Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry Państwu,


Jestem zainteresowany zakupem samochodu marki BMW, Benzyna 1.6, 122 KM, 2008 rok, z manualną skrzynią biegów.


Auto zostało sprowadzone z Niemiec i miało wymieniony katalizator, tłumik oraz sondę lambda, a sprzedawcą jest komis samochodowy.


Dokonałem oględzin samochodu i pojechałem na stację diagnostyczną. Na stacji kontroli pojazdów zostałem poinformowany, że do zrobienia będą przednie tarcze hamulcowe (pływają) oraz hamulec ręczny (prawe koło) z tyłu. Pan diagnosta zwrócił również uwagę na to, że skrzynią biegów "poci się". Auto nie ma wycieków, ale należałoby to obserwować.


Jako, że auto jest w naprawdę dobrym stanie, nie chce skreślać go od razu. Czy możecie Państwo podzielić się swoim doświadczeniem w sprawie "pocącej się" skrzyni biegów? Co to może być od najbardziej łagodnego do czarnego scenariusza? Z jakimi kosztami wiąże się naprawą tego elementu?


Z wyrazami szacunku

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam, wydasz pieniądze, żeby na starcie mieć zmartwienie z cieknącą skrzynią? Nie ma takiego pojęcia jak pocenie się, to jest wyciek. Zawsze zakłada się najgorszy scenariusz, z wymianą skrzyni biegów włącznie. Tarcze hamulcowe biją, ręcznego brak, więc takie auto nie przeszłoby przeglądu technicznego. Do tego silnik N43. Nie kupuj tego auta. Pozdrawiam.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Samo silnika tez nie polecam, ale co do wycieku ze skrzyni, wszystko zalezy co to. Uszczelniacz wybieraka czesto w nich puszcza, koszt naprawy jest minimalny, ale jak kolega napisal, moze być wiekszy i drozszy problem. Kwestia obejrzenia przez kogos kto sie zna.
Opublikowano
Panowie a co sądzicie o tym samym modelu, również 2008, ale silnik 118i 2.0 manual benzyna?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ogolnke te benzyny czy to N46N czy N43 sa dosc problematyczne i drogie w naprawach. N43 sprawia mnostwo problemow. N43 ma jeszcze NOXa. Ludzie kupuja benzyny bo DPF sie zawala w mieście w dieslach, a tu masz NOXa, z ktorym dzieje sie to samo. Tu masz takue kompendium wiedzy:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=266918

Jak benzyna to trzy litry, albo 116i z silnikiem N45. Slaby ale prosty i tani w naprawach.

Opublikowano
O tym czy warto kupować ten mode czy nie nie będę się wypowiadał, zużyte tarcze, nie trzymający ręczny to raczej zwykle eksploatacyjne rzeczy które mogą dotknąć każda markę i model. A co do skrzyń w starszych BMW ? One lubią cieknąć i to nie jest zaskoczenie, to z rególy nie są poważne wycieki, moje obie się pocą i co z tego. Olej i tak dobrze wymienić na nowy skrzynie dobrze wytrzeć i jak będzie się mocno pocić to po roku skontrolować poziom i jak coś to dolać i naprzód.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co to jest za auto, jeśli kolega Jasieks wyda te kilkanaście tysięcy złotych, może więcej? i od razu ma szukać mechanika. Druga kwestia jest taka, że jeżeli auto jest w takim stanie, że nie przejdzie nawet przeglądu bo handlarz żałował na te rzeczy, to w jakim ono jest stanie ogólnym? Kupowałem różne graty, dla siebie albo dla znajomych, często za kilka tysięcy i były w nich hamulce, ręczny, przyzwoite opony i nic z nich nie ciekło. Nadawały się do jazdy od razu po zakupie. Brak ręcznego, bicie tarcz, więc jak ktoś tym jeździł? Stało w krzakach?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.