Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich, auto kupiłem z bledem 5f3a i świecącym 4x4 na desce. Po demontażu nastawnika okazało się że plastikowa zębatka jest do wymiany, po wymianie błąd od razu zniknso. Lecz zaczęły się stuki przy skrecie. Olej wymieniłem ista zrobiłem adaptacje nowego oleju, lecz z kalibracja wg instrukcji jaką wyświetla ista nie jest możliwe na odpalonym silniku, nastawnik pokazuje położenia 5.25 stopni 

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Witaj

Ale kiedy te stuki gdy skręcasz na postoju, gdy skręcasz podczas jazdy albo gdy skręcasz podczas jazdy i przyspieszasz? U mnie ostro tłukło się przy tej ostatniej opcji gdy przyspieszałem i okazało się że podpora wału jest do wymiany. Wymiana podpory wału równa się wyważenie wału niestety. Na wale mogą być też już wystukane krzyżaki itp.  Przy stukach gdy kręcisz na postoju tu obstawiał bym maglownice. Ogólnie to ja zaczął bym od odwiedzin w stacji diagnostycznej za parę złotych sprawdzą zawieszenie. A potem to już trzeba by rozkręcać jeśli masz czas i warunki czyli np. kanał. Ogólnie samochód to nie prom kosmiczny bardzo wiele rzeczy można zrobić samemu w domu. Do tego jest Internet, książki itp. Polecam kanał scghost na youtube bardzo wiele dobrze pokazanych napraw na przykładzie e46 a to się przekłada na X3 często.  

  • 1 rok później...
Opublikowano
W dniu 25.07.2023 o 06:20, Szysza13 napisał(a):

Witam wszystkich, auto kupiłem z bledem 5f3a i świecącym 4x4 na desce. Po demontażu nastawnika okazało się że plastikowa zębatka jest do wymiany, po wymianie błąd od razu zniknso. Lecz zaczęły się stuki przy skrecie. Olej wymieniłem ista zrobiłem adaptacje nowego oleju, lecz z kalibracja wg instrukcji jaką wyświetla ista nie jest możliwe na odpalonym silniku, nastawnik pokazuje położenia 5.25 stopni 

Witam. Udało się ustalić przyczynę? Bo walczę z podobnym objawem.

Opublikowano
W dniu 21.06.2025 o 15:28, Robert1988 napisał(a):

Witam. Udało się ustalić przyczynę? Bo walczę z podobnym objawem.

 

W dniu 25.07.2023 o 06:20, Szysza13 napisał(a):

Witam wszystkich, auto kupiłem z bledem 5f3a i świecącym 4x4 na desce. Po demontażu nastawnika okazało się że plastikowa zębatka jest do wymiany, po wymianie błąd od razu zniknso. Lecz zaczęły się stuki przy skrecie. Olej wymieniłem ista zrobiłem adaptacje nowego oleju, lecz z kalibracja wg instrukcji jaką wyświetla ista nie jest możliwe na odpalonym silniku, nastawnik pokazuje położenia 5.25 stopni 

Kalibrację VTG zrobisz choćby Delphi czy WoW, prawidłowo wszystkie wartości po kalibracji powinny wynosić zero.

--

Pozdrawiam,


deebee (Darek)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.