20 minut temu, pierzu napisał(a):

Jaki specyfik miałeś na myśli?

Ja osobiście nie stosowałem ale jest tego troche na alledrogo, zobacz np. Carbon X.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po skasowaniu błędów za każdym razem wraca mi błąd od przepływu powietrza 2D06. Drży na biegu jałowym co kilka sekund podnosi obroty z ok 600 na 800. Co może być przyczyna? Czy awaria przepływomierza może powodować takie objawy? Czy ten przepływomierz wpływa na pracę przepustnicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jesli masz przepływomierz (nie wszystkie n52 mają) to może być z nim problem lub też prawdopodobne jest że masz nieszczelność w dolocie i zaciąga lewe powietrze. Przepustnica w tym silniku jest tylko do zapalania i jako zapas. Normalnie nie pracuje, jest otwarta, bo to przecież Valvetronic.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.