Skocz do zawartości

X3 E83 wymiana zawieszenia "sportowego" raz jeszcze


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Na forum znajduje się kilka tematów nt. prośby o patenty na wymianę elementów zawieszenia na bardziej komfortowe, jednak odpowiedzi są w stylu "ten typ tak ma, zwykłe też jest twarde" i w zasadzie nic nie wnoszą do tematu.

Wkrótce prawdopodobnie będę musiał wymienić jeden amortyzator w X3 z 2006 (zawieszenie siedzi jeszcze oryginalne...). Po sprawdzeniu w sprawdzaczkach VIN WBAPB11050WE46946 okazało się, że prawdopodobnie mam wersję ze "sportowymi nastawami zawieszenia", symbol S226 w VIN. Ogólnie auto jest sztywne, ale może z przyzwyczajenia do innych aut nie wydaje mi się jakoś zupełnie tragiczne pod tym względem. W każdym razie przy okazji wymiany chciałbym zrobić wszystko kompleksowo i wymienić amortyzatory ze sprężynami na "normalne/miękkie". Podobno wersje poliftowe bez nastawów sportowych są wyraźnie bardziej komfortowe. Tutaj konkretne pytanie:

- czy ktoś ma sprawdzony zestaw podzespołów tj. sprężyny i amortyzatory (konkretne marki producentów i modele/nr części) do wymiany w zawieszeniu BMW X3 E83 przedlift 2.0d manual z zawieszeniem "sportowym" S226 na zasadzie Plug-n-Play (to jest wymiana bez dodatkowej rzeźby), aby w tym aucie zmiękczyć i ucywilizować zawias do normalnej, codziennej jazdy? Im bardziej komfortowe, tym lepiej, nie interesuje mnie zupełnie prowadzenie jak bolidu Formuły 1 w zakrętach...

Będę wdzięczny za SPRAWDZONE patenty, działające w aucie, a nie teorie, rozmyślania, dywagacje i opisy "Niemiec tak zrobił to niech tak zostanie, drogi mamy coraz lepsze, to sportowy wóz itd.". Może ktoś już przebrnął przez ten problem i podzieli się wrażeniami z wymiany. Z góry dziękuję.

Opublikowano

Katalog nie odpowie, czy standardowe zawieszenie (sprężyny + amortyzatory) podejdą do wersji "usportowionej" bez wymiany innych elementów (zawieszenia różnią się też innymi elementami).

 

Jeszcze raz proszę o sprawdzone, wypróbowane patenty bez odsyłania do katalogów części online bo to dalej nic nie wnosi do tematu...

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Edit. Odpowiem sam sobie i może komuś to pomoże. Jakiś czas temu wymieniłem całe zawieszenie tj. sprężyny i amortyzatory z przodu i z tyłu i bez żadnych przeróbek pasują części od standardowej wersji do "usportowionej" S226. Sprężyny różnią się choćby grubością zwojów, dodatkowo teraz na tyle mam sprężyny typu progresywnego. Samochód jest dużo bardziej cywilizowany i wygodniejszy. Co prawda nie robiłem pomiarów wysokości nadkola od środka pasty, ale na oko auto chyba trochę się podniosło. Oczywiście samochód dalej jest stosunkowo sztywny, ale różnica jest bardzo zauważalna, na + oczywiście.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.