Skocz do zawartości

Wybór silnika


Tomek0726

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Ogólnie wszystkie diesle w E60 są spoko. Szczególnie godne polecenia są silniki M57 z żeliwnym blokiem (525d i 530d) do 2007 roku.

Silniki M57TÜ, czyli z aluminiowym blokiem, produkowane od 2007 roku choć również dobre nie są już tak trwałe, dochodziło w nich np. do zerwania łańcucha rozrządu.

Słabszy, czterocylindrowy M47 (520d) to również prosty i względnie trwały silnik. Nowszy N47 jest już bardzo skomplikowany i najpewniej będzie wymagał wymiany łańcucha rozrządu, umieszczonego od strony skrzyni biegów (koszt 3 - 4 tys. złotych).

Tylko 520d od 2009 roku spełnia normę Euro 5, co może mieć znaczenie w kontekście planowanych SCT.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.