Skocz do zawartości

Skrzynia biegów "poci się"


Jasieks

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry Państwu,


Jestem zainteresowany zakupem samochodu marki BMW, Benzyna 1.6, 122 KM, 2008 rok, z manualną skrzynią biegów.


Auto zostało sprowadzone z Niemiec i miało wymieniony katalizator, tłumik oraz sondę lambda, a sprzedawcą jest komis samochodowy.


Dokonałem oględzin samochodu i pojechałem na stację diagnostyczną. Na stacji kontroli pojazdów zostałem poinformowany, że do zrobienia będą przednie tarcze hamulcowe (pływają) oraz hamulec ręczny (prawe koło) z tyłu. Pan diagnosta zwrócił również uwagę na to, że skrzynią biegów "poci się". Auto nie ma wycieków, ale należałoby to obserwować.


Jako, że auto jest w naprawdę dobrym stanie, nie chce skreślać go od razu. Czy możecie Państwo podzielić się swoim doświadczeniem w sprawie "pocącej się" skrzyni biegów? Co to może być od najbardziej łagodnego do czarnego scenariusza? Z jakimi kosztami wiąże się naprawą tego elementu?


Z wyrazami szacunku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam, wydasz pieniądze, żeby na starcie mieć zmartwienie z cieknącą skrzynią? Nie ma takiego pojęcia jak pocenie się, to jest wyciek. Zawsze zakłada się najgorszy scenariusz, z wymianą skrzyni biegów włącznie. Tarcze hamulcowe biją, ręcznego brak, więc takie auto nie przeszłoby przeglądu technicznego. Do tego silnik N43. Nie kupuj tego auta. Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Samo silnika tez nie polecam, ale co do wycieku ze skrzyni, wszystko zalezy co to. Uszczelniacz wybieraka czesto w nich puszcza, koszt naprawy jest minimalny, ale jak kolega napisal, moze być wiekszy i drozszy problem. Kwestia obejrzenia przez kogos kto sie zna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ogolnke te benzyny czy to N46N czy N43 sa dosc problematyczne i drogie w naprawach. N43 sprawia mnostwo problemow. N43 ma jeszcze NOXa. Ludzie kupuja benzyny bo DPF sie zawala w mieście w dieslach, a tu masz NOXa, z ktorym dzieje sie to samo. Tu masz takue kompendium wiedzy:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=266918

Jak benzyna to trzy litry, albo 116i z silnikiem N45. Slaby ale prosty i tani w naprawach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O tym czy warto kupować ten mode czy nie nie będę się wypowiadał, zużyte tarcze, nie trzymający ręczny to raczej zwykle eksploatacyjne rzeczy które mogą dotknąć każda markę i model. A co do skrzyń w starszych BMW ? One lubią cieknąć i to nie jest zaskoczenie, to z rególy nie są poważne wycieki, moje obie się pocą i co z tego. Olej i tak dobrze wymienić na nowy skrzynie dobrze wytrzeć i jak będzie się mocno pocić to po roku skontrolować poziom i jak coś to dolać i naprzód.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Co to jest za auto, jeśli kolega Jasieks wyda te kilkanaście tysięcy złotych, może więcej? i od razu ma szukać mechanika. Druga kwestia jest taka, że jeżeli auto jest w takim stanie, że nie przejdzie nawet przeglądu bo handlarz żałował na te rzeczy, to w jakim ono jest stanie ogólnym? Kupowałem różne graty, dla siebie albo dla znajomych, często za kilka tysięcy i były w nich hamulce, ręczny, przyzwoite opony i nic z nich nie ciekło. Nadawały się do jazdy od razu po zakupie. Brak ręcznego, bicie tarcz, więc jak ktoś tym jeździł? Stało w krzakach?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.