Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Heej. Tak jak w załączonym filmie. Po odpaleniu samochodu jest pisk i ewidentnie widać bujająca się rolke. Co to za rolka, od czego jest pisk i co wymienić ?:) po przejechaniu wszystko ustępuje. Z góry dziękuje. 

 

Opublikowano (edytowane)

Mój tak piszczał przez łożyska w alternatorze. Przy odpalaniu pisk i potem takie cykliczne dźwięki na jałowych obrotach. Alternator po regeneracji i cisza. Przy okazji prosiłem o założenie sprzęgła kierunkowego żeby odprężyć napęd.

Pasek masz nowy?

Edytowane przez raz3rek
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Mi na początku upałów w 330xd m57 stanęło łożysko na napinaczu sprężynowym. Rolka stopiła się i pasek spadł. Miałem sporo nowych rolek ina ale po wymontowaniu napinacza okazało się że był nieudolnie montowany i jest pęknięty. Musiałem wymienić całość.

Historia ze sprężarką ciekawa, inne łożysko chodzi jak pracuje i inne jak nie pracuje, łatwo zdiagnozować.

 

Najlepiej zdemontować pasek, szczególnie w 4 cylindrach i kręcić rolkami, sprawdzić kolo pasowe. Konieczny solidny sprzęt z torxem T60 do napinacza.

 

Z alternatorem i sprzęgłem ciekawa modyfikacja ale w BMW spełnia to zadanie napinacz.

 

Klima w lato to potworne obciążenie. Na następny dzień padł mi alternator w e46 M47. Po złożeniu okazało się że na klimie sam pobór prądu z alternatora to ponad 80A, z czego 30A tylko na akumulator szło, klima w E46 jest na drugim pasku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.