Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć,
Od jakiegoś czasu mam problem z silnikiem M47, mianowicie przy uruchomieniu silnika po dłuższym postoju występuję intensywne dymienie w siwo-niebieskim kolorze i trzęsie całym autem. 
Po przejechaniu kilkuset metrów problem dymienia znika, natomiast silnik spala i tak dużo oleju (około  1 l/1000km).
Błędy odczytane z komputera to 4166 ,4B10, które sugerują dpf. DPF był usunięty przez poprzedniego właściciela, na pewno fizycznie, nie jestem pewien czy programowo.
W pierwszej kolejności wymieniłem odmę, pomogło z trzęsieniem przy rozruchu, ale po 2 miesiącach problem wrócił.
Podejrzewam, że może to być problem z uszczelniaczami zaworów lub turbiną, mimo że na wirniku nie ma żadnego luzu a w dolocie są tylko delikatne ślady oleju.
Może ktoś miał podobny problem i chciałby podzielić się wiedzą?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Trzęsienie może być związane z lejącymi wtryskiwaczami, może też któraś świeca nie grzeje? Choć i tak ze spalaniem litra oleju na 1000 km silnik jest do remontu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.