Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
czy silnik m40 1.6 jest kolizyjny bo zerwał mi sie pasek rozrządu i nie wiem czy mam kupić nowy silnik czy wystarczy założenie nowego paska z napinaczem i rolkami słyszałem że silniki w bmw są kolizyjne ale słyszałem też opinie że ten model silnika nie jest kolizyjny
Opublikowano

Jesli chodzi Ci o fakt, czy w przypadku zerwania się paska rozrządu może nąstapić powazniejsza awaria silnika -> tu masz racje! Czy silniki BMW są bardziej narazone na zerwanie paska od innych marek silników, nie sadzę, a wręcz nawet wątpię, otóż jedynym wskaźnikiem poprawnosci dzialania paska rozrządu jest jego okresowa kontrola (w kazdym aucie, nie tylko BMW). Przytaczam do zapoznania ciekawy tekst na temat rozrzadu:

Rozrząd napędzany paskiem jest cichszy i tańszy w produkcji niż sterowany łańcuchem. Ma niestety też wady – zaniedbanie serwisu grozi zniszczeniem.

 

Życie silnika wisi na kawałku gumy! W większości jednostek napędowych aut europejskich rozrząd jest sterowany za pomocą paska zębatego. Za paskiem zębatym przemawia przede wszystkim cena. W dodatku w porównaniu z alternatywnie stosowanymi łańcuchami paski zapewniają cichszą pracę silnika oraz znacznie mniej ważą. Idealne rozwiązanie? Niestety nie, paski zębate mają również sporo wad. Przede wszystkim wymagają regularnych kontroli oraz okresowej wymiany.

 

Co gorsza, nawet przy zachowaniu odpowiednich procedur serwisowych niekiedy zawodzą. Wydawałoby się, że awaria części wartej często kilkadziesiąt złotych nie powinna być niczym strasznym. Zerwany pasek rozrządu może oznaczać całkowite zniszczenie silnika.

 

Dlaczego pasek jest aż tak ważny? Zadaniem tego elementu jest skorelowanie pracy zaworów i tłoka. Zerwanie paska powoduje, że ruchy wału korbowego i wałka rozrządu nie są zsynchronizowane. W zależności od konstrukcji efekty mogą być różne. W najlepszym przypadku, jeżeli silnik jest “bezkolizyjny”, to tylko przestanie pracować. Niestety, większość współczesnych jednostek napędowych ma rozrząd “kolizyjny”. Oznacza to, że po zerwaniu paska rozrządu dochodzi do zderzenia zaworów z tłokami. Jego skutki są trudne do przewidzenia. Wiele zależy od konstrukcji silnika oraz od tego, w jakich warunkach pracował on w chwili awarii. Po zerwaniu nie wystarczy więc montaż nowego paska. Silnik musi zostać rozebrany w celu określenia rozmiaru zniszczeń.

 

Najczęściej konieczna jest wymiana przynajmniej uszkodzonych zaworów. Zazwyczaj naprawy lub wymiany wymaga głowica i jej podzespoły. Zderzenie może się również dać we znaki całemu układowi korbowemu, a w szczególności tłokom. Jeżeli np. w wyniku uderzenia urwał się i wpadł do cylindra grzybek zaworu, do wymiany może nadawać się też blok silnika. Wtedy koszty naprawy mogą sięgać nawet kilkudziesięciu tysięcy złotych.

 

W przeciwieństwie do innych usterek zerwanie paska nie jest poprzedzone żadnymi niepokojącymi objawami. Podczas wnikliwego przeglądu mechanik może jednak stwierdzić pierwsze oznaki jego zużycia. W razie jakichkolwiek wątpliwości nie warto ryzykować. Wymiana paska jest tańsza niż naprawa silnika.

Wszystkie samochody są prawie jak BMW... prawie robi wielką różnicę:))


Więcej mocy:

http://img61.imageshack.us/img61/1872/doladowanie3kk.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.